Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3de remlicht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 3de remlicht

Ik een vraagje. Mijn zus ging vandaag het rijexamen afleggen. Ze betalen en bij inspectie van onze auto, een Land Rover Freelander, blijkt het 3de remlicht niet te werken. Ze heeft geen examen mogen afleggen want de wagen was niet in orde. Een snelle kijk via google zegt dat pas vanaf 2003 een auto standaard uitgerust moet zijn met het 3de remlicht. Onze auto is van 2001 in dus in principe hoeft de auto dat niet te hebben en kan een niet-werkend licht dus ook niet als een gebrek aanzien worden?

Ik vermoed dat mijn ouders toch de volle 50 € of wat het ook kost hebben neergeteld en het examen onterecht is afgezegd. Wat denken jullie hiervan?

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
    Ik een vraagje. Mijn zus ging vandaag het rijexamen afleggen. Ze betalen en bij inspectie van onze auto, een Land Rover Freelander, blijkt het 3de remlicht niet te werken. Ze heeft geen examen mogen afleggen want de wagen was niet in orde. Een snelle kijk via google zegt dat pas vanaf 2003 een auto standaard uitgerust moet zijn met het 3de remlicht. Onze auto is van 2001 in dus in principe hoeft de auto dat niet te hebben en kan een niet-werkend licht dus ook niet als een gebrek aanzien worden?

Ik vermoed dat mijn ouders toch de volle 50 € of wat het ook kost hebben neergeteld en het examen onterecht is afgezegd. Wat denken jullie hiervan?
    Is het niet zo dat als het erop staat, dat het ook moet werken?
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Idd, als het gemonteerd is dan moet het werken..

Comment

Het is niet verplicht op de wagen, maar als het erop staat moet dit werken.

Vind het wel belachelijk dat ze je dan het examen laten betalen

Comment

Het kan verkeren : vroeger moesten de 3e remlichten van de Amerikaanse auto's hier uitgeschakeld worden omdat deze toen nog verboden waren. Zelf ben ik zelfs eens opgeschreven door de politie omdat er in mijn eerste auto een werkend 3e remlicht gemonteerd stond. Ik heb mijn auto toen moeten aanbieden op het politiekantoor om te laten zien dat ik hem terug verwijderd had...

Comment

Mijn schoonbroer die had begin de jaren 80 een VW Golf gekocht en daar stonden mistlampen op de voorkant en deze werkten ook niet ( lampen waren optie) . heeft daar toch nooit problemen mee gehad.
            Groetejs André

Comment

begin jaren 80 moesten ze volgens mij wél werken, je zag toen ook veel auto met ingebouwde mistvoorlichten waarvan er 1 stik was en de andere overplakt met tape

das nu verandert : nu staat er op je groene papier verboden te gebruiken op openbare weg als ze niet goed staan

Comment

Neen deze werkte niet en het was nogthans een GLS als ik mij niet vergis; we hebben daar nog veel mee gelachen, das de reden waarmo ik het zo zeker weet.
                Groetejs André

Comment

911 : als het erop staat, moet het werken, dus terecht afgekeurd.
                  Ik ken ook zo iemand die dat meegemaakt heeft.

Maar zij hadden 15minutjes de tijd om het probleem te fixen en ze hebben daar gewoon een reservelichtje ingestoken.

Was dat bij jullie geen optie?

Comment

Kon je er geen draai aan geven dat het in 2001 nog een reflector was en pas in 2003 een écht stoplicht
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik was er zelf niet bij Vandaag gaat ze opnieuw proberen. Gisteren de auto nog eens gecheckt en toen werkten de standlichten niet. Het lijkt wel alsof de auto geen examen wilt afleggen

Comment

Ik was er zelf niet bij Vandaag gaat ze opnieuw proberen. Gisteren de auto nog eens gecheckt en toen werkten de standlichten niet. Het lijkt wel alsof de auto geen examen wilt afleggen
                        Ben benieuwd of het vandaag wel lukt! Een grote voorraad aan lampjes uit voorzorg meegeven

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ze is gebuisd. Bij het parkeren stak ze eerst nog een fietser voorbij om daarna dus te gaan parkeren. Die fietser is haar links voorbij gegaan en reed dus bijna op het andere rijvak waar een tegenligger kwam. Het zal wel geen supergevaarlijke situatie zijn geweest maar toch genoeg om haar te buizen. Daarbij was het parkeren ook niet in 1 beweging gelukt wat dus blijkbaar wel moet.? Ik heb 4 jaar geleden anders wel meer keren mogen proberen..

Comment

het moet tegenwoordig allemaal geld kosten .

Mijn vriendien is al 3 keer gegaan en gebuisd . zo erg zelfs dat ze nog weigers achter het stuur te zitten .

Ik vraag me echt af wat ze tegen haar allemaal hebben gezegd ? Bij mij rijdt ze kalm en goed hier en daar wat schoonheidsfoutjes ?

Mvg
                            Nooit discussueren met idioten, ze trekken u naar beneden op hun niveau en dan verslagen ze u.

Comment

Dat zijn stomme fouten achja. Ze kan er maar uit leren. 2de keer goede keer?

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Ze is gebuisd. Bij het parkeren stak ze eerst nog een fietser voorbij om daarna dus te gaan parkeren. Die fietser is haar links voorbij gegaan en reed dus bijna op het andere rijvak waar een tegenligger kwam. Het zal wel geen supergevaarlijke situatie zijn geweest maar toch genoeg om haar te buizen. Daarbij was het parkeren ook niet in 1 beweging gelukt wat dus blijkbaar wel moet.? Ik heb 4 jaar geleden anders wel meer keren mogen proberen..
                                1 beweging. Dit moet 1 vloeiende beweging zijn. je hebt er die parkeren in kleine snokjes en dat mag niet.
                                Maar je mag wel opnieuw beginnen (heb ik ook gedaan).

Comment

Maar je mag wel 10 meter achteruit blijven rijden om dan vooruit te rijden tot je perfect achter die voor je staat Ale 10m, bij wijze van spreken he, hangt er vanaf hoeveel plaats er tussen is

Maar troost uw zus, ik ben eerste keer gebuisd geweest omdat ik 2 keer net voor het einde van de stippelijn van vak veranderde en mijn ontwaseming te laat heb opgezet
                                  All hail the Ovlov

Comment

Working...
                                  X