Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Top Motors in Wevelgem vs. Veys in Deerlijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Top Motors in Wevelgem vs. Veys in Deerlijk

Binnenkort rijd ik met een Audi.
    Voor het onderhoud zal ik gaan naar een van beide officiële concessies. Wie heeft er goede en minder goede ervaringen?

Bij alletwee goede ervaring :p

Comment

Top Motors in Wevelgem heb ik persoonlijk minder goede ervaringen mee: banden vervangen zonder vragen, afgesproken werk-termijnen niet respecteren,... Dit dateert nu wel van een aantal jaren geleden (toen hadden ze nog maar 1 bedrijfsgebouw). Ik reed toen 'maar' met een Jetta van 8 jaar oud... en zo werd ik ook behandeld.
      Mijn broer en ma rijden nu nog allebei met een VAG (Audi A3, VW Passat), en blijven nog steeds naar ginds gaan.

De broers en zussen van mijn ma (en dat zijn er een pak) rijden vrijwel allemaal met VAG-auto's (Audi - VW -Skoda), en die zijn allen tevreden klanten van Garage Delbar in Rekkem/Moeskroen. Als ik zie welke vervangwagens daar bv. meegegeven worden... 8D.

Nog een stoot van TopMotors: toen ik laatst iets moest ophalen in de garage zag ik in de onthaalzone een straffe zaak: een mecanicien kwam binnen en gooide zijn werkfiche zo maar op (en over) de motorkap van een A4... Ik zou het niet appreciëren als het mijn auto betrof.

Een kameraad van mij is lang cliënt geweest bij Veys, en leek daar ook wel tevreden over (hij was koerier, en moest dus héél regelmatig op onderhoud .
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Al veel goede dingen gehoord over Veys, geen ervaringen met TopMotors wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Top Motors in Wevelgem heb ik persoonlijk minder goede ervaringen mee: banden vervangen zonder vragen, afgesproken werk-termijnen niet respecteren,... Dit dateert nu wel van een aantal jaren geleden (toen hadden ze nog maar 1 bedrijfsgebouw). Ik reed toen 'maar' met een Jetta van 8 jaar oud... en zo werd ik ook behandeld.
          Mijn broer en ma rijden nu nog allebei met een VAG (Audi A3, VW Passat), en blijven nog steeds naar ginds gaan.

De broers en zussen van mijn ma (en dat zijn er een pak) rijden vrijwel allemaal met VAG-auto's (Audi - VW -Skoda), en die zijn allen tevreden klanten van Garage Delbar in Rekkem/Moeskroen. Als ik zie welke vervangwagens daar bv. meegegeven worden... 8D.

Nog een stoot van TopMotors: toen ik laatst iets moest ophalen in de garage zag ik in de onthaalzone een straffe zaak: een mecanicien kwam binnen en gooide zijn werkfiche zo maar op (en over) de motorkap van een A4... Ik zou het niet appreciëren als het mijn auto betrof.

Een kameraad van mij is lang cliënt geweest bij Veys, en leek daar ook wel tevreden over (hij was koerier, en moest dus héél regelmatig op onderhoud .
          Misschien moet ik gewoon eens langs gaan bij Delbar en bij Veys. En hetzelfde vragen bij beiden als bij TopMotors, aangezien nu het vakantie is en (alleszinds bij TM) diegene die geen congé hebben opeens wat harder moeten werken wat soms zijn weerslag heeft op de klantvriendelijkheid. Daarbij afgaan op mijn buikgevoel.
          Een (heel) slechte indicatie bij TM was hetgeen ze gingen geven voor mijn oude wagen. Echt wel heel schandalig weinig. Bij Aecars gaven ze 17% meer voor mijn oude wagen maar ze verkopen hun eigen wagens wel (te) duur :-) Uiteindelijk heb ik particulier mijn wagen verkocht en nog een pak meer gekregen, uiteindelijk 26% meer dan bij TM.
          Ivm Delbar, een mooie vervangwagen vind ik absoluut niet belangrijk. Dat een mecanicien geen respect heeft voor andermans tuig dat vind ik wel relevant. En banden vervangen zonder te vragen vind ik ook not-done. Het zal waarschijnlijk wel goed bedoeld geweest zijn (je banden waren misschien echt wel dringend aan vervanging toe) maar dan moeten ze toch eerst de moeite doen om je op te bellen om je te informeren.

Een goede garage vind ik heel belangrijk. Toen ik nog in Leuven woonde heb ik een A3 SB gekocht in Tienen en niet (veel dichter) in Heverlee. Daar dacht een verkoper slim te zijn en mij een Wecare contract aan te smeren. De verkoper (Max Hendrickx) in Tienen zei spontaan dat dat weggesmeten geld is (wat ik natuurlijk zelf al wist maar sommige mensen zouden zich wel zo'n contract laten aansmeren) en gaf verder wel goede raadgevingen. Moest ik nog daar nog wonen of in Vlaams-Brabant ik ging bijna zeker terug naar Audi Vanthienen, zelfs al zou het 50 km van mijn deur zijn.
          Last edited by hmn_pwr; 05/08/2012, 17:22.

Comment

Vandaag naar Veys en Delbar geweest. Veys is gesloten tem de 15de aug. Bij Delbar konden ze me niet helpen met iets voor eind aug.
            Dus blijf ik bij TM, had er vorige week al een afspraak gemaakt voor een boel zaken. Valt het er eens (dik) tegen dan kan ik later nog altijd veranderen van concessie.

Comment

Wij gaan al zo'n 4 jaar naar TP, we hebben zowel goeie ervaringen als slechte. 1 iets kan ik je wel aanraden, mocht je ooit spuitwerk hebben aan je auto, doe het dan niet bij TP.

Een 2 tal jaar geleden is onze wagen daar binnen geweest om de volledige flank te herspuiten, we kregen de wagen terug met druipers, ook was de wagen niet gewassen op voorhand en enkel de herspoten zijde was (slecht) gepolierd.
              Het betrof nota bene een A8, niet dat ze dit bij een Polo wel kunnen permitteren, maar je zou toch verwachten dat dit op zo'n wagens zeker in orde is of op se minst deftig gecontroleerd wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vince522 Bekijk Berichten
                Wij gaan al zo'n 4 jaar naar TP, we hebben zowel goeie ervaringen als slechte. 1 iets kan ik je wel aanraden, mocht je ooit spuitwerk hebben aan je auto, doe het dan niet bij TP.

Een 2 tal jaar geleden is onze wagen daar binnen geweest om de volledige flank te herspuiten, we kregen de wagen terug met druipers, ook was de wagen niet gewassen op voorhand en enkel de herspoten zijde was (slecht) gepolierd.
                Het betrof nota bene een A8, niet dat ze dit bij een Polo wel kunnen permitteren, maar je zou toch verwachten dat dit op zo'n wagens zeker in orde is of op se minst deftig gecontroleerd wordt.
                Bedankt voor de tip. Als er schade is aan de carrosserie dan weet ik zowiezo een heel goed adres. Iemand die dat in bijberoep doet en ivgm concessies en zelfs carrossiers heel goedkoop werkt. Hij doet dat meer voor zijn plezier dan om (veel) geld te verdienen vermoed ik. En hij is al minstens 15 à 20 jaar bezig. Auto's van mijn pa, mijn ma, mijn zus en ook ik heb 1 keer iets laten herstellen heeft hij al onder handen genomen. En misschien laat ik mijn diffuser herspuiten in de kleur van mijn wagen. Wie zijn naam, adres en tel nr wilt moet me maar een PM sturen.

Comment

ik heb goeie ervaring met vanderhaeghen uit kortrijk.

Comment

De stukken die ik bestelde zijn eindelijk binnen bij TopMotors in Wevelgem.
                    Ben gisteren eens kort binnengesproken bij Veys en had een goed gevoel, ik kan evt gewoon de stukken gewoon afhalen bij TM en alles laten installeren bij Veys.

Bij TM heb ik een minder goed gevoel en blijkbaar zijn de reacties hier positiever bij Veys dan bij TM.
                    TM is groter waardoor de klantvriendelijkheid/service minder belangrijk lijkt (een klant meer of minder is voor hen minder erg), ik voelde toch een verschil gisteren. Aan de balie waren ze vlotter gisteren bij Veys en wisten tenminste waarover ik het had.

Mijn pa heeft ooit een Audi A8 gekocht bij Vergotte in Waregem en ga hem morgen eens vragen of hij toen ook langs geweest is bij TM en bij Veys.
                    Tegen maandag beslis ik dan wat ik dan zal doen.
                    Last edited by hmn_pwr; 13/10/2012, 14:59.

Comment

Working...
                    X