Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carrosseriewerk: Slecht gedaan of normaal?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Update: Ze gaan binnen 3 weken de volledige achterklep herspuiten, deden er eigenlijk niet moeilijk over. Volgens hen halen ze die klep er eigenlijk nooit meer af, teveel werk met kabels etc. Nu maar hopen dat het deftig gedaan wordt. Verzekering zit er in ieder geval mee bovenop, zij houden een expert klaar voor controle.
    Wel jammer dat de carrosserie dat niet van de eerste keer goed kunnen doen, maar ok, ben al blij dat ze meewerken.
    Ik hou jullie op de hoogte!
    2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
    2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
    2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
    1999 Volvo V70 classic 2.5d
    1967 Volvo 123 GT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      Ik heb tegenwoordig ook de indruk dat veel (in het verleden) gerenomeerde carrosseriebedrijven erg slordig werk afleveren...hun jobfierheid is tegenwoordig blijkbaar veranderd in puur winstbejag.(onder het motto; 90% van de klanten ziet dit toch niet )
      vergeet het maar hoor
      voor de winst moet je het niet meer doen.

de verzekeringen doen moeilijker en moeilijker en zij gaat met de winst gaan lopen

desondanks heb je wel gelijk dat de herstelling niet echt proper gedaan is

MAAR
      de verzekering bepaald wat en hoe het eventueel hersteld worden.
      je krijgt als carrossier maar bepaald budget meer voor de herstelling waarmee ze moet kunnen gedaan worden, of zij bepalen van spotrepair hier, uitspuiten daar...
      het is nie meer gelijk vroeger, heb het ook al gezegd tegen mijn baas dat die mannen het gerust eens mogen komen voortonen, die 'experts' van de verzekeringsmaatschappijen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
        Tegenwoordig echt wel niet makkelijk om van de expert voldoende los te krijgen om iets deftig te herstellen. Hierdoor hebben de carrosiers ook geen marge om iets meer tijd en moeite te steken in iets. Zou niet mogen maar ja...

Zelf ook met mijn E91 achteraan aangereden geweest (door mijn eigen vrouw dan nog :-p)
        Mijn wagen dus via verzekeringen naar een carrosier in itegem die een goeie reputatie HAD.
        Trok op geen hol! ook maar onderste helft gespoten, loper, veeg onder de vernis, en 5 stofjes. Verder op de hoek al 3 krasjes, vermoedelijk van de kabel van hun poliermachien.

Terug geweest en na veel gezeur zijn ze er nog eens over geweest met hun poliermachine. Verder heb ik nadien ZELF mijn bekleding kunnen weghalen om afgebroken plastic revetten te verwijderen zodat het eindelijk stopte met rammelen. Wel 1600 euro gerekend voor een bumper en halve kofferklep. Zou toch moeten volstaan denk ik hé. Zeker als je weet dat we de auto van mijn vrouw bij een andere carrossier laten spuiten hebben voor/na voor amper 500 euro voor de ganse kop (bumper, gardebous en motorkap) Ik had nog krassen op de zijkant staan van iemand die bij het parkeren onvoorzichtig was, dit beloofde ze mee te doen met de rest, achteraf wilde ze er 600 exra voor! (dikke prijs als ze toch al verf moeten afmaken etc...)

Achteraf naar die andere carrosier gedaan, perfect hersteld voor geen geld.

Die andere is nu gelukkig ook als zelfstandige begonnen, dus vanaf nu kan ik er ook naartoe als het een verzekeringskwestie is.

Ik denk dat je een beetje chance moet hebben en een carrosier moet weten te vinden die nog een beetje passie heeft voor zijn job en graag eer haalt met zijn werk. Dan is het meestal perfect in orde.

Dat was vroeger ook zo bij die itegemse carrosier als vader het nog deed, nu zijn het de zonen, en die kunnen imo enkel hun geld tellen en dikke mercedessen kopen, hetgeen ze ook mogen als ze goed werk zouden leveren.
        idd, blij dat ik niet de enigste ben met die mening

Comment

Boortmeerbeek :

Als ik het goed lees (enkele posts terug ) , is de wagen hersteld in Boortmeerbeek ? Toch niet bij een grote VW-garage ?

Hier kan ik je enkele foto's van tonen van een herstelling die daar gedaan was op een Audi A6....

oeps : was bij "zipo" , maar als dit de garage was bij hem........
          Last edited by ; 03/06/2012, 14:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
            vergeet het maar hoor
            voor de winst moet je het niet meer doen.

de verzekeringen doen moeilijker en moeilijker en zij gaat met de winst gaan lopen

desondanks heb je wel gelijk dat de herstelling niet echt proper gedaan is

MAAR
            de verzekering bepaald wat en hoe het eventueel hersteld worden.
            je krijgt als carrossier maar bepaald budget meer voor de herstelling waarmee ze moet kunnen gedaan worden, of zij bepalen van spotrepair hier, uitspuiten daar...
            het is nie meer gelijk vroeger, heb het ook al gezegd tegen mijn baas dat die mannen het gerust eens mogen komen voortonen, die 'experts' van de verzekeringsmaatschappijen.
            Zo is het idd. Veel zéér goede vakmannen krijgen hierdoor een slechte naam... Maar als je ziet welke werken ze vaak voor welke bedragen moeten doen, tja, dat gaat gewoon niet...
            Ergste is dat de verzekering hun zegt hoe lang ze aan alles bezig mogen zijn, ongeacht de moeilijkheidsgraad van demontage en andere.

Er is veel werk in de carrosserie, maar tegenwoordig valt er allemaal niet veel geld meer mee te verdienen. Beetje gelijk in alle de meeste stielvakken.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

kleine tip voor de toekomst. Ik ga altijd zelf met mijn wagen en blijf erbij terwijl de expert langs komt. Geen gezever tussen garagist en expert. Ik ben de klant en het is mijn wagen dus hij moet met mij overleggen. tot nu toe heb ik steeds gekregen wat ik wou. Als ze moeilijk doen dan zeg je gewoon "Mijnheer de expert als het uw voertuig is zou je zelf akkoord gana met die herstelling". Meestal zwijgen ze dan en geven ze wat je wilt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                Als ik het goed lees (enkele posts terug ) , is de wagen hersteld in Boortmeerbeek ? Toch niet bij een grote VW-garage ?

Hier kan ik je enkele foto's van tonen van een herstelling die daar gedaan was op een Audi A6....

oeps : was bij "zipo" , maar als dit de garage was bij hem........
                Was een BMW garage
                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Schandalig dat ze zoiets durven afleveren, houd ons op de hoogte!

Comment

Vandaag auto teruggehaald, ze hebben hun fout toegegeven en het netjes opgelost: de kofferklep werd volledig herschilderd.
                    (even off-topic: de nieuwe 116i met automaat vervangwagen was een zeer aangename verrassing: dat ding is snél!)
                    2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                    2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                    2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                    1999 Volvo V70 classic 2.5d
                    1967 Volvo 123 GT

Comment

Tof dat het nu wel in orde is !

Comment

Working...
                      X