Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes Claes Tienen mijn nachtmerrie voor de volgende 5 jaar ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Vermits hier al een topic over bestaat zal ik mijn nare ervaring bij deze garage ook maar eens opschrijven, was wel filiaal Sint-Truiden maar dat maakt niet veel uit veronderstel ik.



    Na groep Jam de 2de dealer waar ik als privé eigenaar nooit nog een auto van mijn lievelingsmerk zal kopen. De meeste MB dealers zijn enkel nog geïnteresseerd in leaserijders die weinig of geen vragen stellen.

    Nieuwe A-klasse in gebruik genomen in augustus in belabberde omstandigheden. Een uur voor aflevering werd mijn auto beschadigd door het verwijderen van hun reclame sticker op de bumper terwijl ik uitdrukkelijk al van bij bestelling en later zeker nog 5X gevraagd had om er geen sticker op te plakken. Gevolg, bumper moest al gespoten worden voor ik de auto in bezit had. Dit is voor mij geen nieuwe auto meer!!

    Zelf moeten vragen achter mijn factuur en andere ontbrekende documenten.

    Onvoldoende of geen kennis van het Mbux systeem, heb het zelf allemaal mogen uitzoeken.

    Bij bestelling in mei werd mij ook niet gezegd dat de essentiële zaken op de Mercedes Me app betalend geworden zijn en dat er na 3 jaar ook voor andere belangrijke dingen (Linguatronic, Live Traffic, kaartupdates enz) een abo zal moeten betaald worden.

    Ik heb ook nog altijd recht op 300€ cashback van hun Finance afdeling omdat ik de MB-AXA verzekering en het DSI systeem genomen heb. Zou eind augustus betaald worden en het jaar is om. Moet zelf overal achter vragen om dan met veel moeite iets te weten te komen. Klantvriendelijkheid is anders!

    Deze nare ervaring is voor mij niet voor herhaling vatbaar.

    Enig lichtpuntje misschien is dat verkoper Randy echt wel zijn best gedaan heeft om mij bij te staan maar bij zoveel incompetentie is iedereen machteloos.

    Efkes quoten op deze nieuwe pagina zodat het hopelijk vaak gelezen wordt. Heb mijn frustratie 5 maanden beheerst en moet nog enkele reviews schrijven
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42


      Mja... nu je’t zegt.

      ik heb 1 collega, nieuwe lease.Skoda Octavia Combi automaat, zo’n leuk wagentje. Mogen mee rijden als hij 300km had. Nu heeft hij pakweg 6000 km op 3 maanden, en we nicknamen hem ‘vuilbak GTI’. Ik zweer het je, je houdt het niet mogelijk wat voor rommel er in ligt (broodje half opgegeten van 3 weken oud, minstens 50 parkeertickets, oude McDo half opgegeten, 10 paar schoenen (geteld!), een onesie, vuile en propere kleren, een halfvolle PMD-zak, hondenhaar met hopen, 12 lege flessen cava,...). En ik wou meerijden onlangs achter een broodje, ze moest letterlijk 5 minuten rommel uit het voorcompartiment halen zodat de passagierszetel vrij was. Meestal is het een eenzitter...

      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • #43
        jocar, en dat mag en das leuk en dat heelt

        forum

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          in die mate wel dat ze een deel zelf moeten betalen uiteindelijk op het einde van de rit, maar das een forfait max 2.5 % op zoiets, weegt niet op tegen het gemak uw geen reet moeten aantrekken van uw kar
          Ik moet 35% van de franchise zelf dokken, en die franchise is per schade 2,5% van de nieuwwaarde van de wagen.

          In het geval van dat 500C’tje zit je dus met een eigen risico van 35% van 450 euro (zo’n 160 euro dus), wat heel goed meevalt als je een zwaar ongeval hebt. Bij teruggave van de wagen kan je echter verantwoordelijk gesteld worden voor maximaal 37 (!) keer dat bedrag (een per schade).

          Het is dus in je eigen voordeel normaal met de wagen om te gaan.

          Ik moet er nog bijvertellen dat normale gebruikssporen zoals steenslag, maximaal 3 kleine krassen (kleiner dan een kredietkaart), 1 schade per velg,... niet betaald hoeven te worden.

          De collega waar ik het hierboven over had mocht 1070 euro zelf dokken voor de vorige wagen, waar ze minder dan een jaar mee gereden heeft.

          Afleren is moeilijk, blijkbaar.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • #45
            is niet weinig maar koop je zelf die auto betaal je dat per jaar aan onderhoud, verz en tax

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

              Buiten jou en A160 ken ik eigenlijk niemand die erom geeft, toch niet in mijn omgeving.
              En ik rij geen lease meer .

              Ik ga ook bij Ghistelinck, in hun vestiging in Moeskroen. De kleinste en oudste garage van de groep.
              Geen reden tot klagen. Enige wat je zou kunnen zeggen, is dat de tijd er bleef stilstaan, ergens kort na de lancering van de W124.

              Laatste keer had ik een afspraak geboekt via MercedesMe. Maandagmorgen om 8u. Blijkt dat het atelier op maandag pas om 9u open gaat. De app is daar blijkbaar niet op voorzien. Afspraak was dan ook niet zichtbaar in hun systeem.
              Niet de fout van de garage, wel van het merk/invoerder/...
              Desalniettemin ben ik toch geholpen geweest, en tegen 8.45 was ik op weg naar kantoor.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • #47
                Ik heb 3 bmws, maar geen dealer die er eentje te zien krijgt. Laatste keer was ik daar voor een airbag recall voor de M3. Enige wat het onthaal kon uitbrengen, was kritiek op mij, omdat die wagen bij hun niet langskomt voor onderhoud of herstelling. Ik antwoordde dat ik geen arm of nier kon missen. Twas rap gedaan met zijn arrogantie. Erbovenop nog gezegd dat ik de wagen en het interieur zonder een krasje wou terugkrijgen. Tijdens het wachten in de showroom kwam een jonge verkoper een praatje maken. Hij ging het mij eens uitleggen, maar viel al snel door de mand met zijn gebrek aan kennis en historiek. Plots moest hij ineens iets dringend doen
                Ik gun het veel eerder een kleine zelfstandige zonder air, en zonder showroom. Ik wacht ook op de dag dat de leasebakken afgeschaft worden.
                En sorry bobo maar een firmawagen zou niets voor mij zijn. Je moet budgettair gaan kiezen, en als liefhebber is een kar waar je je niets moet van aantrekken sowieso niets voor mij.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • #48
                  ik zou me bij een leasing moeten gaan druk maken omdat er iemand per ongeluk een trekhaak en mijn bumper parkeert , want dat kost me geld bij een leaser

                  het grappige is, dat werkt wel in 2 richtingen, ik mag ook tegen een trekhaak rijden, het kost me toch niets

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

                    En ik rij geen lease meer .

                    Ik ga ook bij Ghistelinck, in hun vestiging in Moeskroen. De kleinste en oudste garage van de groep.
                    Geen reden tot klagen. Enige wat je zou kunnen zeggen, is dat de tijd er bleef stilstaan, ergens kort na de lancering van de W124.

                    Laatste keer had ik een afspraak geboekt via MercedesMe. Maandagmorgen om 8u. Blijkt dat het atelier op maandag pas om 9u open gaat. De app is daar blijkbaar niet op voorzien. Afspraak was dan ook niet zichtbaar in hun systeem.
                    Niet de fout van de garage, wel van het merk/invoerder/...
                    Desalniettemin ben ik toch geholpen geweest, en tegen 8.45 was ik op weg naar kantoor.
                    Oeps excuus! Maar jouw lease exemplaar werd toch ook gekoesterd destijds hé

                    Ik heb nu ondertussen ook weet van een paar kleinere vestigingen in de buurt hier die nieuw verkopen en waar je ook met je garantie terecht kunt. Geen paleizen maar die naar verluid (voorlopig?) nog goeie service bieden. Kan daar net zo goed terecht bij problemen en het normale onderhoud zal bij mijn dealer in Polen blijven.

                    Verder wil ik alle MB dealers niet over dezelfde kam scheren, er zullen zeker wel goeie tussen zitten, alleen heb ik er hier in België nog geen gevonden en 'helaas' blijft de ster mijn merk
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ik zou me bij een leasing moeten gaan druk maken omdat er iemand per ongeluk een trekhaak en mijn bumper parkeert , want dat kost me geld bij een leaser

                      het grappige is, dat werkt wel in 2 richtingen, ik mag ook tegen een trekhaak rijden, het kost me toch niets
                      Dit dus! De oorzaak dat ze bij die stealers nonchalant worden en het niet meer zo nauw steekt, niemand klaagt want het moet toch niet uit hun eigen zak komen. Ze kennen de gebruiksaanwijzingen van hun eigen merk niet meer. Stel je dan als privé rijder een vraag ben je een moeilijke klant

                      Als ik dat vergelijk met de nauwgezetheid van 20 jaar geleden bij mijn toenmalige MB dealer, dat waren tijden! Maja, vroeger was alles beter zeker?
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #51
                        ik ga eerlijk zijn, 20 jaar geleden kocht ik benzen van €1500 en deed ik geen onderhoud

                        14 jaar geleden kwam ik op het forum en kocht ik mijn eerste dure clk 200 voor 15k, en legde daar lpg in
                        Last edited by bobo; 26/12/2018, 20:36.

                        Comment


                        • #52
                          Mijn leasesletjes werden idd gepamperd. Thuis ben ik dat met de paplepel ingegeven geweest: het is materiaal van een ander, dus zorg je er nog beter voor dan voor je eigen spullen.
                          Pa zijn bedrijfswagens werden evenveel gewassen als de eigen auto’s. Een keertje per jaar ‘simoniseren’ hoorde daar ook bij.

                          En de uitspraak van ‘ik zou geen bedrijfswagen moeten hebben, want ik kan niet rijden met hetgeen ik wil’, moet ik toch ook counteren: ik reed in mijn vorige job tussen de 50 à 60.000 km per jaar, grotendeels voor ‘de baas’ - ik ga dat heus niet doen met mijn eigen wagen.
                          En ik deed die job graag, dus van werk veranderen omdat ik niet de ‘auto van mijn dromen’ mag samenstellen van mijn baas, is ook geen optie.

                          Een c200d, een V60 D2, een 318 GT, een 118d... geen van alle sportkarren, geen van alle bulkend van de snufjes, maar het is verdikke een stuk gereedschap die doet wat het moet, en wat je bovendien ook nog mag gebruiken om mee op vakantie te gaan, om de koffer vol te laden bij de Colruyt,...
                          Mij ga je niet horen klagen.

                          Mijn medewerkers mogen trouwens kiezen: een wagen met een (gelimiteerde) tankkaart, enkel een tankkaart of liever wat meer brutoloon. Voor alle duidelijkheid: ze moeten weinig of niet op de baan voor het werk, los van de verplaatsingen tussen de vier vestigingen. Meerendeel kiest de tankkaart.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                            Buiten jou en A160 ken ik eigenlijk niemand die erom geeft, toch niet in mijn omgeving.
                            Ik ken ook maar één iemand die zijn lease soigneert.


                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Ik heb 3 bmws, maar geen dealer die er eentje te zien krijgt. Laatste keer was ik daar voor een airbag recall voor de M3. Enige wat het onthaal kon uitbrengen, was kritiek op mij, omdat die wagen bij hun niet langskomt voor onderhoud of herstelling. Ik antwoordde dat ik geen arm of nier kon missen. Twas rap gedaan met zijn arrogantie. Erbovenop nog gezegd dat ik de wagen en het interieur zonder een krasje wou terugkrijgen. Tijdens het wachten in de showroom kwam een jonge verkoper een praatje maken. Hij ging het mij eens uitleggen, maar viel al snel door de mand met zijn gebrek aan kennis en historiek. Plots moest hij ineens iets dringend doen
                              Ik gun het veel eerder een kleine zelfstandige zonder air, en zonder showroom. Ik wacht ook op de dag dat de leasebakken afgeschaft worden.
                              En sorry bobo maar een firmawagen zou niets voor mij zijn. Je moet budgettair gaan kiezen, en als liefhebber is een kar waar je je niets moet van aantrekken sowieso niets voor mij.
                              Niet iedereen wil hetzelfe he. Geen enkele van jouw BMW’s kan ik leasen, dat klopt. Ik zou ze me echter ook nooit privé kopen, want ik heb schrik van het onderhoud en de taksen ervan. Ik rij echter in een wagen die ik waarschijnlijk privé ook zou gekocht heb (en eigenlijk al gekocht had). Zolang het voordeel financieel blijft, laat ik het zeker niet liggen, tot spijt van wie het benijdt.

                              Ik vraag me dan ook af waarom je ‘die dag’ zit te wachten...
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                Mijn leasesletjes werden idd gepamperd. Thuis ben ik dat met de paplepel ingegeven geweest: het is materiaal van een ander, dus zorg je er nog beter voor dan voor je eigen spullen.
                                Pa zijn bedrijfswagens werden evenveel gewassen als de eigen auto’s. Een keertje per jaar ‘simoniseren’ hoorde daar ook bij.

                                En de uitspraak van ‘ik zou geen bedrijfswagen moeten hebben, want ik kan niet rijden met hetgeen ik wil’, moet ik toch ook counteren: ik reed in mijn vorige job tussen de 50 à 60.000 km per jaar, grotendeels voor ‘de baas’ - ik ga dat heus niet doen met mijn eigen wagen.
                                En ik deed die job graag, dus van werk veranderen omdat ik niet de ‘auto van mijn dromen’ mag samenstellen van mijn baas, is ook geen optie.

                                Een c200d, een V60 D2, een 318 GT, een 118d... geen van alle sportkarren, geen van alle bulkend van de snufjes, maar het is verdikke een stuk gereedschap die doet wat het moet, en wat je bovendien ook nog mag gebruiken om mee op vakantie te gaan, om de koffer vol te laden bij de Colruyt,...
                                Mij ga je niet horen klagen.

                                Mijn medewerkers mogen trouwens kiezen: een wagen met een (gelimiteerde) tankkaart, enkel een tankkaart of liever wat meer brutoloon. Voor alle duidelijkheid: ze moeten weinig of niet op de baan voor het werk, los van de verplaatsingen tussen de vier vestigingen. Meerendeel kiest de tankkaart.
                                Dit dus. Mijn pa zijn exacte woorden waren dezelfde.
                                Als het van jezelf is, dan pas doe je uw goesting.

                                Een leasewagen is niet van jou, dus je draagt er dubbel zorg voor.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                  Niet iedereen wil hetzelfe he. Geen enkele van jouw BMW’s kan ik leasen, dat klopt. Ik zou ze me echter ook nooit privé kopen, want ik heb schrik van het onderhoud en de taksen ervan. Ik rij echter in een wagen die ik waarschijnlijk privé ook zou gekocht heb (en eigenlijk al gekocht had). Zolang het voordeel financieel blijft, laat ik het zeker niet liggen, tot spijt van wie het benijdt.

                                  Ik vraag me dan ook af waarom je ‘die dag’ zit te wachten...
                                  Timo, wij hebben duidelijk een andere benadering van autorijden en liefhebberij, en dat is ok. Het is allemaal waar je mee bezig bent, in welke fase van je leven je bent, en wat je dromen zijn. Voor mij is een auto moeten leasen en niet naar hartelust kunnen kiezen een nachtmerrie. Het financiele plaatje kan me dan ook aan mijn reet roesten. Noet dat ik rijk ben, zeker niet, maar ik heb er zot veel plezier aan. En daar draait het om. Er moeten van soorten zijn he.
                                  Ik zit op die dag te wachten om verschillenden redenen.
                                  1. Leasen en loonwagens zijn niet meer van deze tijd. Hoe kunnen we ons milieu verbeteren als we dat soort praktijken blijven hanteren. Daar wil ik moeite voor doen. Doe ik trouwens al.
                                  2. Het zal de dealers wat respect voor de particulier bijbrengen, en wat arrogantie temperen.
                                  Last edited by order66; 26/12/2018, 21:24.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                    Timo, wij hebben duidelijk een andere benadering van autorijden en liefhebberij, en dat is ok. Het is allemaal waar je mee bezig bent, in welke fase van je leven je bent, en wat je dromen zijn. Voor mij is een auto moeten leasen en niet naar hartelust kunnen kiezen een nachtmerrie. Het financiele plaatje kan me dan ook aan mijn reet roesten. Noet dat ik rijk ben, zeker niet, maar ik heb er zot veel plezier aan. En daar draait het om. Er moeten van soorten zijn he.
                                    Ik zit op die dag te wachten om verschillenden redenen.
                                    1. Leasen en loonwagens zijn niet meer van deze tijd. Hoe kunnen we ons milieu verbeteren als we dat soort praktijken blijven hanteren. Daar wil ik moeite voor doen. Doe ik trouwens al.
                                    2. Het zal de dealers wat respect voor de particulier bijbrengen, en wat arrogantie temperen.
                                    Ik koop me gewoon privé ook wat ik leuk vind, getuige mijn Abarth Punto en mijn Abarth 595C. Dat zijn wagens die eerder (financieel dan ook) spek voor mijn bek zijn.

                                    Voor mijn dagelijkse wagen heb ik graag iets dat wat comfortabeler is en vooral wat zuiniger. Ik heb echt een wagen kunnen leasen die ik privé ook zou aangekocht hebben (ik had 'm al, alleen in een andere koetswerkvorm, andere transmissie, andere motor en andere kleur). Als ze morgen mijn leasewagen 'afnemen', koop ik gewoon in dezelfde prijsklasse en bij een van mijn favoriete merken.

                                    Vergeet niet dat er veel mensen met een firmawagen rijden (Euro 6, nog enkelen Euro 5), waar het alternatief is dat ze met een oudere wagen rijden die nog meer vervuilt omdat ze van hun netto inkomen niet zo veel aan een wagen willen spenderen.

                                    Eerlijk gezegd ga ik geen kilometer minder rijden omdat ik geen firmawagen meer zou hebben... Ik reed er voor mijn firmawagen ook niet minder.

                                    Het milieu.. Mja. We gaan er niet verder over discussiëren zeker. Ik ben nog niet echt doordrongen van milieureddende activiteiten, zeg maar.

                                    En niet alle dealers zijn zo. Ik ervaar meer dan goede service waar ik ga, zowel bij verkoop, naverkoop, garantiegevallen & uitleg/vragen. En het is een officiële dealer, die eveneens mijn leasingwagen mag afleveren en onderhouden.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #58
                                      Wij zitten duidelijk op 2 verschillende pistes. Ik zie er geen graten in, behalve wat je zegt ivm het milieu. Het begint al met -geen kilometer minder rijden-. En niet overtuigd zijn, tja, dat is gemakkelijk, dan moet je geen inspanning doen. Ik denk gewoon verder, aan de generaties die na ons volgen. Die heb ik tenslotte ook op de wereld gezet
                                      Alsmaar milieuvriendelijker kopen... je mag noet vergeten dat voor iedere nieuwe auto ook weer verse grondstoffen moeten aangesproken worden. Ik zit gewoon al een stage verder : serieus minderen met autorijden, en alternatieven gebruiken. Iedereen moet zich inzetten en zich niet verstoppen achter allerlei excuses. Maar ik dring zeker geen ideen op, dit is gewoon hoe ik voor mezelf denk en handel. Dat moet iedereen voor zochzelf bepalen. Ik weet ook wel dat bvb een vertegenwoordiger een auto als werktuig nodig heeft.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • #59
                                        En wat heeft dat ( de laatste posts ) nu allemaal met Mercedes Claes Tienen te maken?

                                        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                          En wat heeft dat ( de laatste posts ) nu allemaal met Mercedes Claes Tienen te maken?
                                          Ik denk dat ik mijn verhaal seffens opnieuw moet quoten want de pagina is weer vol
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X