Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nooit meer Ford garage Driesen Genk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Onzin. de klant is de koning, vraag dat maar aan elke zelfstandige, maar dat wil niet zeggen dat hij zich zo moet gedragen...

Daarom is het vaak nuttig om met je privewagens naar een zelfstandige(kleine) locale garage te gaan, deze mensen hebben er baat bij je correct te behandelen en iedereen met een goed gevoel naar huis te sturen, ze verdienen namelijk hun geld per klant, en bij een locale garage is reputatie heel belangrijk. Terwijl als je naar een grotere gaat, kom je toch 99% in contact met loontrekkenden die hun geld verdienen per uur en per maand, en dus niet rechtstreeks baat hebben bij zo'n behandeling, en het plichtsbewustzijn tov klant en baas laat bij belgische werknemers vaak de wensen over.

Dat is wat ik erover te zeggen heb, maar daar kan nu niets aan gedaan worden helaas, en ik begrijp de woede, want 270euro is veel geld voor iets wat bijna nieuw is. En voor 1500euro zou ik ook ergens anders kopen (al zou ik met dat bedrag eerst naar mijn normale garage stappen, en zeggen dat ik dat bedrag gekregen heb en of ze dit niet kunnen evenaren, maar indien niet Dat is voor veel mensen nog een maandloon.

Nu zou ik inderdaad proberen naar de klantendienst te bellen en op een onderhandelende toon proberen dit vergoed te krijgen, want officieel moeten ze niets doen, dus vanaf je dominant begint te dicteren, slagen zij ook direct dicht. En dan zou je normaal toch wel iets in ruil moeten krijgen, de factuur terugbetaald, een deel terugbetaald, andere compensaties(aftermarket, tickets vr bepaald event, ...) Hier heb ik op autovlak weinig ervaring mee, maar in andere sectoren nog nooit met lege handen naar huis gegaan...

Succes daarmee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
      het begrip "klant is koning" is er wat teveel ingepompt de laatste jaren...
      Klant IS koning, maar nog geen keizer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
        Bij Ford Assistance (by Touring) wordt de wagen naar de dichtsbijzijnde Ford garage gesleept.
        En als mijn dorpsgenoot bij zich thuis in panne stond, is Driesen Genk de dichtsbijzijnde Ford garage
        Akkoord maar staat er daar dan ook in dat die garage waar de wagen naartoe is gesleept ook de herstelling moet uitvoeren?
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudi vanloffelt Bekijk Berichten
          Toen heb ik de ford klantendienst gebeld en die zeiden auto uitlezen geen garantie of die 1 maand of 5 jaar is maakt niet uit.
          I rest my case.
          Je zegt het zelf en toch zo van je oren maken.

Swat, ik droom van de dag dat iemand een account aanmaakt enkel en alleen om weer zo'n topic te beginnen en dat er niemand, maar dan ook echt niemand op reageert.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            I rest my case.
            Je zegt het zelf en toch zo van je oren maken.

Swat, ik droom van de dag dat iemand een account aanmaakt enkel en alleen om weer zo'n topic te beginnen en dat er niemand, maar dan ook echt niemand op reageert.
            Done deal. Volgende keer hou ik m'n mond en laat ik kortzichtige mensen een beetje sudderen.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Idd. zijn gelijk niet kunnen halen bij Ford. Dat 'verlies' niet kunnen verwerken en zich hier dan speciaal lid maken om toch maar het 'grote gelijk' te kunnen halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Ook grappig hoe mensen hier een account aanmaken om even een garage zwart te maken, zonder dat die zich kan verdedigen. Eigenlijk zou er hier een regel moeten zijn dat dit gedeelte enkel voor anciens van het forum is.

Straks gaan hier mensen posten die niet weten hoe hun motorkap open moet.
                Dit gaat ook te ver, overal maar regels voor alles en nog wat.

Comment

Ik kan Rudi ook begrijpen ....
                  Als je een auto koopt met garantie (x aantal jaar) en binnen die periode komen er kosten aan. Dat het uitlezen van de wagen niet onder de garantie van Ford, het kan wel zijn dat het duidelijk in de voorwaarden vermeld staat. Maar Rudi heeft zo te lezen ook niet gevraagd om de wagen uit te lezen. Rudi vraagt om de wagen te herstellen.
                  Als ze de wagen moeten uitlezen om het te herstellen kan Rudi toch niet helpen ....
                  Of zie ik het verkeerd. Dit is volgens mij een uitholling van de garantie, om toch een deel van de kosten te kunnen aanrekenen. Zo kunnen ze bij iedere mankement zeggen dat ze hem hebben uitgelezen .......
                  En trouwens 4 uur nodig om uit te lezen, is ook niet lichtjes van de pot gerukt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                    Akkoord maar staat er daar dan ook in dat die garage waar de wagen naartoe is gesleept ook de herstelling moet uitvoeren?
                    Neen, uiteraard niet. Maar als het euvel niet ter plekke kan hersteld worden, wordt de wagen afgesleept met het doel om een diagnose te stellen, niet? Waarom laat je 'm anders afslepen?

Mvg,
                    =================
                    2016 Skoda Octavia RS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudi vanloffelt Bekijk Berichten
                      ford fiesta met 5 jaar garantie en toch faktuur betalen.

12 juli starte de fiesta niet,touring gebeld kregen hem ook niet aan de praat (dacht startonderbreking).wagen laten wegslepen naar ford Driesen in Genk.nb.heb er ooit 3 wagens gekocht maar bij de laatste overname wagen kreeg ik bij hen 1500 euro minder(wat doe je dan)

18 juli wagen gereed,ik vroeg wat er aan de fiesta scheelde zij hadden de auto opnieuw moeten uitlezen aan computer.Toen begon het:ik kreeg een factuur van 269 euro,ik zei maar ik heb 5 jaar garantie op de wagen.hoofdmacanieker kwam erbij en zei dat als er een onderdeel wordt vervangen krijg je garantie uitlezen niet(hij had er een andere draai kunnen aangeven om garantie te geven maar hij wou niet),na veel discussieren de baas erbij gehaald: geen garantie(deden moeilijk omdat de auto niet bij hen gekocht is).Dan toch maar faktuur betaald stond 4 werkuren op om fiesta uit te lezen.

19 juli ik ging naar garage Beckers in Bilzen met de faktuur en legde mijn geval met de fiesta aan hen uit zij waren verbaast dat ik geen garantie kreeg maar konden daar begrijperlijke wijze niks meer aan doen.

Toen heb ik de ford klantendienst gebeld en die zeiden auto uitlezen geen garantie of die 1 maand of 5 jaar is maakt niet uit.

Bij deze wil ik je waarschuwen voor deze garagist ga er nooit naartoe als je wagen niet vandaar komt.ps. mijn auto komt ook niet van Beckers maar kreeg daar wel garantie(is maar wat ze voor jou willen doen)
                      Zie niet in wat Driesen mis deed? Als de klantendienst van Ford zelfs de bevestiging geeft dat uitlezen niet onder de garantie valt, wat Driesen ook vertelde, dan volgen ze daar de garantie-regeltjes.

Wat Beckers doet kan iedere garage, het probleem was ondertussen toch al opgelost, dus kan hij vertellen wat hij wil.

En natuurlijk heb je als klant het liefst dat alles onder garantie kan worden opgelost, vandaar dat in uw ogen Beckers de goeie is en Driesen de boeman.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Als ik zo vrij mag zijn om nogmaals te reageren (op bovenstaande antwoord) :

De garage die het "euvel" verholpen heeft en de auto dus NIET onder garantie gemaakt heeft , kon toch evengoed deze zaak "regelen" zodat het WEL garantie was ? (omdat ik lees dat de andere garage dit wel zou gedaan hebben....)

Bij mijn weten kost het de garage niks omdat de gemaakte onkosten toch worden doorgerekend naar Ford België ? (of naar wie dan ook , maar zo is het bij mij toch gegaan )

Comment

4 uur uitlezen??????
                          Ik denk dat de meeste dit niet prettig zouden vinden. Mochten jullie dit tegenkomen zouden jullie ook zagen op dit forum tenzij jullie natuurlijk zelf een garage hebben en dat verklaard dan heel veel natuurlijk!!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ysie Bekijk Berichten
                            4 uur uitlezen??????
                            Letterperletterperletterperletterperletterletterpe rletterperletterperletterletterperletter
                            perletterperletterletterperletterperletterperlette r

Ik vind dit er ook wel echt "over" hoor , ik zou toch al eens rondhoren hoe lang een normale uitlezing duurt en dan proberen om toch een deel van de onkosten terug te krijgen.....

Comment

mocht er ooit eens bij zijn toen ze men zafira gingen uitlezen, max 10min.
                              of dit bij ford ook zo is? geen idee, maar in de VAG wereld is het ook niet langer dan 10 min

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                Als ik zo vrij mag zijn om nogmaals te reageren (op bovenstaande antwoord) :

De garage die het "euvel" verholpen heeft en de auto dus NIET onder garantie gemaakt heeft , kon toch evengoed deze zaak "regelen" zodat het WEL garantie was ? (omdat ik lees dat de andere garage dit wel zou gedaan hebben....)

Bij mijn weten kost het de garage niks omdat de gemaakte onkosten toch worden doorgerekend naar Ford België ? (of naar wie dan ook , maar zo is het bij mij toch gegaan )
                                Dus Driesen had moeten foefelen, "deze zaak regelen", dan was het een goeie geweest.

Met "zou gedaan hebben" hebben ze niets gedaan. Dat is de makkelijkste praat achteraf. Net zoals commentatoren bij een voetbalwedstrijd, die weten ook altijd, na de wedstrijd, hoe ze hadden moeten spelen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                  Dus Driesen had moeten foefelen, "deze zaak regelen", dan was het een goeie geweest.

Met "zou gedaan hebben" hebben ze niets gedaan. Dat is de makkelijkste praat achteraf. Net zoals commentatoren bij een voetbalwedstrijd, die weten ook altijd, na de wedstrijd, hoe ze hadden moeten spelen.
                                  Bij Beckers in Waltwilder (Bilzen) zal men niets aanrekenen voor het uitlezen onder garantie.Als je over voetbal begint, een van de financiële medewerkers bij Beckers is vader van een zeer talentvolle Belgische keeper.
                                  Rudi, heb je al eens contact gehad met de klachtendienst van Ford? Een diagnose van 4 uur
                                  Last edited by ; 27/07/2012, 01:18.

Comment

@seperator :inderdaad de vader van Thibaut Courtois werkt bij Beckers.
                                    Ik werk bij Ford Genk ,na het verlof ga ik daar klacht indienen en mijn collega's inlichten over een bepaalde Ford garage...!!!

Comment

Garantie of geen garantie , 4 uur ecu uitlezen is oplichting...

Comment

Working...
                                      X