Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GMAN Antwerpen gaat de mist in met Citroen!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
    Wettelijk:

    Als jij een werkkaart tekent en nadien de wagen komt ophalen, kan de garage het "retentierecht" toepassen. Zij kunnen de auto houden tot jij de factuur betaald. Bij een niet-getekende werkkaart is er geen mogelijkheid.
    Ik denk dat de gevraagde zaken zelden ter discussie staan. Als ik vooraf bij het inleveren overloop wat er moet gebeuren, en dat afteken is dat inderdaad geen probleem.
    Als ze daar aan bezig zijn en andere zaken opmerken, dan heb ik graag eerst een telefoontje met de vraag of ik wens dat dit of dat ook vervangen wordt. Desnoods even bevestiging via mail met geschatte kostprijs erbij. Evenzeer als ik hem binnendoe voor een probleem, dan wil ik eerst weten wat en hoe alvorens er zaken vervangen worden. Doen ze dat niet, dan is dat eigenlijk héél jammer voor hen en betaal ik dat ook niet (of toch niet zomaar) Uiteraard hangt dat er wat vanaf wat en hoe natuurlijk! Maar ik heb ooit meegemaakt dat ik mijn wagen binnen deed voor een gewoon onderhoud, de banden vooraan waren op hun minimum, ik wist dat en had ook reeds een afspraak bij de bandencentrale daags nadien. Ik ging de wagen afhalen en kreeg net voor ik doorging een "och ja, en we zagen dat de banden bijna op waren vooraan, dus hebben we daar ook nieuwe opgelegd" Prijs was 1,5x prijs bandencentrale, plus dat ik daar OOK een overeenkomst had (banden besteld en afspraak plaatsing 's anderdaags) Toen heb ik hen droog laten weten dat ze, ofwel meteen de banden opnieuw mochten wisselen, ofwel dat ze deze mochten laten zitten, maar dat ik er dan van uitging dat het een gratis geste is...
    Dan proberen ze natuurlijk "jamaar de oude banden zijn al weggegooid en de container is allicht al opgehaald (jaja...) dan wilde ze 10% korting geven. Ik heb gewoon gezegd dat dat niet hoefde en ben doorgereden. s' anderdaags banden laten monteren bij de bandencentrale (die keken even raar, tot ik het uitlegde) De garage heeft half uurtje later zijn banden teruggekregen van mij, gewoon uitgeladen en aan de receptie afgegeven

    Uiteraard heb ik wel graag dat alles in orde is, en wat kleintjes die ze bij doen, daar maak ik niks uit. Bij BMW betaal ik altijd een 25€ voor vloeistoffencontrole en algemeen nazicht: dus ze kijken eens even alles na, doen de deuren eens open en smeren de scharnieren wanneer nodig. Dat noem ik gewoon service en die 25€ is dan ook niks.
    Maar als ze ineens afkomen met een stuk vervangen aan 250€, dan doe ik toch ook moeilijk...
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
      Bij GMAN denk ik aan G-Man:


      Ik aan een vreemde sekte die niets liever doet dan garage's opkopen om ze daarna kapot te maken .......

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
        Ik denk dat de gevraagde zaken zelden ter discussie staan. Als ik vooraf bij het inleveren overloop wat er moet gebeuren, en dat afteken is dat inderdaad geen probleem.
        Als ze daar aan bezig zijn en andere zaken opmerken, dan heb ik graag eerst een telefoontje met de vraag of ik wens dat dit of dat ook vervangen wordt. Desnoods even bevestiging via mail met geschatte kostprijs erbij. Evenzeer als ik hem binnendoe voor een probleem, dan wil ik eerst weten wat en hoe alvorens er zaken vervangen worden. Doen ze dat niet, dan is dat eigenlijk héél jammer voor hen en betaal ik dat ook niet (of toch niet zomaar) Uiteraard hangt dat er wat vanaf wat en hoe natuurlijk! Maar ik heb ooit meegemaakt dat ik mijn wagen binnen deed voor een gewoon onderhoud, de banden vooraan waren op hun minimum, ik wist dat en had ook reeds een afspraak bij de bandencentrale daags nadien. Ik ging de wagen afhalen en kreeg net voor ik doorging een "och ja, en we zagen dat de banden bijna op waren vooraan, dus hebben we daar ook nieuwe opgelegd" Prijs was 1,5x prijs bandencentrale, plus dat ik daar OOK een overeenkomst had (banden besteld en afspraak plaatsing 's anderdaags) Toen heb ik hen droog laten weten dat ze, ofwel meteen de banden opnieuw mochten wisselen, ofwel dat ze deze mochten laten zitten, maar dat ik er dan van uitging dat het een gratis geste is...
        Dan proberen ze natuurlijk "jamaar de oude banden zijn al weggegooid en de container is allicht al opgehaald (jaja...) dan wilde ze 10% korting geven. Ik heb gewoon gezegd dat dat niet hoefde en ben doorgereden. s' anderdaags banden laten monteren bij de bandencentrale (die keken even raar, tot ik het uitlegde) De garage heeft half uurtje later zijn banden teruggekregen van mij, gewoon uitgeladen en aan de receptie afgegeven

        Uiteraard heb ik wel graag dat alles in orde is, en wat kleintjes die ze bij doen, daar maak ik niks uit. Bij BMW betaal ik altijd een 25€ voor vloeistoffencontrole en algemeen nazicht: dus ze kijken eens even alles na, doen de deuren eens open en smeren de scharnieren wanneer nodig. Dat noem ik gewoon service en die 25€ is dan ook niks.
        Maar als ze ineens afkomen met een stuk vervangen aan 250€, dan doe ik toch ook moeilijk...
        25 euro om even naar de vloeistoffen te kijken en om de scharnieren te smeren is wel veel geld. Dat zou ik zelf wel doen dan.

        Comment


        • #44
          Beste wil toch wel even vermelden dat alle begin moeilijk is.
          Nu zijn we reeds een tijdje verder. je vermelde je vorige garage City motors.
          ondertussen zijn er twee mekaniekers en de beste mag ik wel zeggen werkzaam bij Gman
          ik zelf ook als magazijnier bij gman wat ik vroeger ook deed bij City Motors
          Dus ik ben wel zeker dat alle problemen professioneel worden aangepakt.

          Vriendelijke Groeten

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door ikke_happy Bekijk Berichten
            Beste wil toch wel even vermelden dat alle begin moeilijk is.
            Nu zijn we reeds een tijdje verder. je vermelde je vorige garage City motors.
            ondertussen zijn er twee mekaniekers en de beste mag ik wel zeggen werkzaam bij Gman
            ik zelf ook als magazijnier bij gman wat ik vroeger ook deed bij City Motors
            Dus ik ben wel zeker dat alle problemen professioneel worden aangepakt.

            Vriendelijke Groeten
            Dank voor deze reply,

            Klopt alle begin is moeilijk en goed dat jullie door deze periode heen zijn. De opstart van dit extra filiaal Citroën was natuurlijk een redelijke gok temeer de conjuctuur niet optimaal is.

            Veel succes
            Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

            Comment


            • #46
              Ik denk dat de topicstarter wel in het vervolg zal vragen dat men u eerst verwittigt alvorens er kosten aan de wagen worden gedaan. Bij een plots defect vraag ik dat ALTIJD, dan is er achteraf geen discussie. Nu zijn de werken gedaan en kan je niet meer terug...

              Even de discussie over een andere boeg gooien: geeft men bij Citroen geen garantie of 2 jaar of ... km? Indien je nog niet aan dat km aantal zit, kan je dat wel nog in garantie steken...
              Last edited by Streamline; 07/02/2013, 18:05.
              sigpic

              http://www.streamlinecarcare.be

              lakbehandelingen voor voertuigen

              MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

              Comment


              • #47
                Even wat meer tijd gevonden om te reageren, De DS3 is ondertussen 3 jaar en reeds 1 jaar uit fabrieksgarantie.

                Nu ontdekte ik 1 maand geleden een drupje olie onder de wagen, dus even laten na checken bij een Citroën garage

                Probleem zat bij de bourage van de spanrol van de distributieketting ( riem ? ) en het onderdeel op zich de bourage dan kost €3,00 maar het werk €600,00

                Dus,,,,, geen garantie en Citroën komt niet tussen in de kosten, wagen heeft ocharme 20.000km nu

                Jammer, wou het eerst wat gaan aanvechten maar heb bij afhaling gewoon betaald en zal de pil wel slikken.

                Antwoord van deze lek was dat het wel eens zou kunnen zijn dat met de wagen niet voldoende gereden word???? tja crisis hé ;-)
                Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                Comment


                • #48
                  U schrijft niet alleen de feiten, dat is ook het probleem dat ik er persoonlijk mee heb. Er zijn maar 2 feiten en al de rest is volgens mij dikke zever.
                  Feit 1: u hebt een gratis software-update gehad, terugbetaald aan de garage door Citroën (in garantie)
                  Feit 2: de module van de koeling is defect geraakt, enkele dagen NADAT u de wagen bent gaan afhalen.
                  Enkele bedenkingen en reacties op uw vorige berichten:
                  1) Ik heb geen benul van verwarmingsketels, maar ik ga ook even een vergelijking opstellen. U downloadt een update voor uw windows-versie en enkele dagen daarna gaat de transfo van de printer in rook op. Gaat u dan ook beweren dat de software-update verantwoordelijk is voor de hardware die defect is gegaan? Ik vergelijk appelen met appelen, en geen appellen met appellen. Auto's blijven auto's en er kan op elk moment iets defect gaan, ZELFS bij wagens die net van de productieband gerold zijn. Conclusie: ja, ook al had u de software-update niet laten uitvoeren, was de module van de koeling defect gegaan.
                  2) Het is niet omdat GMAN verschillende merken doet, dat zij zich niet meer kunnen specialiseren. Zij hebben er Toyota en Citroën bijgenomen, maar hebben daarvoor integraal garages overgenomen, INCLUSIEF personeel (Vanstechelman en Citroën Antwerpen). De "specialisten" zijn dus per merk behouden. (verwijzend naar uw citaat over de schoenmaker). De wagens staan lukraak door elkaar in het atelier maar dit zal de kwaliteit van de werken niet beïnvloeden, integendeel.
                  3) U hebt uw wagen in perfecte staat binnen geleverd, en ook perfect terug ontvangen (en niet met een defect zoals hierboven beweerd wordt). Enkele dagen hierna is er een defect opgetreden.
                  4) Citaat: "je krijgt iets gratis maar daags nadien mag je betalen!!" Welcome to the world. Of dacht u misschien dat mechaniekers echt hun tijd er gaan insteken om moedwillig dingen stuk te maken aan uw auto?

                  Conclusie: Vrije meningsuiting is een mooi iets. "Antwerpen gaat de mist in met Citroën" is gebaseerd op "misschien", "ik denk..." en "wat als..." Dat is een rechtstreekse beschuldiging aan het adres van GMAN en kan beschouwd worden als laster en eerroof. Dat u daarbovenop nog eens vermeld dat u hier over nagedacht hebt en niet zo maar klakkeloos iets hebt neergepent lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk. Citaat: "Ik heb dit enkel gepost omdat ik nu van mijn €250,00 nog naplezier heb, en er GMAN Noordelaan een hak mee kan zetten! niet meer en niet minder". Dat is gewoon enorm laag, hiermee geeft u eigenlijk toe dat u geen poot hebt om op te staan, dat het bedoeld is om de naam van een garage zwart te maken en dat u eigenlijk gefrustreerd bent omdat u 250 euro heeft moeten betalen aan een noodzakelijke herstelling van één van uw vele wagens. Het is hier in de eerste plaats een forum waar men z'n mening mag delen, toch?

                  P.S.: Ik ben ook van antwerpen en hoop uit de grond van mijn hart dat u niet met een mazda rijdt. Geen zin om te werken voor zulk cliënteel.

                  Comment


                  • #49
                    Hehe, ik wou nog zeggen "pas maar op voor laster eer- en broodroof", het is al te laat zie ik

                    Enige wat ik op dit alles kan zeggen is dat 200euro verschrikkelijk veel geld is om effe een module te vervangen.

                    Comment


                    • #50
                      Enkel indien er een oorzakelijk verband is tussen de upgrade en het defect kan je spreken van een fout van de garage. Zolang dit niet bewezen kan worden, is het gevaarlijk te pretenderen dat het aan de service van de garage zou liggen. Het is m.i. meer een " ongelukkig toeval", dan onkunde van de garage.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • #51
                        uw vergelijking van die chauffageketel is wel prachtig, een software update heeft in de verste verte niets te maken met een gasmembraan. das zoals van die mensen die bellen voor een onderhoud, maar niet bij vermelden dat er iets defect is ook. en na het onderhoud zijn ze daar dan van ja maar tis kapot, gij hebt het kapot gedaan, terwijl het van tevoren al defect was.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door mazdafreak
                          Geen zin om te werken voor zulk cliënteel.
                          Wie zou dat wel willen?

                          Comment

                          Working...
                          X