Mededeling

Collapse
No announcement yet.

indekken garantieclaim

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• indekken garantieclaim

Van het ene op het andere moment zijn twee stuurdozen defect gegaan in mijn auto die ik tweedehands kocht, met een jaar garantie. Het ene was een stuurdoos van de ventilatie, die werd dan in orde gebracht. Het andere is de centrale boordcomputer, die op 3 canbus lijnen geen signaal meer uitstuurt. Het defect is er al enkele maanden en het opsporen van het probleem ging vrij traag vooruit.

We weten sinds een week dat de centrale stuurdoos een mankement heeft. Mijn garage zoekt een tweedehands exemplaar in de hoop dat deze zal werken op mijn voertuig, maar ik betwijfel of dat zal lukken. Het voertuig staat nog drie weken onder garantie. Op de vraag of dit geval onder garantie wordt geregeld antwoorden ze "we zullen zien, het is te zien wat we moeten doen". Onder hetzelfde "we zullen zien" hebben ze de remschijven + blokken vervangen, zonder mijn toestemming of mij te informeren van wat dit ging kosten (zie
    hier).

Ik wil mij nu volledig indekken, het gaat om een dure herstelling en met een "we zullen zien" ben ik niet tevreden. Wat moet ik nu precies doen?
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Ik zou in uw geval een aangetekende brief sturen met daarin de opsomming van alle gebreken die reeds gemeld zijn in de garantieperiode en die onder garantie opgelost moeten worden. Hierbij dat je er op rekent dat de nodige herstellingen doorgevoerd worden onder deze garantieregeling, ook na de vervaldag ervan.

Veel meer kan je niet doen denk ik...

Wat betreft die blokken en schijven: als jij niets besteld hebt (bestelbon/werkbon afgetekend) is er niets gevraagd en mag hij vijzen wat hij wil hé.
    Ik ben daar ook principieel in geworden na mijn geweldige Opel garage uit Lier: Op voorhand melden wat er nodig is, merken ze andere zaken op: eerst bellen of liefst nog via mail met kostprijs (of raming) en dan pas uitvoeren.

Niet gemeld of besteld? Niet op factuur! Of in ieder geval niet betaald en geprotesteerd...
    Dit nadat ze eens een verkeerde kant van de wagen gespoten hebben, en ook snel eens een hoop vervangen hebben zonder meer met een leuk factuur ten gevolge.
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Comment

Working...
    X