artikel verwijderd
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nooit meer Ford garage Driesen Genk
Collapse
X
-
En het probleem is?
Dat jij op zoek gegaan bent naar de goedkoopste deal (want op een aankoop van duizenden euro's speelt elke euro absoluut een rol), en nu komt te leren dat je eigenlijk beter een beetje meer betaald (of minder krijgt) om nadien een goede service te krijgen?
Want voor zover ik weet, is uitlezen niet gratis. 4 uur is wel raar maar wie zegt dat ze hem niet visueel geïnspecteerd hebben?
Ook grappig hoe mensen hier een account aanmaken om even een garage zwart te maken, zonder dat die zich kan verdedigen. Eigenlijk zou er hier een regel moeten zijn dat dit gedeelte enkel voor anciens van het forum is.
Straks gaan hier mensen posten die niet weten hoe hun motorkap open moet.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
-
Jij bent het die hier in fout gaat omdat je de garage onterecht zwartmaakt. De garage heeft hier immers 100% correct gehandeld. Vooraleer facturen te gaan betwisten, zou je beter je eigen aangekochte extra garantievoorwaarden eens lezen.
Link naar de voorwaarden ->Worden niet gedekt door het Ford Protect Garantie Extra programma:
...
alle regelingen, balanceer- en reinigingswerkzaamheden, het verwijderen van koolneerslag alsook diagnose en onderhoudswerkzaamheden.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Beste Rudi,
Denk je nu echt omdat je ergens al 3 auto's gekocht hebd dat ze je als een of andere baron gaan behandelen
Ik ben er bijna zeker van dat de garage toch correct gehandeld heeft.
en iemand hier het zwijgen opleggen
Beste Timothy,zwijgen of niet reageren.
Comment
-
in de toekomst beter de voorwaarden lezen zou ik zeggen.
dit pluk ik van de ford website af:
Worden niet gedekt door het Ford Protect Garantie Extra programma:
• alle regelingen, balanceer- en reinigingswerkzaamheden, het verwijderen van koolneerslag alsook diagnose en
onderhoudswerkzaamheden.
Easy, ga dan nu naar Beckers en we zien je hier nog wel eens terug als die iets mis doet in jouw ogen.
Ik weet niet in welke garage je hebt gewerkt maar 3 auto's is een peuleschil tegenwoordig, daar doen ze amper moeite voor...
Comment
-
Allee zenne, de zoveelste dat zichzelf hier lid maakt om te komen zagen.
Regel dat gewoon met Ford. Als dat dan toch onterecht was zal Ford em wel op de vingers tikken.
Ge hebt tenslotte een faktuur en dus bewijs gekregen.
En als ge dat bedrag dan terugkrijgt kunt ge ne cursus leestekens gaan volgen.
Comment
-
Weer typisch Vlaams om deze brave man te wijzen op zijn fouten, alsof iedereen steeds de kleine lettertjes leest.
Ik zou ook malcontent zijn, want ik kan me perfect inbeelden hoe ze die extra 3 jaar garantie gepresenteerd hebben alsof het een verlenging van de fabrieksgarantie is, niet?
Ze spelen in op de perceptie en de klant gaat daarin mee... niet altijd wetende dat de kleine lettertjes een lijst met uitzonderingen bevat die eigenlijk illustreren dat de garantie puur met het oog op winstbejag wordt verkocht en niet zozeer gericht is op klantenservice. Ford slaat m.i. met dat soort verzekeringsformules de bal mis.
De moraal van het verhaal is dat je goed moet uitkijken met dat soort "garanties", omdat het niet per definitie een volledige dekking geeft.
269€ voor het uitlezen van een computer?
Kabel inpluggen en scherm aflezen, serieus?
Ik weet één ding zeker, dit krijgen ze geen tweede keer aan Rudi verkocht.
En nog maar de vraag of ze nu geen trouwe klant verloren zijn... (en ook weer zo typisch Vlaams om de waarde van een trouwe klant niet in te kunnen schatten).
Comment
-
Ik kan best begrijpen dat elke factuur er 1tje teveel is , zeker als het om een wagen gaat die nog vrij nieuw is en waar je de 1ste 4 jaar zeker geen kosten aan verwacht (buiten de gebruikelijke slijtageonderdelen) .
Mail gewoon ff naar de hoofdzetel van Ford en kaart dit alles aan. Zeg er ook bij dat dit je zoveelste Ford is en dat je er nu sterk aan twijfelt om een volgende keer terug dit merk te kopen......ook al kan dit nog 10 jaar duren.
1500 euro minder : kon je dan niet in een andere garage de auto kopen ?
In de andere garage kon de auto dan wel tot 1400 euro duurder zijn , maar door het verschil bleef ie toch goedkoper uiteindelijk ?
Onlangs nog was mijn achterste remschoen blijven hangen en dit duurde tot het blokje helemaal "op" was : gelijk gemeld aan de klantendienst met de vermelding dat ik een wel erg "trotse" bezitter was van 1 van hun wagens en dat dit toch ZEKER onder garantie zou hersteld worden (de remschijf was ondertussen al ingesleten door de boutjes.....) ........en ja hoor , keurig hersteld !
(1 nieuwe remschijf , 1 nieuwe klauw en nieuwe remschoenen op de 2 wielen )
Toen ik dit vermeldde bij een andere (Renault)garage kon die kerel het bijna niet geloven : "jij hebt geluk gehad dat ze dit hebben aanvaard, normaalgezien moet je dit altijd zelf betalen" .
Ik heb mijn garagist er meteen van op de hoogte gebracht dat ik de klantendienst had gemaild en dat ik ervan uitging dat dit mij niks ging kosten............vermits het 1 blokje was en dat er nog 3 andere waren die nog Z.G.A.N. waren.
Volgens mij durfden ze niet anders , maar veel hangt ook af van hoe je het probleem aankaart en wat je erover weet VOOR je de garage op de hoogte brengt
Comment
-
Bij mijn Renault garage doen ze over niks moeilijk,alles wat stuk gaat is garantie wat ook ni meer als normaal is vind ik,uitlezen van computer heb ik onder garantie ook nog nooit moeten betalen.
Ik kijk bij aankoop van een wagen niet speciaal naar de beste prijs,ik koop enkel in een garage waar ik me goed bij voel en waar ik bij de auto mag blijven als eraan gewerkt word.
Comment
-
Dat je voor het uitlezen moet betalen lijkt me logisch - dat feit is niet aanvechtbaar, het zijn gepresteerde uren die niet resulteerden in de vervanging van een onderdeel-onder-garantie. Tenzij je achteraf zou kunnen aantonen dat er tóch een fout-onder-garantie zit in je auto, en dat de kosten die je gemaakt hebt voor het uitlezen rechtstreeks gekoppeld zijn aan die fout. Maar de kans dat je dat kan aantonen lijkt me bijzonder klein.
Het enige dat je nu zou kunnen aanvechten, is het aantal gepresteerde uren. 4 uur voor het uitlezen van een auto lijkt nogal veel. Vooral als het inderdaad over het "uitlezen" gaat: een monitor koppelen aan de auto-electronica en een diagnose opvragen. Dat ze misschien meer hebben gedaan dat alleen uitlezen kan best (bvb. visuele inspectie), maar als dat niet op de factuur staat, dan heb je een argument om over die uren te discussiëren. Als je er met de garage niet uitgeraakt, dan kan je altijd overwegen om dit voor een vrederechter te brengen. Maar dat is een zeer-lange-baan-verhaal, ik zou er alvast niet aan beginnen. En ik zou mijn auto binnenbrengen in de garage waar ik hem gekocht heb.
Maareuh... zoals wel meer leden hier hebben uitgelegd: je gaat nogal kort door de bocht en legt de schuld iéts te snel bij de garage. Je hebt als klant geen onbeperkte en absolute rechten, dat geldt voor elk product dat je koopt. Ook voor auto's. Dat je dat niet lijkt te beseffen, is niet de fout van de garage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rudi vanloffelt Bekijk BerichtenBeste Timothy,
Je moest het zelf eens aan de hand krijgen je zou een toontje lager zingen,waarom bij de ene dealer wel garantie en bij de andere niet
Daarbij ik heb Ford Protec Garantie 3 jaar extra en elke Ford Dealer binnen Europa is verplicht de auto te repareren(eigen dealer of niet)
Je hebt gelijk dat de garagist zich niet kan verdedigen maar jij was er ook niet bij wat de garagist tegen mij zei :dan moet je ook zwijgen of niet reageren.
Ik denk dat er iemand de forumregels al evengoed gelezen heeft als zijn extra Ford garantie...
Ben jij zo'n klant die overal een beetje ambetant gaat doen?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
toch... maar 4 uur aanrekenen voor iets waar ge zelf bij wijze van spreke niet moet bijstaan is er dik over.
een garage moet niet genaaid worden door een klant omdat die daar al jarenlang klant is, maar omgekeerd geldt dat evengoed. Als ge een beetje minder de moeilijke uithangt (de garage dus) en deftig communiceert naar uw klanten toe, dan krijgt ge veel gedaan van uw klanten.
Goede garages zijn een zeldzaamheid aan het worden.
Net deze week weer een mooi 'gevalleke' gezien: klant heeft kras op een nieuwe wagen welke wordt hersteld bij de carrosserieafdeling van de garage. Nu een jaar later kijkt die vrouw met de juiste kijkhoek en lichtinval naar de plek waar de kras was en jaja: kras zat er nog mooi in. Ze heeft daar wel haar franchise van de verzekering voor moeten aanspreken (meer dan 300€), auto 3 dagen kwijt geweest terwijl de garage gewoon de kras heeft proberen weg te polieren. Maw geld van de verzekering goed in hun zakken gestoken.
Ze gingen het nu terug herstellen: tjiens, toch toeval dat de nieuwe kras niet op dezelfde plaats is als die van een jaar geleden hé madammeke. We zullen het herstellen onder garantie (maw hun prutswerk is aan het licht gekomen)
Ik heb haar al gezegd dat ik na de herstelling wel eens deftig wil nakijken of het nu wel volgens de regels van de kunst hersteld is.
En zo ken ik nog heel veel gevallen van mensen die bij elk bezoek aan de garage een oor worden aangenaaid en voor zaken betalen die nooit gebeurd zijn ofwel veel te duur worden aangerekend.
Comment
Comment