Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra: lichtmetalen velgen blijken stalen velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Astra: lichtmetalen velgen blijken stalen velgen

Onlangs kocht ik een tweedehands Astra 1.3 diesel bij een officiële Opel-garage ergens in W-Vl. Op het briefje die in de wagen hing, stond onder meer dat er cruise control en lichtmetalen velgen op de auto zaten. Eerlijk gezegd heb ik er tijdens de testrit niet echt op gelet omdat ik er vanuit ging dat dit effectief aanwezig was (auto is van bouwjaar 2008 ). Nu ik de wagen heb blijkt dat er geen cruise control op zit, en de 'lichtmetalen velgen' zijn stalen velgen met plastieken doppen die zo gemaakt zijn alsof het lichtmetalen velgen zijn. Mijn vraag is nu: kan ik eisen dat CC geplaatst wordt en échte lichtmetalen velgen zonder meerkost? M.a.w., in hoeverre is dat blad die in de wagen hing van belang t.o.v. je krabbel dat je zet voor aankoop? Alvast bedankt!

En met 'onlangs' bedoel ik dat ik de wagen sinds eergisteren heb.
    Last edited by ; 01/10/2012, 16:21.

Er is maar 1 ding belangrijk: wat je getekend hebt! (de factuur)

Oorspronkelijk geplaatst door Mar1 Bekijk Berichten
    Onlangs kocht ik een tweedehands Astra 1.3 diesel bij een officiële Opel-garage ergens in W-Vl. Op het briefje die in de wagen hing, stond onder meer dat er cruise control en lichtmetalen velgen op de auto zaten. Eerlijk gezegd heb ik er tijdens de testrit niet echt op gelet omdat ik er vanuit ging dat dit effectief aanwezig was (auto is van bouwjaar 2008 ). Nu ik de wagen heb blijkt dat er geen cruise control op zit, en de 'lichtmetalen velgen' zijn stalen velgen met plastieken doppen die zo gemaakt zijn alsof het lichtmetalen velgen zijn. Mijn vraag is nu: kan ik eisen dat CC geplaatst wordt en échte lichtmetalen velgen zonder meerkost? M.a.w., in hoeverre is dat blad die in de wagen hing van belang t.o.v. je krabbel dat je zet voor aankoop? Alvast bedankt!

En met 'onlangs' bedoel ik dat ik de wagen sinds eergisteren heb.

Comment

Verkoopsfactuur is het belangrijkste document, maar men mag echter ook geen leugens verkopen wat wil zeggen het gekochte goed moet aan de beschrijving van het goed voldoen. Probleem zal echter zijn om te bewijzen dat er een beschrijving was (papier in de auto) en dat deze verschillend is van het geleverde goed...
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
        Verkoopsfactuur is het belangrijkste document, maar men mag echter ook geen leugens verkopen wat wil zeggen het gekochte goed moet aan de beschrijving van het goed voldoen. Probleem zal echter zijn om te bewijzen dat er een beschrijving was (papier in de auto) en dat deze verschillend is van het geleverde goed...
        Ik heb een foto genomen van het blad, perfect leesbaar
        Alvast bedankt voor de reactie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar1 Bekijk Berichten
          Ik heb een foto genomen van het blad, perfect leesbaar
          Alvast bedankt voor de reactie.
          Dan heb je misschien wel een case.
          Velgen kan je nog laten omruilen maar in plaats van cruise control te laten inbouwen denk ik dat je beter op een financiële compensatie kan aansturen.
          Dat achteraf inbouwen kost gewoon handenvol geld, gaan ze volgens mij toch niet doen en zal je mijn inziens voor de rechtbank ook nooit afgedwongen krijgen.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Super, bedankt voor de reactie.
            Daarbovenop zat er vóór mijn aankoop een groen ventiel op de voorbanden omdat die gevuld waren met dat speciaal gas om minder te verbruiken (of het werkt, laat ik in het midden). Bij aflevering waren die gewoon zwart. Ik stelde mij er geen vragen bij maar nu denk ik dat de wielen na de schouwing gewoon vervangen zijn... Dit zou pas echt bedrog zijn vind ik.

Comment

Ga eens rustig met die mensen klappen, toen hen je foto en vraag vriendelijk hoe zij denken dit recht te zetten.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Gelukkig heb je een foto van het blad , hopelijk kan dit effectief dienen als zijnde "blad van jouw wagen" .

Ik zou eerst niks zeggen van de foto en eens horen naar de reactie .......op de velgen .

Meestal weet je al aan de reactie of er iets gesjoemeld is of niet.

De cc : ik zou er zeker een punt van maken , ik wil nooit meer een auto ZONDER (mijn laatste 3 hadden dit en als je het gewoon bent ...) , misschen is dit voor jou ook zo en dan zou ik er zeker een punt van maken .

Succes !

Comment

CC is perfect in te bouwen in een Astra H, er moet juist een andere hendel in en de CC moet geactiveerd worden met de Tech2.
                  Zeker dat er lichtmetalen-velgen opstond? Want Opel verkoopt deze velgen als 'design-velgen'.
                  Zou toch al opdringen om de CC te laten inbouwen!
                  Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Staat op dat blad ook een referentie naar die wagen? (chassisnummer of combinatie kleur, motorisatie en km stand)
                    Anders kunnen ze nog zeggen dat je een blad van een andere wagen hebt gefotografeerd :-p

Rustig blijven en praten zal het beste werken denk ik ;-)
                    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                    www.meevliegen.be

Comment

Stand van zaken ???

Comment

Bedankt voor alle tips, mannen!
                        Ben dan 's avonds naar de garage geweest en een klappeke gedaan met de patron, vergezeld door mijn foto van dat blad. Sympathieke man die een kopietje heeft genomen van het blad en alles mooi noteerde. Zat er duidelijk wat mee verveeld maar zei zelf dat het niet veel kostte en achteraf telefoontje gehad dat het 'maar een uurtje werk is'. (Als het op hun kosten is gaat het blijkbaar vlugger ). Morgen installeren ze de CC (als het lukt op mijn auto want blijkbaar moet er eerst nagegaan worden of het installeerbaar is, fingers crossed dus).
                        @ Timmeke-Tim: ja alles stond er op: chassisnummer, prijs, enz... Er ging geen ontkomen aan zijn!
                        @ lele: 100% zeker dat er lichtmetalen velgen op stond, maar na bezinning ben ik contenter als de CC er zal zijn!

Comment

nice one

Comment

Moraal van het verhaal...neem veel foto's vooraleer je tot aankoop overgaat!
                            2008 Mercedes Viano
                            2012 Citroen DS3

Comment

zou kunnen dat de staal uitziende velgen, van alu zijn

Comment

Working...
                              X