Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs
Bekijk Berichten
Als ze daar aan bezig zijn en andere zaken opmerken, dan heb ik graag eerst een telefoontje met de vraag of ik wens dat dit of dat ook vervangen wordt. Desnoods even bevestiging via mail met geschatte kostprijs erbij. Evenzeer als ik hem binnendoe voor een probleem, dan wil ik eerst weten wat en hoe alvorens er zaken vervangen worden. Doen ze dat niet, dan is dat eigenlijk héél jammer voor hen en betaal ik dat ook niet (of toch niet zomaar) Uiteraard hangt dat er wat vanaf wat en hoe natuurlijk! Maar ik heb ooit meegemaakt dat ik mijn wagen binnen deed voor een gewoon onderhoud, de banden vooraan waren op hun minimum, ik wist dat en had ook reeds een afspraak bij de bandencentrale daags nadien. Ik ging de wagen afhalen en kreeg net voor ik doorging een "och ja, en we zagen dat de banden bijna op waren vooraan, dus hebben we daar ook nieuwe opgelegd" Prijs was 1,5x prijs bandencentrale, plus dat ik daar OOK een overeenkomst had (banden besteld en afspraak plaatsing 's anderdaags) Toen heb ik hen droog laten weten dat ze, ofwel meteen de banden opnieuw mochten wisselen, ofwel dat ze deze mochten laten zitten, maar dat ik er dan van uitging dat het een gratis geste is...
Dan proberen ze natuurlijk "jamaar de oude banden zijn al weggegooid en de container is allicht al opgehaald (jaja...) dan wilde ze 10% korting geven. Ik heb gewoon gezegd dat dat niet hoefde en ben doorgereden. s' anderdaags banden laten monteren bij de bandencentrale (die keken even raar, tot ik het uitlegde) De garage heeft half uurtje later zijn banden teruggekregen van mij, gewoon uitgeladen en aan de receptie afgegeven
Uiteraard heb ik wel graag dat alles in orde is, en wat kleintjes die ze bij doen, daar maak ik niks uit. Bij BMW betaal ik altijd een 25€ voor vloeistoffencontrole en algemeen nazicht: dus ze kijken eens even alles na, doen de deuren eens open en smeren de scharnieren wanneer nodig. Dat noem ik gewoon service en die 25€ is dan ook niks.
Maar als ze ineens afkomen met een stuk vervangen aan 250€, dan doe ik toch ook moeilijk...
Comment