Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Korting leasing vs particulier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Korting leasing vs particulier

    Ik ben momenteel aan het shoppen voor een nieuwe lease wagen. Daarvoor moet ik zelf offertes opvragen en met die offerte prijs vragen aan de leasing.

    Nu vraag ik mij af hoe ik aan de beste offerte geraak? Zeg ik vooraf dat het een leasing is of niet?

    Tot nu heb ik het altijd vooraf gezegd, je heb dan meestal toegang tot enkele fleetpacks of krijgt een standaard fleet korting. Dan vragen ze mijn werkgever en krijg ik op basis daarvan nog een korting. Daarover valt meestal niet echt meer te onderhandelen. Volgens enkele garages is deze korting al veel hoger dan wat een particulier zou krijgen, deze gaat van 11 tot 15%, afhankelijk van het merk.

    Ik heb er echter mijn twijfels bij. Iemand ervaring?

  • #2
    Eerst even dit: ik heb er totaal geen verstand van en zeg gewoon wat ik hierover denk.

    Als je door het wél te zeggen kortingen aangeboden krijgt van 11 tot 15%, denk ik dat je bij veel merken effectief al meer korting krijgt dan een particulier. Voor zover ik weet, zijn er weinig merken die voor particulieren meer dan 10% korting geven. Mijn logisch besluit zou dan zijn om effectief te vermelden dat het om leasing gaat .
    BMW F10 535d
    Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

    Comment


    • #3
      Altijd zeggen dat het een leasing is, sommige kortingen en packs zijn alleen particulier en anderen enkel voor bedrijven. Dus zelfs als je als particulier meer zou krijgen gaan ze nooit dezelfde voorwaarden geven aan een fleet klant

      Over het algemeen ga je ook meer korting krijgen als het fleet is.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #4
        De korting die je krijgt is afhankelijk van het bedrijf waar je voor werkt: hoe meer wagens jullie lopen hebben, hoe beter de voorwaarden die je zult bekomen.
        Bij Mercedes wordt dit in 'sterren' (1 tot 6), bij BMW met lettercodes (A tot E (of was het F?)). Bij VW is het haast nougatbollen (destijds amper 6 % op een Golf, ondanks het feit dat het bedrijf waarvoor ik werk, bij de andere merken de hoogste kwalificatie krijgt). Opel werkte met kortingen en pakketjes aan speciale voorwaarden (silver/gold). Lancia was een kortings% (ik denk dat dit 18% was). Citroen was niet geïnteresseerd, leek me.

        Het gebeurt dat de leasingfirma dan nog een specialleke doet op een bepaald model (bv. nu zijn er acties op de V50), waar ze een extra-korting in euries geven.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #5
          Ik kan me ook inbeelden dat de leasing zijn prijs ook verder gaat baseren op herverkoopwaarde. Dus bij het kiezen van de opties best rekening houden dat ze een "meerwaarde" genereren. Hetzelfde bij de keuze van de kleur. Een opvallende kleur met opzichtige interieurkleur zal niet zo vlot verkocht worden dan een grijze wagen met zwart interieur bijvoorbeeld. Ook gaat een pro-logic soundsystem van 2000€ aan optie in 2e hands weinig kopers over de streep trekken om 500€ meer te betalen, dan bijvoorbeeld een automaat of navigatie...

          Ik dacht zelfs dat men bij sommige leasing slechts enkele kleuren mag kiezen en bepaalde opties "moet" nemen...
          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
          www.meevliegen.be

          Comment

          Working...
          X