Onzin. de klant is de koning, vraag dat maar aan elke zelfstandige, maar dat wil niet zeggen dat hij zich zo moet gedragen...
Daarom is het vaak nuttig om met je privewagens naar een zelfstandige(kleine) locale garage te gaan, deze mensen hebben er baat bij je correct te behandelen en iedereen met een goed gevoel naar huis te sturen, ze verdienen namelijk hun geld per klant, en bij een locale garage is reputatie heel belangrijk. Terwijl als je naar een grotere gaat, kom je toch 99% in contact met loontrekkenden die hun geld verdienen per uur en per maand, en dus niet rechtstreeks baat hebben bij zo'n behandeling, en het plichtsbewustzijn tov klant en baas laat bij belgische werknemers vaak de wensen over.
Dat is wat ik erover te zeggen heb, maar daar kan nu niets aan gedaan worden helaas, en ik begrijp de woede, want 270euro is veel geld voor iets wat bijna nieuw is. En voor 1500euro zou ik ook ergens anders kopen (al zou ik met dat bedrag eerst naar mijn normale garage stappen, en zeggen dat ik dat bedrag gekregen heb en of ze dit niet kunnen evenaren, maar indien niet
Dat is voor veel mensen nog een maandloon.
Nu zou ik inderdaad proberen naar de klantendienst te bellen en op een onderhandelende toon proberen dit vergoed te krijgen, want officieel moeten ze niets doen, dus vanaf je dominant begint te dicteren, slagen zij ook direct dicht. En dan zou je normaal toch wel iets in ruil moeten krijgen, de factuur terugbetaald, een deel terugbetaald, andere compensaties(aftermarket, tickets vr bepaald event, ...) Hier heb ik op autovlak weinig ervaring mee, maar in andere sectoren nog nooit met lege handen naar huis gegaan...
Succes daarmee
Daarom is het vaak nuttig om met je privewagens naar een zelfstandige(kleine) locale garage te gaan, deze mensen hebben er baat bij je correct te behandelen en iedereen met een goed gevoel naar huis te sturen, ze verdienen namelijk hun geld per klant, en bij een locale garage is reputatie heel belangrijk. Terwijl als je naar een grotere gaat, kom je toch 99% in contact met loontrekkenden die hun geld verdienen per uur en per maand, en dus niet rechtstreeks baat hebben bij zo'n behandeling, en het plichtsbewustzijn tov klant en baas laat bij belgische werknemers vaak de wensen over.
Dat is wat ik erover te zeggen heb, maar daar kan nu niets aan gedaan worden helaas, en ik begrijp de woede, want 270euro is veel geld voor iets wat bijna nieuw is. En voor 1500euro zou ik ook ergens anders kopen (al zou ik met dat bedrag eerst naar mijn normale garage stappen, en zeggen dat ik dat bedrag gekregen heb en of ze dit niet kunnen evenaren, maar indien niet

Nu zou ik inderdaad proberen naar de klantendienst te bellen en op een onderhandelende toon proberen dit vergoed te krijgen, want officieel moeten ze niets doen, dus vanaf je dominant begint te dicteren, slagen zij ook direct dicht. En dan zou je normaal toch wel iets in ruil moeten krijgen, de factuur terugbetaald, een deel terugbetaald, andere compensaties(aftermarket, tickets vr bepaald event, ...) Hier heb ik op autovlak weinig ervaring mee, maar in andere sectoren nog nooit met lege handen naar huis gegaan...
Succes daarmee
Comment