Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GMAN Antwerpen gaat de mist in met Citroen!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Antwerpen

Comment

Voorbeeldje:

Ik rijd een lekke band met mijn fiets. De voorband.
      De fietsenmaker herstelt mijn lekke band.

Daags nadien rijd ik mijn achterband lek.

Dit is dus de schuld van de fietsenmaker ?!

Comment

Dit getuigt van kwade wil bij GMAN. Het is gebruikelijk dat zulke abnormale defecten kort na de afloop van de de garantie coulant geregeld worden , gratis dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
          Voorbeeldje:

Beste Jan,

Je snapt het plaatje niet denk ik? Heeft niets te maken met platte banden hier hoor

Ik stel het zo; je hebt een fiets met versnellingen die prima werken, je rijdt achteraan plat en brengt je fiets naar een fietsenhersteller hij hersteld je band en mag de fiets ophalen maar je versnellingen doen het niet meer naar behoren!!

Ben ik duidelijk genoeg?
          Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
            Beste Jan,

Je snapt het plaatje niet denk ik? Heeft niets te maken met platte banden hier hoor

Ik stel het zo; je hebt een fiets met versnellingen die prima werken, je rijdt achteraan plat en brengt je fiets naar een fietsenhersteller hij hersteld je band en mag de fiets ophalen maar je versnellingen doen het niet meer naar behoren!!

Ben ik duidelijk genoeg?
            Met dat verschil dat er bij jou een paar dagen verlopen zijn tussen de update en het optreden van het probleem.

..... De wagen werd naar de garage gebracht en omdat we er op 500m vandaan zitten hebben we de wagen er heel de namiddag laten staan. s'avonds halen we de wagen weer op en we stallen hem terug in de garage bij ons. Paar dagen later neemt mijn zoon deze wagen en hij krijgt een foutmelding met icoontje in het dashboard en de wagen valt in z'n veilgheidsprogramma dwz hij trekt niet echt meer op en max 70km p/u...
            Had het probleem onmiddellijk bij het ophalen moeten opgemerkt worden zou het verband (als het er al is) tussen de update en het defecte onderdeel waarschijnlijk makkelijker te verklaren zijn, nu zit je met een periode daartussen, met twee zaken die normaal gezien niets met elkaar te maken hebben. Had jij je wagen bij de bandenboer binnen gedaan en had je twee nieuwe voorbanden laten leggen (Goodyear bijvb.) en paar dagen later neemt uw zoon de wagen en de koppeling begeeft het, zou je dan echt de bandenboer hiervoor verantwoordelijk stellen (of Goodyear)?
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik snap niet goed dat je een software update laat uitvoeren als uw banden versleten bent. Volgens mij had je gewoon naar de bandencentrale gemoeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                Voorbeeldje:

Natuurlijk !! Die heeft de slechte band achteraan geplaatst en kan zo 2 keer ontvangen (die denk : morgen staat die hier terug , want als ie al geen voorband kan vervangen , dan lukt het al zeker niet met de achterste )

On-topic : ik zou iig eens rondvragen bij anderen met soortgelijke wagen en vragen of zij ook een probleem hadden NA het garagebezoekje .

Zelf ben ik ook zo geen voorstander om terug binnen te gaan met de wagen voor "iets dat aangepast moet worden" .

Als dit bij mijn wagen zou zijn , dan maak ik wel ff de opmerking dat ik de wagen terug wil in perfecte staat en niet binnen enkele dagen/weken terug in de garage wil staan omdat er "toevallig" iets niet in orde blijkt NA een update oid .

Ik heb trouwens de indruk dat er nogal veel dingen "stuk gaan" NA een garagebezoekje (of ben ik alleen die er zo over denkt ? )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Met dat verschil dat er bij jou een paar dagen verlopen zijn tussen de update en het optreden van het probleem.

Had het probleem onmiddellijk bij het ophalen moeten opgemerkt worden zou het verband (als het er al is) tussen de update en het defecte onderdeel waarschijnlijk makkelijker te verklaren zijn, nu zit je met een periode daartussen, met twee zaken die normaal gezien niets met elkaar te maken hebben. Had jij je wagen bij de bandenboer binnen gedaan en had je twee nieuwe voorbanden laten leggen (Goodyear bijvb.) en paar dagen later neemt uw zoon de wagen en de koppeling begeeft het, zou je dan echt de bandenboer hiervoor verantwoordelijk stellen (of Goodyear)?
                  Klopt! paar dagen zaten er tussen maar ik had het misschien beter in aantal gereden km verklaard tussen het garagebezoek en een volgende rit en dat is maximaal 3 km !! dus dat is dan toch wel erg weinig niet??

Te verklaren kan zijn omdat het over een module over de koeling gaat dat wanneer men de nieuwe software heeft geplaatst de wagen getest is maar niet tot over het ' kookpunt ' heen wanneer de koeling dan wel in werking moet treden, en zolang de koeling niet in werking moet treden moet deze module waarschijnlijk ook geen signalen doorgeven aan de software,, dus bij de eerste rit die gedaan werd is de wagen op net over z'n bedrijfstemp geweest en de storing werd gedetecteerd??

Dit is volgens mij een best mogelijke versie in theorie en praktijk?
                  Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

Ik haal nog hier nog even een bericht aan van wat ik deze week voorhad bij een meer vertrouwelijk onafhankelijke citroen garage

Mijn Berlingo die ondertussen reeds 15j oud en en 300k op de teller heeft is voor mijn een prima verplaatsmiddel in en rond de grote stad A heel af en toe heb ik eens wat normale slijtagekosten die ik telkens graag laat herstellen omdat ik wil dat het wagentje nog wel enkele jaren zijn werk doet

Zo had ik de laatste maanden last dat ik bij starten geen reactie kreeg van de startmotor, geen klik of tandengeknars gewoon niets pas na enkele keren proberen starte hij als van ouds zonder te mankeren. Ik had hier even bij de onafhankelijke citroen garage voor langs geweest en dit leek na 300k wel normaal te zijn dat de starter moest vervangen worden. Dit heb ik vorige week laten uitvoeren en mocht 's anderdaags mijn wagentje weer gaan ophalen, De garagist meldde me dat hij een nieuwe starter heeft geplaatst maar dat het probleem ook voor een deel te wijten was in het sleutelcontact en er daar ergens een hapering zit en ook zou mogen vervangen worden!! Dus achteraf heb je zo het gevoel van ja wat moet je daar nu mee? eigenlijk hoefde de starter mss helemaal niet vervangen te worden? en nu zal het sleutelcontact nog mogen aangepast worden!! als klap op de vuurpijl viel deze week ook nog de achterste knalpot er vanonder en deze is ondertussen ook weer nieuw dus karren maar.

Maar de moraal van het verhaal is dat ik deze kosten niet als verloren beschouw, ik ben ontzettend gehecht aan mijn Berlingootje met open-air en zuinige 1.9D motor dat ik dit enkel zie als gebruiksgemak

Comment

Knap dat die Berlingo het zolang uithoudt! Diegene op mijn werk geven allemaal hun zucht tussen de 200.000 en 300.000kms. De kosten die wij eraan hebben, zijn gewoonweg niet meer te verantwoorden. Nu moet ik wel toegeven dat de Partners op mijn werk "misbruikt" worden.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik heb dit enkel gepost omdat ik nu van mijn €250,00 nog naplezier heb, en er GMAN Noordelaan een hak mee kan zetten! niet meer en niet minder
                        Bedankt. Het zijn mensen als jij die we nodig hebben.

Trouwens ik ben een Antwerpenaar ( rand ) van geboorte en hoef geen gelijk te krijgen wanneer ik dat voor mezelf al heb!

Oorspronkelijk geplaatst door John De Boer Bekijk Berichten
                        Ik snap niet goed dat je een software update laat uitvoeren als uw banden versleten bent. Volgens mij had je gewoon naar de bandencentrale gemoeten.
                        Juist!

Comment

Bij GMAN denk ik aan G-Man:

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Ik zou niet weten waarom??

Om maar een voorbeeld te stellen,

U laat door ons een nieuw condensatie verwarmingsketel plaatsen
                            Alles loopt prima maar na 2,5j geeft de fabrikant op dat er een nieuwe update van de software moet gebeuren.
                            Wij als plaatser mogen dit geheel gratis komen uitvoeren.
                            Daags nu de update start u je installatie op en ' oeps ' hij doet het niet foutmelding het gasmembraam is stuk!!
                            Sorry Mhr. U toestel is uit garantie en u zal de kosten moeten betalen!

Toch merkwaardig niet?? en ik vergelijk appellen met appellen!
                            Dus u zou zonder morren op uw kosten dat gasmembraan vervangen bij uw klant nadat u gratis een software-update hebt uitgevoerd, en zonder dat er een oorzakelijk verband gelegd kan worden tussen die twee (enkel dat ze in dezelfde ketel zitten)
                            Of u geeft een geweldige service aan uw klanten, of u bent véél te goed voor deze wereld imo. In ieder geval mag u, indien u ook vaillant doen en tot Geel wil komen, uw gegevens doorgeven via PM, dan doet u mijn volgend tweejaarlijks nazicht!!!

Ik kan begrijpen dat dit vervelend is, maar zonder aantoonbaar verband... indien er nog wagens zijn die dezelfde problemen vertonen na de update zou het héél anders zijn. Nu is het een geïsoleerd geval en begrijp ik hun standpunt ergens wel.

Anderzijds: 250€ betalen of wagen niet mee krijgen?! Dat mogen ze bij mij eens proberen... Ik weet niet hoe dit wettelijk zit, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat recht hebben. Van mij mogen ze het factuur opsturen of meegeven, ik wil gerust aftekenen voor ontvangst van de sleutel, maar betaal NOOIT aan de balie bij ontvangst van de sleutel. Je hebt de wagen nog niet gezien of gereden en hebt dus de uitgevoerde zaken nog niet kunnen nakijken (voor zover dat kan). Betaling van de factuur op 14/30 dagen na uitvoering, of protesteren indien het niet OK is (ik betaal wel reeds het deel dat niet betwist wordt). Dat heb ik geleerd door bij een Opel garage te gaan waar je sowieso 4x kon langsgaan eer iets volledig hersteld raakte... Niet dat het beterde, maar je kan iets makkelijker onderhandelen als zij hun geld nog niet hebben gekregen, of ze doen iets meer moeite om dat zo snel mogelijk wel te krijgen.
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

Comment

Ik vrees dat er idd niet teveel aan te doen is,maar wat ik wel weet is dat ze niet zomaar onderdelen mogen vervangen zonder,
                              de eigenaar in te lichten voor akkoort.
                              Als ik een wagen binnen doe voor een klein onderhoud,wil ik ook niet dat er een groot onderhoud gedaan wordt.
                              Dus enig discutie punt dat u naar mijn inzien hebt,is dat ze u niet verwittigt hebben om dit te vervangen,en dat dit dus vervangen,
                              is zonder toestemming vd eigenaar.
                              In theorie kon u bij afhaling hier betwist hebben,en moetten zij het er weer afhalen.
                              Tenzij het zeer gevaarlijk is,bv een remklauw dat stuk is,moet men dit ook vermelden,en waneer de eigenaar dit niet wil hersteld zien,
                              wel een papier tekenen,dat hij op de hoogte is van het gebrek en het risico (zodat de garage niets te laste kan worden gelegd)
                              Maar zoiets,had u moetten betwisten bij afhalen en niet na betaling van factuur,want nu kan je vrees ik niets meer doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                Dus u zou zonder morren op uw kosten dat gasmembraan vervangen bij uw klant nadat u gratis een software-update hebt uitgevoerd, en zonder dat er een oorzakelijk verband gelegd kan worden tussen die twee (enkel dat ze in dezelfde ketel zitten)
                                Of u geeft een geweldige service aan uw klanten, of u bent véél te goed voor deze wereld imo. In ieder geval mag u, indien u ook vaillant doen en tot Geel wil komen, uw gegevens doorgeven via PM, dan doet u mijn volgend tweejaarlijks nazicht!!!

Ik kan begrijpen dat dit vervelend is, maar zonder aantoonbaar verband... indien er nog wagens zijn die dezelfde problemen vertonen na de update zou het héél anders zijn. Nu is het een geïsoleerd geval en begrijp ik hun standpunt ergens wel.

Anderzijds: 250€ betalen of wagen niet mee krijgen?! Dat mogen ze bij mij eens proberen... Ik weet niet hoe dit wettelijk zit, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat recht hebben. Van mij mogen ze het factuur opsturen of meegeven, ik wil gerust aftekenen voor ontvangst van de sleutel, maar betaal NOOIT aan de balie bij ontvangst van de sleutel. Je hebt de wagen nog niet gezien of gereden en hebt dus de uitgevoerde zaken nog niet kunnen nakijken (voor zover dat kan). Betaling van de factuur op 14/30 dagen na uitvoering, of protesteren indien het niet OK is (ik betaal wel reeds het deel dat niet betwist wordt). Dat heb ik geleerd door bij een Opel garage te gaan waar je sowieso 4x kon langsgaan eer iets volledig hersteld raakte... Niet dat het beterde, maar je kan iets makkelijker onderhandelen als zij hun geld nog niet hebben gekregen, of ze doen iets meer moeite om dat zo snel mogelijk wel te krijgen.

Wettelijk:

Als jij een werkkaart tekent en nadien de wagen komt ophalen, kan de garage het "retentierecht" toepassen. Zij kunnen de auto houden tot jij de factuur betaald. Bij een niet-getekende werkkaart is er geen mogelijkheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  De garantie bij Citroën is standaard 2 jaar. Als u de optie select garantie genomen had dan had je 5 jaar garantie. Ik spreek me totaal niet uit over GMAN ook geen ervaring met die mensen. Maar in deze situatie is uw kritiek toch totaal ongegrond.

(Een auto kost nu ook eenmaal geld en dat al zeker in België... )
                                  zou volgens mij wel goodwill garantie moeten zijn gezien de auto maar 18d km heeft hé
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    zou volgens mij wel goodwill garantie moeten zijn gezien de auto maar 18d km heeft hé
                                    Dat bedoel ik nu net, Ik ben op vraag van Citroen naar de gargae ' gelokt ' om ' gratis ' een up-date van de software te installeren. Niet omdat dit gratis is dat ik hierin op ben ingegaan maar enkel om de wagen aan de beste en nieuwste software te laten functioneren. Na de software up-date heeft men de wagen zeker niet tot over bedrijfstemp. gebracht met als gevolg dat de module bij de herinstallatie van deze sofware is stuk gegaan en toen ik de wagen ging halen heb je al snel na enkele km wel de bedrijfstemp bereikt en geef de module ook aan dat ze stuk is

Het gaat me echt niet om de €250,00 die ik bij afhaling heb betaald, het gaat me gewoon om dat je een wagen in perfecte staat naar een garage brengt en deze met een onderdeel dat stuk is terg krijgt! en daar dan ook voor moet betalen.

Of er nu verband te leggen is tussen het installeren van de nieuwe software of niet doet er niet toe, het komt er om dit voor sommigen dan duidelijker te maken dat je jou wagen naar de garage brengt en je weet voor 100% zeker dat er geen kras in je lak zat, je haalt de wagen weer op en je merkt thuis dat er een lelijke kras op zit terwijl je onderweg nergens wat hebt geraakt of hebt geparkeerd.....

Comment

ik denk dat je dat idd terecht op GMan moogt afschuiven,een kleinere garage als bvb VanKelst,Verellen,....had dit waarschijnlijk misschien getracht te te regelen met de importeur. Maar wat zoekt een Citroen uit de Kempen ook in een Opel garage in 't stad hé
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                        ik denk dat je dat idd terecht op GMan moogt afschuiven,een kleinere garage als bvb VanKelst,Verellen,....had dit waarschijnlijk misschien getracht te te regelen met de importeur. Maar wat zoekt een Citroen uit de Kempen ook in een Opel garage in 't stad hé
                                        Ik woon in de kempen en werk in de koekestad waar ons bedrijf ook gevestigd is, mijn zoon die momenteel met deze DS3 rijdt woont bij het bedrijf in Merksem op 500m van GMAN eenvoudige verklaring dacht ik?

Comment

was maar om te zwanzen bedoelt hooor....

Comment

Working...
                                          X