Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Saloncondities VW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Saloncondities VW

Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe Touareg te kopen, echter ik kan pas 'tekenen' vanaf 5 februari.... met andere woorden, nét te laat voor de saloncondities van VW.

Weet iemand al of deze condities wat verlengd worden?
    Of is er een achterpoortje mogelijk?

alvast bedankt,
    teizman

Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
    Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe Touareg te kopen, echter ik kan pas 'tekenen' vanaf 5 februari.... met andere woorden, nét te laat voor de saloncondities van VW.

Weet iemand al of deze condities wat verlengd worden?
    Of is er een achterpoortje mogelijk?

alvast bedankt,
    teizman
    Als je nu naar de dealer gaat en een offerte laat maken, is die waarschijnlijk wel geldig tot 5 februari.

Maar zoiezo bieden die hun saloncondities wat langer aan. Heb de Golf destijds in maart besteld met saloncondities. Zal uiteraard wel niet voor alles het geval zijn...

Comment

op de site staat dat de saloncondities verlengd worden tot 29/2/2012

Comment

Ik vraag me altijd af... Zijn die saloncondities écht wel saloncondities? Zou je niet op elk moment van het jaar aan die prijs kunnen kopen die je bedongen hebt in januari? Of zijn er structurele factoren die maken dat de kost van de wagen in januari echt wel goedkoper is? Bv. fabriek kan goedkoop aan materialen raken.

Comment

Ik had al een offerte laten maken in augustus (vw caddy) en kwam niet aan de prijs die ik in januari kreeg (-1210€ salonbonus en nog 'ns -363€ boostbonus en 7.5% garagekorting).
          Voor 't overige zijn de offertes van in augustus identiek aan die van januari, bij verschillende garages langs geweest.
          Die 1573€ extra korting aan salonbonussen bedisselen buiten 't salon om lijkt me moeilijk? Kan me vergissen, veel ervaring met nieuwe wagens kopen heb ik niet, 't is m'n eerste
          Last edited by ; 27/01/2012, 12:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
            Ik vraag me altijd af... Zijn die saloncondities écht wel saloncondities? Zou je niet op elk moment van het jaar aan die prijs kunnen kopen die je bedongen hebt in januari? Of zijn er structurele factoren die maken dat de kost van de wagen in januari echt wel goedkoper is? Bv. fabriek kan goedkoop aan materialen raken.
            Saloncondities is gewoon een manier om mensen zand in de ogen te strooien. Uiteraard krijg je die prijs het hele jaar door en uiteraard kost een auto het hele jaar door evenveel om te produceren.

Een fabeltje dus, maar mensen horen graag zulke dingen. Het geeft hen het gevoel dat ze een koopje gedaan hebben.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              Saloncondities is gewoon een manier om mensen zand in de ogen te strooien. Uiteraard krijg je die prijs het hele jaar door en uiteraard kost een auto het hele jaar door evenveel om te produceren.

Een fabeltje dus, maar mensen horen graag zulke dingen. Het geeft hen het gevoel dat ze een koopje gedaan hebben.
              Correct.

Comment

Inderdaad Jochen, daar heb je helemaal gelijk in. Ik versta dat toch niet, iedereen bestelt dan in januari, met gigantische levertijden tot gevolg. Ik koop liever in de zomer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten

Och, niet helemaal waar. Als ik nu besteld had ipv in oktober, had ik 500 euro extra korting.
                  Bovendien is de financiering nu voordeliger.

Hangt wat af van model tot model natuurlijk.

Comment

Niet waar,

Dit hangt ook sterk af van model tot model, een constructeur beslist vaak om bepaalde periodes een bepaald model in de schrijnwerpers te zetten..

zo hadden wij in september de megane tom tom dci 90, voor netto 13990 euro,
                    een dikke maand later, in november, echter was diezelfde wagen 1000 euro duurder..

nu met het salon is het interessant om een scenic aan te schaffen, vorige maand 10% korting en that's it, op dit moment echter 16% + 1500 euro + 0% financiering..

als je op zoek bent naar een auto moet je gewoon wakker zijn en toeslaan op het juiste moment! Veel hangt ook af of het een recent ,zeer jong of ouder model is! Alle auto's en merken over dezelfde kam scheren is een beetje kort door de bocht.. bij de een is het interessanter, bij de ander is het juist hetzelfde..

hopend jullie hierbij van dienst te kunnen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
                      Niet waar,

Dit hangt ook sterk af van model tot model, een constructeur beslist vaak om bepaalde periodes een bepaald model in de schrijnwerpers te zetten..

zo hadden wij in september de megane tom tom dci 90, voor netto 13990 euro,
                      een dikke maand later, in november, echter was diezelfde wagen 1000 euro duurder..

nu met het salon is het interessant om een scenic aan te schaffen, vorige maand 10% korting en that's it, op dit moment echter 16% + 1500 euro + 0% financiering..

als je op zoek bent naar een auto moet je gewoon wakker zijn en toeslaan op het juiste moment! Veel hangt ook af of het een recent ,zeer jong of ouder model is! Alle auto's en merken over dezelfde kam scheren is een beetje kort door de bocht.. bij de een is het interessanter, bij de ander is het juist hetzelfde..

hopend jullie hierbij van dienst te kunnen zijn
                      Akkoord met de korting die men sowieso geeft. Maar de te halen korting, de echte bodemprijs, verandert die?

Comment

jep, afhankelijk van het merk toch.

Bij Renault , zoals Davidov hierboven al aanhaalt, mag je na de salonvoorwaarden zeker zijn dat dezelfde wagen +/- 1.000 euro duurder zal zijn...

Ik weet dat dit zeker niet bij alle merken zo is, maar bij ons alvast wel.

Heeft te maken met feit dat tijdens de saloncondities de invoerder extra inspanningen levert en dus meer premies/korting geeft, niet de garage.
                        Maar als de invoerder dat niet doet, gaat een garage de eigen ( toch al zeer beperkte) marges niet volledig weggeven hoor...

Dus op bepaalde merken/modellen loont het zeker om tijdens de saloncondities te kopen, op andere merken/modellen heeft dit dan weer weinig of geen invloed....

Comment

Ik heb met mijn scenic, buiten de saloncondities even veel korting gehad als nu met saloncondities
                          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                            Ik heb met mijn scenic, buiten de saloncondities evenveel korting gehad als nu met saloncondities

ge krijgt altijd korting

Comment

Working...
                            X