Mededeling

Collapse
No announcement yet.

miskoop of/en opgelicht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• miskoop of/en opgelicht

dag mensen

Wat nu vraag ik me af.Na wat e mail en gsm verkeer ga ik wagen testen die gekeurd is voor verkoop.De persoon gaf me carpass,roze formulier,papieren auto,keuring bewijs tot 2013 alles ok,gewoon naar verzekering gaan en rijden maar.ik betaal maken pariertje op enz blij naar verzekering op maandag,ineens blijkt het keuring bewijs reeds verlopen,moet opnieuw gekeurd worden voor verkoop en blijkt dat in de keuring periode de banden redelijk versleten raakten en vervangen moeten worden.
    heb ik recht op geld terug
    wie draagt anders de kosten
    ook blijkt dat de persoon wie me dit verkocht niet of moeilijk te bereiken valt en loze afspraken maakt.
    groeten

ik vrees dat je weinig kan doen.
    keuring voor verkoop vervalt na 2 maanden, daarna moet die opnieuw de keuring doorgaan.
    leen ergens een zet velgen/banden en ga opnieuw naar de keuring voor verkoop.

Comment

dat zijn toch dingen die je had kunnen zien bij aankoop? zeker het keuringsbewijs en banden! Je krijgt namelijk aanvraag tot inschrijving bij een gekeurde auto voor verkoop (en de roze kaart is geperforeer)
      ik zie niet in wat de verkoper mis heeft gedaan, meer "eigen schuld dikke...."

Comment

hoi
        bedankt voor reactie
        hij tekende wel papiertje verkoop deze wagen gekeurd voor verkoop en in de staat dat het zich bevindt,terwijl de datum op verkoopsovereenkomst ver buiten zijn keuringsperiode valt,dit ruikt meer naar misleiding dan misverstandje niet?
        Wat als blijkt dat er zware kosten bijkomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door everstoned Bekijk Berichten
          hoi
          bedankt voor reactie
          hij tekende wel papiertje verkoop deze wagen gekeurd voor verkoop en in de staat dat het zich bevindt,terwijl de datum op verkoopsovereenkomst ver buiten zijn keuringsperiode valt,dit ruikt meer naar misleiding dan misverstandje niet?
          heb je een keuringsdocument meegekregen van keuring voor verkoop of een gewoon?

Wat als blijkt dat er zware kosten bijkomen
          dat is het risico bij 2dehands, heb hetzelfde voorgehad. zware kosten een maand nadat ik hem heb gekocht, slikken en betalen of verkopen... (helaas)

Comment

zo simpel,dus liegen geen probleem de schuldige is degene die het geloofd,wereld op zijn kop

Comment

jammer genoeg gebeuren zo'n zaken alle dagen.
              heb je ervaring met 2dehands aankopen?
              de papieren checken moet toch altijd gedaan worden.

dat banden achteraf nog gewisseld worden is dagelijkse kost.
              Sommige mensen proberen altijd het onderste uit de kan te halen.

Comment

zo simpel,dus liegen geen probleem de schuldige is degene die het geloofd,wereld op zijn kop
                jammer genoeg valt er weinig tegenin te brengen.
                schoonbroer zijn auto ligt uiteen met oververhit motorblok, moet een donor in. met die centen extra had hij een nieuwe kunnen kopen...

als het keuringsbewijs redelijk recent is verwacht ik niet dat er veel bijkomende kosten zijn (tenzij motorische problemen?), wanneer is hij toen gekeurd?
                onlangs was hier een gelijkaardig verhaal maar die auto bleek zwaar geaccidenteer te zijn geweest, die mevrouw heeft'm verkocht ondertussen

Comment

Wat me opvalt is dat de laatste tijd een hoop mensen eerst doen en dan komen klagen. Had ge u niet beter eerst aangemeld om raad te vragen ivm de aankoop? Er zijn er hier genoeg die u met alle plezier hadden geholpen.

Comment

geen plezante toestand,toch ga ik als er kosten uitkomen proberen verder te gaan,ik kocht tenslotte een wagen gekeurd voor verkoop(heb getuige ik was niet alleen)plus veroopsovereenkomst en blijkt hij niet gekeurd te zijn,van zulke dingen ga ik koken vanbinnen
                    ik dacht dat keuring drie maanden geldig was,op die redenering 16 dagen verlopen,blijkt hier 2maanden te zijn dus 1 maand 16 dagen

Comment

ja david67 daar heb je een punt als een huis,zo leer je elke dag

Comment

't is mss cru gezegd, maar waarde dan stoned toen ge dien auto zijt gaan kopen?? Want ge hebt die papieren toch allemaal te zien gekregen, dus had ge het eigenijk kunnen weten.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          't is mss cru gezegd, maar waarde dan stoned toen ge dien auto zijt gaan kopen?? Want ge hebt die papieren toch allemaal te zien gekregen, dus had ge het eigenijk kunnen weten.
                          nee vindt ni cru,heb al die papieren wel gezien en bekeken,maar was zo onverstandig om vertrouwen te stellen in een persoon die niet te vertrouwen is achteraf gebleken,alles leek ook in orde zelfs op verzekering hadden ze het niet direckt gezien weet ik veel waar die code met datum stond op formulier

Comment

Ik vertrouw niemand as het daar op aankomt, alleen wat ik zelf zie.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Ik vertrouw niemand as het daar op aankomt, alleen wat ik zelf zie.
                              daar zeg je zoiets,jammer genoeg door de minder eerlijke onder ons,moeten eerlijke mensen paranoia worden.
                              nu vergeet ik het vak op het formulier nooit meer,maar het voelt aan als misleiding en bedrog ik zoek het nog wel verder uit
                              ps mooie avatar

Comment

Als koper sta je in dit geval niet zo machteloos als sommigen denken immers de wet kan hier in het voordeel van de koper zijn meer bepaald de wet van 11 JUNI 2004. - Wet tot beteugeling van bedrog met de kilometerstand van voertuigen. indien de koper een particulier is immers hebben we te maken met

Art4 § 3. Bij de verkoop van een reeds in België ingeschreven voertuig bezorgt de verkoper aan de koper een document dat uitgaat van de in artikel 6 bedoelde vereniging en dat alle bij deze vereniging beschikbare gegevens tot op een recente datum weergeeft betreffende de kilometerstand van het betrokken voertuig. Deze bepaling vindt geen toepassing wanneer het voertuig verkocht wordt aan een vakman.
                                en met
                                Art7. Niettegenstaande elk strijdig beding en onverminderd de toepassing van artikel 1116 van het Burgerlijk Wetboek geeft elke inbreuk op de bepalingen van de artikelen 3 en 4 aanleiding tot de ontbinding van de verkoop, indien de koper hierom verzoekt.
                                Gezien het feit dat er geen recente car pass is afgeleverd (wat moet volgens art 4 par 3 van voorgenoemde wet) kan art 7 ingeroepen worden en kan de ontbinding van de koop afgedwongen worden.
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

nee vindt ni cru,heb al die papieren wel gezien en bekeken,maar was zo onverstandig om vertrouwen te stellen in een persoon die niet te vertrouwen is achteraf gebleken,alles leek ook in orde zelfs op verzekering hadden ze het niet direckt gezien weet ik veel waar die code met datum stond op formulier
                                  die datum staat toch in het groot op het keuringsbewijs?
                                  wimoptiek.be op

Comment

En ook op de Car Pass staat er duidelijk geldig tot dacht ik, maar dit neemt niet weg dat het hier mogelijks mis is gelopen,

koper heeft niet opgelet en was ter goeder trouw?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      Als koper sta je in dit geval niet zo machteloos als sommigen denken immers de wet kan hier in het voordeel van de koper zijn meer bepaald de wet van 11 JUNI 2004. - Wet tot beteugeling van bedrog met de kilometerstand van voertuigen. indien de koper een particulier is immers hebben we te maken met

en met
                                      Gezien het feit dat er geen recente car pass is afgeleverd (wat moet volgens art 4 par 3 van voorgenoemde wet) kan art 7 ingeroepen worden en kan de ontbinding van de koop afgedwongen worden.
                                      helaas zijn er bitter weinig mensen die het ervoor over hebben om naar het gerecht te stappen omwillen van de aansleep

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                        helaas zijn er bitter weinig mensen die het ervoor over hebben om naar het gerecht te stappen omwillen van de aansleep
                                        Inderdaad maar soms is het genoeg om te tonen dat je weet waar je rechten liggen om de verkoper aan te sporen om de scheve situatie recht te trekken

Comment

Working...
                                        X