Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhoudsfactuur Kia Ceed

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Onderhoudsfactuur Kia Ceed

Ik vond dat de onderhoudsfactuur van mijn Kia Ceed nogal aan de hoge kant, graag jullie mening. Groot nazicht 35 000km.

olie 58.45
    service kit oil filter 10.22
    filter-air cleaner 18.86
    pollenfilter 35.91
    brandstoffilter 41.07
    eco concentraar diesel 19.2
    kleine benodigdheden 7.83
    antie vries ruitesproeiers 4.46
    eco bijdrage 2.8
    uitlezen geheugen 19.4
    werkuren 110.67

BTW 69.06

Totaal 397.93

Nooit heb ik moeten betalen voor uitlezen geheugen, en eco concentraat gebruikte ik alleen voor de keuring.
    Is dit echter nodig?
    Verder ben ik tevreden over mijn Ceed.

Bedankt voor uw reacties

Valt wel mee vind ik. Is dit het allereerste onderhoud? In dat geval zeker...
    2.0 JTDm

Comment

Voor een gemiddelde wagen betaal je 5a600euro

Comment

Dat is het nadeel van detailfacturen zeker hé... Een hoop dingen waar de eindgebruiker niet altijd van weet wat het juist is, en dat wekt soms argwaan.

Had die garagist gewoon "Groot onderhoud incl. werkuren: 328€, BTW: 69 totaal:397" gezet, was het misschien minder zorgwekkend geweest.
        330€ voor een compleet groot onderhoud is verre van "duur" denk ik.
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

Ziet er op het eerste gezicht een normaal factuur uit. Vele kleintjes maken één groot hè

Wat ik wel vreemd vind is dat ze reeds de brandstoffilter vervangen maar niet de luchtfilter? Maar dat zal wel volgens de voorschriften zijn zeker? Een checken in je boekje, daar staat het onderhoudsschema in normaal.
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Voor een groot onderhoud lijkt de prijs mij ook ok hoor.
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Bij Polo 1.4tdi van mijn ouders was het ook ongeveer 400 euro voor eerste onderhoud. Dus prijs lijkt me normaal
              Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
              www.musclecarrent.be

Comment

30.000 km onderhoud voor een megane 1.5 dci 110pk : 192.22 euro (was eerste onderhoud). Bijna 400 euro is voor mij toch duur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polar Bekijk Berichten
                  30.000 km onderhoud voor een megane 1.5 dci 110pk : 192.22 euro (was eerste onderhoud). Bijna 400 euro is voor mij toch duur!
                  En heb je wat meer details over wat er bij jouw juist vervangen/gedaan is?
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik heb nog voor mijn vorige auto, een fiat grande punto bij buga in antwerpen rond 600 euro betaald voor groot onderhoud..
                    2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Wat ik wel vreemd vind is dat ze reeds de brandstoffilter vervangen maar niet de luchtfilter?
                      Is dit niet de filter-air cleaner?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matti_DG Bekijk Berichten
                        Ik heb nog voor mijn vorige auto, een fiat grande punto bij buga in antwerpen rond 600 euro betaald voor groot onderhoud..
                        nu noem je daar ook wel net een dure op he

Comment

Voorgeschreven onderhoud 30.000 km!
                          Volgende onderhoud op 60.000 km en na 4 jaar gaat de wagen weg, dus voor mij zijn dat 2 onderhoudsbeurten tijdens het leven van de wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                            Is dit niet de filter-air cleaner?
                            Oeps ja idd. Ik dacht dat het de pollenfilter ws maar die staat er ook nog eens apart tussen.

Op zich een normaal factuur alleen wat raar zo'n groot onderhoud op 35.000km. Ik zou dat eerder op 60.000 km verachten ofzo.
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              .... Ik zou dat eerder op 60.000 km verachten ofzo.
                              en op 35.000 km veracht je die niet
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Wat mij stoort is dat ik moet betalen voor het uitlezen van de computer. Mijn vorige wagen heeft ook aan de computer gehangen, nooit een rekening voor gehad. Ook het eco concentraat stoort mij. De service van Kia vertelde mij dat ze dit doen wanneer er weinig km gedaan worden. Toen ik zei dat ik tussen de 25 a 30.000km per jaar doe en meestal snelweg vond deze dat weinig.
                                De gemiddelde onderhoudsprijs, groot nazicht, bij mijn cordoba was rond de 200euro. Nu dus het dubbele, dit in dezelfde garage.
                                Misschien zijn der onder jullie bezitters van een Ceed graag zou ik jullie onderhoudkost is willen weten. Zou het te maken hebben met de garantie die Kia geeft?

Comment

ik vind een auto-onderhoud anno 2012 ook schromelijk duur
                                  op zich is het bedrag voor deze kia niet uitzonderlijk, mijn smartje is +200 voor een klein onderhoud

maar mij lijkt het dat hoe langer de service-interval, hoe evenredig omhoog de prijs van een onderhoud gaat

toen ik 18 was deed ik mijn auto om de 5k binnen voor een klein onderhoud, kostte toen ik denk ongeveer €50

Comment

De prijs van een onderhoud gaat inderdaad mee omhoog met de onderhoudsinterval. Zo compenseren de constructeur hun verlies die ze maken door die lange intervallen.

Ik denk niet dat de prijs die hier staat abnormaal hoog is maar aan de andere kant had ik het wel goedkoper verwacht van een budgetmerk zoals KIA. De kleine marges op de verkoop van een wagen worden ook gecompenseerd door hoge onderhoudskosten. KIA is een prijsvechter dus hun marge op nieuw verkochte wagens zal niet al te hoog liggen.
                                    Ik zou in het vervolg onderhoud laten doen door een onafhankelijke garagist, dat zal al een pak schelen in prijs.

Comment

Als je bij een onafhankelijke garagist gaat telt de garantie dan nog?

Zo een uitleestoestel is niet bepaald goedkoop dus is het normaal dat ze iets aanrekenen als ze die gebruiken.
                                      1994 Saab 9000 CSE 2.3 LPT FPT
                                      1994 BMW E36 ///M3 3.0 coupé

Comment

Als ik een andere onafhankelijke garage neem ben ik mijn waarborg kwijt. Ik ga eens informeren bij twee andere Kia verdelers in de buurt. Mijn schoonzoon heeft een BMW, hij betaalt maar de helft voor zijn groot onderhoud, in een merkengarage. Als Kia zo blijft is het mijn laatste.

Comment

Working...
                                        X