Onlangs een tweedehands Multipla gekocht. Daar was twee jaar garantie bij, en dat maakte de deal. Twee jaar garantie, twee jaar geen zorgen. Leuk.
Drie weken later: wil niet meer starten. VAB komt (ook een jaar gratis gekregen bij aankoop), technieker stelt de diagnose: batterij kortgesloten. Niet erg, zegt ie, dat is nog in garantie.
Naar de garage gereden, daar vertellen ze mij dat het NIET onder garantie valt. Dokken dus. Met tegenzin.
Zopas mijn auto gewassen, en ik zag in een veer achteraan een stuk zitten. Een rond ding met wit en zwart, lijkt in kunststof te zijn. Aan de andere kant zit dat ook, maar dan vast bovenaan in de veer. Misschien is het helemaal niet erg, en kan het gewoon er weer opgedraaid worden. Maar... wat gaat mijn garage zeggen? Garantie? Of niet? Het lijkt me geen slijtageonderdeel.
Ik vraag me dus af wat het wettelijk minimum is dat inbegrepen is in de verplichte garantie. Valt een batterij onder garantie? Valt een losgekomen onderdeel van de vering onder garantie?
Ik ben eigenlijk niet zeer tevreden over mijn nieuwe garagist...
Drie weken later: wil niet meer starten. VAB komt (ook een jaar gratis gekregen bij aankoop), technieker stelt de diagnose: batterij kortgesloten. Niet erg, zegt ie, dat is nog in garantie.
Naar de garage gereden, daar vertellen ze mij dat het NIET onder garantie valt. Dokken dus. Met tegenzin.
Zopas mijn auto gewassen, en ik zag in een veer achteraan een stuk zitten. Een rond ding met wit en zwart, lijkt in kunststof te zijn. Aan de andere kant zit dat ook, maar dan vast bovenaan in de veer. Misschien is het helemaal niet erg, en kan het gewoon er weer opgedraaid worden. Maar... wat gaat mijn garage zeggen? Garantie? Of niet? Het lijkt me geen slijtageonderdeel.
Ik vraag me dus af wat het wettelijk minimum is dat inbegrepen is in de verplichte garantie. Valt een batterij onder garantie? Valt een losgekomen onderdeel van de vering onder garantie?
Ik ben eigenlijk niet zeer tevreden over mijn nieuwe garagist...
Comment