Beste,
Graag had ik informatie ingewonnen over welke stappen ik kan ondernemen betreft volgende feiten:
- Ik heb nieuwe Opel Antara gekocht in december 2009 (waarde 35000 euro), daarop zit een wettelijke garantie van 2 jaar.
- Vandaag (maart 2012) is de garantieperiode verlopen met 3 maanden. De kilometerstand is 110.000 km.
- De auto is steeds goed onderhouden geweest (meer dan nodig zelf) bij een erkende Opel garage.
- Zonder enige aanleiding is er een probleem met de transferbak en blijkt dat deze vervangen te moet worden: dit zou mij 3757 euro kosten. De transferbak is het mechanisme dat de automatische regeling doet van 4X4.
- Opel heeft uitdrukkelijk gesteld (ook na het indienen van een klacht bij de customer-service) dat ze niet willen tussenkomen in de kosten. De bevindingen zijn niet door een expert gebeurd. Bij de erkende Opel garage hebben ze me bevestigd dat er geen sprake is van externe schade of onrechtmatig gebruik.
Ik vind het onaanvaardbaar dat ik dergelijke kost moet maken voor een goed onderhouden auto van amper 2 jaar oud.
Aangezien de auto heel erg rammelde en ik de wagen nodig heb en niet verder kan wachten heb ik de auto laten herstellen met de vermelding dat ik nog een lopende klacht heb.
Graag had ik vernomen hoe ik toch niets tegen Opel kan ondernemen om alsnog een financiële tussenkomst te bekomen.
Kan iemand mij hierin helpen? Heeft iemand gelijkaardige ervaring.
Niko Van de Vyvere
Graag had ik informatie ingewonnen over welke stappen ik kan ondernemen betreft volgende feiten:
- Ik heb nieuwe Opel Antara gekocht in december 2009 (waarde 35000 euro), daarop zit een wettelijke garantie van 2 jaar.
- Vandaag (maart 2012) is de garantieperiode verlopen met 3 maanden. De kilometerstand is 110.000 km.
- De auto is steeds goed onderhouden geweest (meer dan nodig zelf) bij een erkende Opel garage.
- Zonder enige aanleiding is er een probleem met de transferbak en blijkt dat deze vervangen te moet worden: dit zou mij 3757 euro kosten. De transferbak is het mechanisme dat de automatische regeling doet van 4X4.
- Opel heeft uitdrukkelijk gesteld (ook na het indienen van een klacht bij de customer-service) dat ze niet willen tussenkomen in de kosten. De bevindingen zijn niet door een expert gebeurd. Bij de erkende Opel garage hebben ze me bevestigd dat er geen sprake is van externe schade of onrechtmatig gebruik.
Ik vind het onaanvaardbaar dat ik dergelijke kost moet maken voor een goed onderhouden auto van amper 2 jaar oud.
Aangezien de auto heel erg rammelde en ik de wagen nodig heb en niet verder kan wachten heb ik de auto laten herstellen met de vermelding dat ik nog een lopende klacht heb.
Graag had ik vernomen hoe ik toch niets tegen Opel kan ondernemen om alsnog een financiële tussenkomst te bekomen.
Kan iemand mij hierin helpen? Heeft iemand gelijkaardige ervaring.
Niko Van de Vyvere
Comment