Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen autokruispunt.com / garantie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ervaringen autokruispunt.com / garantie

    Heeft er iemand ervaring met http://www.autokruispunt.com/ ?

    Tweede vraagje:
    Indien ik een auto zou kopen bij zo'n verkoper (dex.be, autokruispunt.com, ...), en deze nog geen 2 jaar oud is, moet ik toch altijd naar een erkende dealer voor garantie? Is het dan nog steeds mogelijk om een slechte zaak te doen (bv. kan de garantie vervallen zijn, herspoten deuren, kapotte motor, ...)?

    merci!

  • #2
    Voor zover ik weet, moet je voor garantie zijn bij de garage waar je je wagen gekocht hebt. Hoe zij uw problemen oplossen, is verder uw probleem niet. Als u daar een wagen koopt en in geval van een probleem zelf naar een merkverdeler stapt om het te laten oplossen onder garantie, is de kans groot dat zij u geen garantie geven omdat de wagen daar niet is aangekocht.

    Verder geen ervaring mee met deze verkoper.

    Comment


    • #3
      Er zit wel wat verschil tussen de verkoopsgarantie van een jaar die een tweedehandsautoverkoper moet geven en de fabrieksgarantie van 2 jaar die de constructeur moet geven.
      Voor de tweede denk ik wel dat het voertuig steeds bij een officiële dealer op onderhoud moet geweest zijn.
      Ik denk dat als er fabricageproblemen zijn bij een voertuig van minder dan 2 jaar oud je inderdaad best een concessie van het betreffende merk langsgaat.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

      Comment


      • #4
        Oke, het zou sowieso gaan om een wagen met fabrieksgarantie, waarna ik steeds naar een officiële dealer zou gaan. Die dealer zal dan toch niet moeilijk doen omdat ik hem niet bij hem gekocht heb?

        Comment


        • #5
          Bwah, dat denk ik niet.
          Wel zorgen dat je een volledige onderhoudshistorie hebt, desnoods eerst met het chassisnummer bij de officiële dealer langsgaan, die kunnen dat meestal wel checken.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

          Comment


          • #6
            Er zijn officiële merkverdelers die daar moeilijk over doen, dat heb ik zelf al ervaren. Wanneer je bij Dex in Roeselare een wagen koopt mag je er altijd mee naar een garage naar eigen keuze gaan want bij Dex doen ze enkel verkoop, ze werken niet aan auto's.

            Er zijn garage's waar je onderhoud en herstellingen kan laten uitvoeren met behoud van fabrieksgarantie. De Bosch servicepunten zijn daar een voorbeeld van.
            Van Autokruispunt weet ik enkel dat ze heel veel auto's verkopen net zoals Dex bvb. Van Dex weet ik ook dat ze belachelijk lage prijzen geven voor zelfs zeer jonge auto's. Vroeger, toen ze met minder volk werkten was dit pakken beter maar sinds ze met aan-en verkopers werken is het veel slechter geworden.

            Comment


            • #7
              ik ben daar klant geweest... ik ga er niet meer terug hoor....!

              Auto was van een oude man die zijn rekeningen niet meer kon betalen, leek me dus ideale auto.
              Na de eerste maand gaf mijn koppeling de geest (19.000km), naar de garage. Bleek de auto ingevoerd te zijn uit Frankrijk, ik was de 2de eigenaar. Peugeot zelf was de eerste eigenaar en bleek één van de eerste modellen te zijn geweest.
              Ze beweren dat de auto wordt nagekeken door een DEKRA-expert maar dit is dus ook niet waar. heb er mijn andere auto overgelaten en een half uur later (letterlijk) stond die weer online.

              Soit, terug naar de koppeling. Ik moest eerst naar hen gaan zodat ze het probleem konden vaststellen. Geen probleem voor mij, aangezien ze geen garage hebben moeten ze dit inderdaad even verifiëren.
              Mocht hersteld worden, maar ik moest eerst een bestek laten opmaken en dan weer naar hen.
              Na 2 weken niets te hebben gehoord (bestek de dag erna gefaxt en gemaild), langs gegaan. "ohja, onze collega was even in verlof. moet blijven liggen zijn!"
              Auto na 3 weken hersteld.

              3 maanden later, koppeling wéér defect. was dus blijkbaar nog een probleem ergens, iets dat lekte op de koppeling??? weer vervangen.
              auto trok al van in het begin naar rechts, is daarvoor 4x binnengeweest na veel gezeur van mij. niemand vond een probleem, naar 2 peugeot garages geweest. andere banden/velgen/balancering/stangen etc...
              na een half jaar begon de auto te lekken, als het regende stond de linkerachterdeur vol water. rubbers bleken intact, ook daar niets te vinden...

              allez, aan de problemen kan autokruispunt niets doen. ze maakten 100% zeker verlies op die auto maar wat mij tegen de borst stootte was de communicatie. hoe vaak ik daar heb gestaan, gebeld, gemaild om die dingen te laten herstellen... pffff
              je moet er constant achter lopen!

              om eerlijk te zijn, echt veel verstand hebben ze daar niet van uitvoeringen hoor, ze plakken er maar een naam op...


              een jaar geleden was ik naar een volvo C30 gaan kijken in ruil voor die peugeot. mja, die peugeot wilden ze niet meer overnemen (kwam van bij hen).
              volvo was schadevrij werd me verteld. ik was natuurlijk wantrouwend dus goed gekeken. spatborden aan wielkasten hingen wat los en de onderste lip mankeerde de verf. chassisnummer laten controleren bij volvo (lacom leuven) en die bleek dus een half jaar geleden binnen te zijn geweest voor herstelling.

              Dit is enkel mijn ervaring, ik heb daar gekocht omdat ik juist verschillende mensen vol lof hoorde over hen. Heel vriendelijk als je een auto wilt kopen, daarna hoeft het voor hen niet meer...

              ohja, ze vroegen 4000euro meer toen ze mijn overname hadden gedaan. mooie winstmarge, toch?

              Comment


              • #8
                Interessant verhaal. Zoals ik reeds zei: ze verkopen heel veel auto's en bij zo'n bedrijven is het een zekerheid dat er een bepaald percentage van de auto's niet zuiver zijn. Die verhaaltjes die ze erbij vertellen verzinnen ze ook maar. Die auto's komen heel vaak uit het buitenland en ze weten dikwijls ook niet wat ermee gebeurd is, ze willen enkel omzet draaien. Die verkopers werken ook met een % die ze op een auto krijgen dus doen ze er alles aan om je een auto aan te smeren.

                Comment


                • #9
                  Een officiële dealer is in de Europsese Unie wettelijk verplicht om wagens die nog onder de garantie vallen te herstellen.
                  De Europese Commissie legt een nieuw reglement op voor de naleving van de garantie op nieuwe auto's, zelfs als hun eigenaar het officiële net van het merk niet trouw is voor herstellingen.

                  Comment


                  • #10
                    Interessant verhaal inderdaad, en ook een goed artikel. Kben nu dan toch iets meer geneigd om bij een officiële dealer te kopen, zelfs al valt hij nog onder fabrieksgarantie. Je betaalt uiteraard wel wat meer voor bv. een Myway of Premium Selection, maar je bent toch iets zekerder zou ik denken.

                    Merci voor de reacties alvast!

                    Comment


                    • #11
                      geen probleem. ik start nooit echt een topic ivm met slechte ervaringen met een bepaalde garage, maar als men ernaar vraagt zeg ik het eerlijk. als ik een ander dezelfde miserie kan besparen...
                      voor hetzelfde heb je geen enkel probleem hé, maar da's de eeuwige gok met tweedehandswagens!

                      Comment


                      • #12
                        Omtrent garantieherstellingen:

                        Wanneer u een tweedehandswagen koopt die buiten de fabriekswaarborg valt:
                        - De wagen moet onderhouden worden in het officiële netwerk van het merk OF in de werkplaats van de verkoper OF in een door hem goedgekeurde werkplaats.
                        - Garantieherstellingen gebeuren ALTIJD in de werkplaats van de verkoper OF in een door hem goedgekeurde werkplaats na schriftelijke bevestiging. Dus niet uw wagen ergens laten herstellen en dan het factuur opsturen naar de verkoper.
                        - De wettelijke garantie bestaat uit twee delen: tot 6 maanden na de levering is elk gebrek bestaande bij de levering en moet de verkoper dit herstellen. Hij mag hiervoor tweedehandsonderdelen gebruiken. 6 maanden na de levering moet de koper kunnen bewijzen dat het gebrek reeds bestond bij de levering.

                        Wanneer u een tweedehandswagen koopt die het jaar na de levering nog onder fabriekswaarborg valt (zowel bij een officiële merkverdeler als een onafhankelijke verkoper):
                        - De wagen moet volgens de voorschriften van de constructeur onderhouden worden. U bent zelf vrij om te kiezen waar u dit laat doen. Natuurlijk niet bij een zwartwerker, maar een erkende garage met BTW-nummer en de nodige attesten van beroepsbekwaamheid. Een constructeur kan u echter nooit verplichten de wagen in het officiële netwerk te laten onderhouden om aanspraak te maken op fabriekswaarborg.
                        - De herstellingen onder waarborg moeten zonder uitzondering het officiële netwerk gebeuren. Een onafhankelijke garagist heeft namelijk geen contacten met een invoerder om gedane kosten terug te krijgen. Voor een "prulleke" van € 5 zullen de meeste onafhankelijke garagisten dit natuurlijk wel zelf doen, zonder hiervoor de wagen naar een officiële dealer te brengen ...
                        - Bij een goede klant-verkoper relatie werkt het normaal zo: een onafhankelijke verkoper verkoopt u een wagen onder fabriekswaarborg. Er komt een probleem aan de wagen en u gaat terug naar de verkoper. Deze bezorgt u een vervangwagen en zorgt zelf voor het contact/oplossing met de officiële verdeler. Jammer genoeg is dit bij weinigen de manier van werken !

                        Alle andere meningen over waarborg en de toepassing ervan zijn niet correct.

                        Comment


                        • #13
                          en hier wordt nergens het tegendeel beweerd... als uw auto in panne staat en je moet constant langsgaan/bellen 3 weken aan een stuk om een schriftelijke bevestiging, uw goesting is rap door hoor!
                          de garage waar het bestek werd opgemaakt wou er gerust vroeger aan beginnen op mijn eigen risico, maar dat wou ik niet (had hier al genoeg verhalen gelezen...)

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb daar mijn eerste BMW gekocht, na jaren van aftellen naar mijn jongensdroom... Maar mij zien ze daar nooit meer!!
                            Die verkoper beloofde mij al voor ik hem kocht dat de krassen op het leder van de passagiersstoel zou worden gemaakt, alsook de steenslag tussen de niertjes van de BMW.
                            Daar gekomen met mijn plaat in de hand zie ik dat er niks aan gebeurd is. Als ik hem op zijn belofte attent maak, zegt hij simpelweg dat dat niet op papier stond en dat hij niet wist dat hij dat beloofd had. Terwijl ik aan zijn gezicht zag dat hij schijnheilig stond te doen...
                            Met de wagen zelf heb ik geen problemen gekend, maar die verkoper vertrouw ik voor geen haar, ook al omdat hij tegen de sterren op zat te paffen in zijn bureau en gekleed gaat in een short met een slordig hemd en vettig ongekamd haar...
                            Ik heb het nu over de vestiging in Overijse, de rest weet ik niet...

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb onlangs een slk gekocht in roosdaal,ik had gevraagd twee kleine deukjes te verwijderen en dit is bij afhaling ook gebeurt alsook de remblokken werden vooraan vernieuwd met originele blokken.Na een dag werkte de afstandsbediening van mijn sleutel niet meer,gebeld naar autokruispunt,die mocht vervangen worden onder garantie,dus voor mij is hun service ok.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Holvoet Paul Bekijk Berichten
                                Ik heb onlangs een slk gekocht in roosdaal,ik had gevraagd twee kleine deukjes te verwijderen en dit is bij afhaling ook gebeurt alsook de remblokken werden vooraan vernieuwd met originele blokken.Na een dag werkte de afstandsbediening van mijn sleutel niet meer,gebeld naar autokruispunt,die mocht vervangen worden onder garantie,dus voor mij is hun service ok.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Holvoet Paul Bekijk Berichten
                                  Ik heb onlangs een slk gekocht in roosdaal,ik had gevraagd twee kleine deukjes te verwijderen en dit is bij afhaling ook gebeurt alsook de remblokken werden vooraan vernieuwd met originele blokken.Na een dag werkte de afstandsbediening van mijn sleutel niet meer,gebeld naar autokruispunt,die mocht vervangen worden onder garantie,dus voor mij is hun service ok.
                                  Knap. Stel je auto zeker eens voor in "Mijn Auto".

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik heb eens tweedehands auto gekocht bij hen met garantie. Blanco keuring en tweedehandsverslag. Testrit geen problemen. Bij afhalen de eerste drempel dat ik neem kraken die auto, niet normaal en doorzakken. Gevolg naar een andere garage. Gevolg schokdempers achter allebei volledig op. MAAR volgens tweedehandsverslag alles in orde met de schokdempers! Wel altijd alles vervangen onder garantie maar als ge daar 5 keer in de maand moet voor langsgaan. Plezant is anders.
                                    Denk maar niet dat de keuring en die verslagen zalig makend zijn hoor.

                                    Recent nog een tweedehands gekocht met vanachter bijna kale banden was wrs nog 1,8mm op. Bij de keuring staat er dan op min 3mm. Ik zou zeggen goed gekeken hoor.
                                    Ik weet het niet met die garages die maar naar de keuring gaan met hun z-platen hoor.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Holvoet Paul Bekijk Berichten
                                      Ik heb onlangs een slk gekocht in roosdaal,ik had gevraagd twee kleine deukjes te verwijderen en dit is bij afhaling ook gebeurt alsook de remblokken werden vooraan vernieuwd met originele blokken.Na een dag werkte de afstandsbediening van mijn sleutel niet meer,gebeld naar autokruispunt,die mocht vervangen worden onder garantie,dus voor mij is hun service ok.
                                      dat gaat altijd, maar dan krijg je geen korting bij aankoop bij hen
                                      remblokken horen vervangen te worden voor een auto verkocht wordt, DAT is service.

                                      Comment


                                      • #20
                                        ik zou altijd een nieuwe auto kopen of een iets oudere tweedehands waarvan je weet wat zijn herkomst is. Die bijna nieuwe wagens die gedumpt worden moet ik niet
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                        Comment

                                        Working...
                                        X