Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat mag bandenwissel kosten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat mag bandenwissel kosten

Hallo,

Heb een vraagje ivm. het verwisselen van zomerbanden naar winterbanden.
    Wat kan zulk een wissel in een erkende garage maximaal kosten. (Banden staan reeds op velgen)?
    Zonder stockage van de banden.
    Last edited by ; 13/12/2012, 14:57.

ergens tussen de 50 en 100 euro?
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ik heb 20 euro betaald in een Bosch Service Center!
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Bij mijne Ford dealer indertijd 35 euro

Bij de lokale bandenboer 10 euro !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
          ergens tussen de 50 en 100 euro?
          Is dat niet wat extreem? Ik zit rond de 25 euro voor 4

Comment

Hier 15€ bij banden forrez in Kortrijk/Kuurne

Comment

Zelf doen? Is misschien een halfuurtje werk
              BMW E61 525d LCI '09
              Suzuki Bandit 1250NA /07
              Fiesta Red Edition '16

Comment

Wel ik diende onlangs €54 te betalen zonder stockage van de banden en zonder BTW (dus die mag je er ook nog bijtellen).
                Was ik even verschoten. Heb facturen gezien van kennissen die tevens bij hun dealer/garage gingen voor een wissel 25-29 euro + 12 euro voor stockage + BTW.
                Da's toch heel wat minder!
                Vandaar voel ik mij wat uitgehaald en vermoed ik dat ik niet enkel voor deze actie teveel betaald heb.

Comment

Ja dus teveel betaald ... Volgende keer op een ander gaan kijken en de prijs vragen voor de bandenwissel. Denk dat 20 euro een schappelijk bedrag is en dat je nooit veel meer moet betalen...

Gr

Niels

Comment

Ik stockeer mijn banden wel bij mezelf thuis.

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eklund Bekijk Berichten
                      Ja dus teveel betaald ... Volgende keer op een ander gaan kijken en de prijs vragen voor de bandenwissel. Denk dat 20 euro een schappelijk bedrag is en dat je nooit veel meer moet betalen...

Gr

Niels
                      Ja maar de wagen had service nodig, daarmee dacht ik dat het gemakkelijker is van in 1 keer mijn winterbanden te laten steken.
                      Ook de laatste keer geweest. Afzetters!

Comment

Normaalgezien doe ik de bandenwissels steeds zelf. Deze keer echter zaten de bouten véél te vast (machinaal aangedraaid)... Als je het zelf doet, duurt het ongeveer een 45 minuten

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

16€ voor wissel van de 4 wielen. Kijken of ze nog goed uitgelijnd zijn en opblazen inbegrepen.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Een paar jaar terug bij een Volvo-dealer in Antwerpen 74,5 of 84,5 euro betaald voor wissel van 4 velgen te doen.
                            Stockage was wel gratis..
                            De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                            1990 Volvo 344
                            1991 Mercedes W124 230CE
                            2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                            1980 Volkswagen Derby CLS
                            1990 Mercedes W124 230CE
                            2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

laten jullie dat allemaal doen??? omg!!! is een kwartier werk???
                              machinaal aangedraaid?? so what!! doe je toch niet los met een schroevendraaier...
                              tja... autoforum.... enkel de theorie,man man.

Comment

Ik doe het ook normaal zelf maar aangezien ik maar een simpel krik heb krijgt die de ML met luchtvering niet hoog genoeg Sterker nog vanaf dat hij eindelijk begint te liften is het gedaan met opkrikken :p

Comment

op de polo doe ik dat zelf, de zafira mag ik niet aankomen

Comment

15 euro in begijnendijk, da kan ik mezelf ni moe voor maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan195 Bekijk Berichten
                                      machinaal aangedraaid?? so what!! doe je toch niet los met een schroevendraaier...
                                      Die ene keer wel. Het waren velgen voor een auto van m'n ouders dat zou maar een 15 euro kosten + gratis stockage. Waarom niet dan hé?
                                      Na die ene wissel heb ik de wintervelgen daar -gratis uiteraard- laten stockeren en in november gaan halen en er zelf opgezet. Meer dan een keer word ik niet afgeript op dezelfde plaats.
                                      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                      1990 Volvo 344
                                      1991 Mercedes W124 230CE
                                      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                      1980 Volkswagen Derby CLS
                                      1990 Mercedes W124 230CE
                                      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan195 Bekijk Berichten
                                        Hij vraagt niet of we het zelf doen maar hoeveel het mag kosten.
                                        Ik heb zelf bij 5 wagens de wissel uitgevoerd en 1 laten doen wegens ziekte.
                                        Vond het niet nodig om dit allemaal te posten maar na uw reactie moet ik wel.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                        X