Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i20 problemen met de remmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai i20 problemen met de remmen

Ikkocht mijn nieuwe Hyundai i20 lounge 1400 benzine in februari 2010. Heel veelproblemen met de remmen van het begin af, op 2 jaar tijd zijn remblokken,remschijven, pomp enz reeds 4x vervangen.
    - voor de 10000 km begon auto de daveren en trillen bij het remmen : remblokkenen remschijven dienden vervangen te worden
    - op 20545 km : opnieuw daveren van de wagen, remblokken en remschijven en pompdienden opnieuw vervangen te worden
    - op 30369 km : remblokken en remschijven opnieuw kapot, een booster gestoken,de problemen zouden zo verholpen zijn
    NU : vanaf 36000 km : opnieuw trillen en daveren en schokken bij het remmen enremblokken en schijven vooraan en achteraan opnieuw vervangen (niettegenstaandebooster werd afgeregeld houden de problemen dus aan)
    Dit wil zeggen : nieuwe auto van 2 jaar reeds 4x alles vervangen.
    Ik heb contact met Hyundai maar die beloofden reeds van vorig jaar dat deproblemen zouden opgelost zijn, niet dus, deze komen steeds terug. Ik heb 5jaar garantie op de nieuwe wagen, en de wagen wordt wel in garantie hersteld,maar het probleem blijft aanhouden. Ik heb Hyundai om een definitieve oplossinggevraagd maar die komt er niet..
    Wie kan me raad geven ?
    Heeft nog iemand deze problemen?

Hebben alle i20's deze probleem ?

Comment

Enige kleine opmerkingen na 3j en +/- 21.000km:
      - Toen ik hem ging afhalen vond ik de handrem wat laat aangrijpen, maar op 5min was dat aangepast. (eerst bleef hij pas stilstaan bij de 5-6de klik, nu bij de 3de).
      - Overlaatst deed ik m'n zonneklep naar beneden en het plastiek dat om de linker steun zit brak waardoor de klep niet meer helemaal open kon.
      De week nadien was dat plastiekje/bevestigingetje onder garantie vervangen.

Verder ben ik er nog altijd zeer tevreden van, 'k zou direct terug dezelfde nemen.
      2018 BMW X1 18d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veroniqued Bekijk Berichten
        Ikkocht mijn nieuwe Hyundai i20 lounge 1400 benzine in februari 2010. Heel veelproblemen met de remmen van het begin af, op 2 jaar tijd zijn remblokken,remschijven, pomp enz reeds 4x vervangen.
        - voor de 10000 km begon auto de daveren en trillen bij het remmen : remblokkenen remschijven dienden vervangen te worden
        - op 20545 km : opnieuw daveren van de wagen, remblokken en remschijven en pompdienden opnieuw vervangen te worden
        - op 30369 km : remblokken en remschijven opnieuw kapot, een booster gestoken,de problemen zouden zo verholpen zijn
        NU : vanaf 36000 km : opnieuw trillen en daveren en schokken bij het remmen enremblokken en schijven vooraan en achteraan opnieuw vervangen (niettegenstaandebooster werd afgeregeld houden de problemen dus aan)
        Dit wil zeggen : nieuwe auto van 2 jaar reeds 4x alles vervangen.
        Ik heb contact met Hyundai maar die beloofden reeds van vorig jaar dat deproblemen zouden opgelost zijn, niet dus, deze komen steeds terug. Ik heb 5jaar garantie op de nieuwe wagen, en de wagen wordt wel in garantie hersteld,maar het probleem blijft aanhouden. Ik heb Hyundai om een definitieve oplossinggevraagd maar die komt er niet..
        Wie kan me raad geven ?
        Heeft nog iemand deze problemen?
        Wat zouden jullie doen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
          Enige kleine opmerkingen na 3j en +/- 21.000km:
          - Toen ik hem ging afhalen vond ik de handrem wat laat aangrijpen, maar op 5min was dat aangepast. (eerst bleef hij pas stilstaan bij de 5-6de klik, nu bij de 3de).
          - Overlaatst deed ik m'n zonneklep naar beneden en het plastiek dat om de linker steun zit brak waardoor de klep niet meer helemaal open kon.
          De week nadien was dat plastiekje/bevestigingetje onder garantie vervangen.

Verder ben ik er nog altijd zeer tevreden van, 'k zou direct terug dezelfde nemen.
          - dat van die zonneklep heb ik ook, ook afgebroken, heb ik nog niet laten herstellen
          - tevens was mijn ruitensproeier defect, is hersteld maar ik kreeg een factuur van 75 euro, is dus niet in garantie hersteld ... kan toch ook niet ?
          - en dan heb ik die problemen met de remmen, is toch een groot probleem...

Comment

Verkopen en een degelijke wagen kopen..
            of Van dealer veranderen..

Ik ben niet aan die 'goedkope' wagens.. alles met grote garanties ben ik wat weigerachtig tegen. Als je goedkope wagens wil kopen die wat betrouwbaar zijn kan je beter naar een dacia gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
              Verkopen en een degelijke wagen kopen..
              of Van dealer veranderen..

Ik ben niet aan die 'goedkope' wagens.. alles met grote garanties ben ik wat weigerachtig tegen. Als je goedkope wagens wil kopen die wat betrouwbaar zijn kan je beter naar een dacia gaan.
              Ik betaalde 15000 euro voor de wagen, voor een i20, 1400, toch niet zo'n goedkope wagen meen ik

Comment

niets mis met Hyundai en Kia, uitstekende auto's. 5 en 7 jaar garantie zijn niet voor niets.
                de ruitensproeier van 75 euro, laat dat even achterwege. dat is nu niet belangrijk.

ik zou ook graag weten hoe dit probleem opgelost raakt.
                je hebt nog drie jaar tegen dat de garantie vervalt. ofwel maak je een deal met het merk zodat zij de kosten voor dit probleem voor zich nemen, ofwel koop je een andere.
                vraag eens dat Hyundai een voorstel doet om je auto terug te nemen en een nieuwe Hyundai te bestellen. indien het probleem niet opgelost raakt, kan dit een goede oplossing zijn.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Via internet zoeken of je nog eigenaars kan vinden met gelijkaardige problemen?
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ben je steeds bij dezelfde dealer geweest voor de herstellingen? Mijn stiefmoeder bolt met een i20 en die is daar toch tevreden van. Daarvoor had ze een Getz en daar bolt mijn grootvader nu nog steeds mee. Wel beiden gekocht bij een lokale garagist die zelf nog aan die wagens werkt ...
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                      Via internet zoeken of je nog eigenaars kan vinden met gelijkaardige problemen?
                      Ik heb er nog een paar gevonden op engelstalige forums.
                      1 ervan had het probleem reeds om 3 maand, rechtzaak geworden en deze persoon heeft een nieuwe wagen gekregen.
                      De andere blijven (voorlopig) ook (nog) met het probleem zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Ben je steeds bij dezelfde dealer geweest voor de herstellingen? Mijn stiefmoeder bolt met een i20 en die is daar toch tevreden van. Daarvoor had ze een Getz en daar bolt mijn grootvader nu nog steeds mee. Wel beiden gekocht bij een lokale garagist die zelf nog aan die wagens werkt ...
                        Ja, steeds bij Hyundai officiële dealer.

Comment

Stel je dealer per aangetekende zending op de hoogte van jouw problemen met de vraag om deze op te lossen binnen een redelijke termijn ( max 2 maanden). Geen reactie -> officieel in gebreke stelling met aangetekende zending inclusief antwoordkaart. Invoerder zeker ook aanschrijven van uw problemen, met de vraag naar een oplossing. Desnoods een andere dealer kiezen.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Het probleem doorgeven aan uw rechtsbijstand en hen het laten oplossen?
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                            X