Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto van SCHAIK Leeuwarden ERVARING verborgen gebreken BEDROGEN serieuze mankementen
Auto van SCHAIK Leeuwarden ERVARING verborgen gebreken BEDROGEN serieuze mankementen
ik wil graag de door mij geplaatste berichten laten weghalen, alsook mijn profiel.
Dat is mijn afspraak met de verkoper. Ik wil me houden aan mijn woord.
Ik wil heel graag dat het voorbij is.
Weten jullie hoe ik het kan weghalen hier?
Last edited by ; 12/03/2013, 12:17.
Reden: Schikking-belofte- alles weghalen van internet
Het lijkt me -althans als dit gelijklopend is met de Belgische wetgeving- je genoeg ingebrekestellingen hebt vanwege verkoperskant. Ik denk dat, na al het leeswerk, je een vrij sterk dossier hebt waardoor de verkoop (eventueel DEELS) nietig zal verklaard worden. Ben alvast benieuwd hoe het uit zal draaien.
Wijst er nog maar eens op dat een tweedehandswagen kopen altijd verkeerd kan uitdraaien. Misschien kon een wijziging in het verkoopscontract (waarover niets wordt verteld ivm in gebrekestelling van de verkoper) je nog een sterkere positie geven (onder de vorm van aanvullende regelgeving) maar de 'gewone' wetgeving zou moeten volstaan. Weet niet wat anderen hun mening hierover is?
Last edited by Aikinoodle007; 24/12/2012, 00:37.
Reden: schrijffout
Hij moet dan terugvallen op de algemene bepalingen uit het burgerlijk wetboek zoals de poster aangeeft met zijn artikelen. De bewijslast hiervoor is veel moeilijker dan wanneer er wel een verplichte garantieregeling is vanwege professionele verkopers zoals voorzien in Belgie, want de particuliere koper zal dan moeten kunnen bewijzen wat hij beweert dat er is gezegd bij de verkoop, wat niet evident is wanneer dit niet schriftelijk werd vastgelegd.
Men kan afhankelijk van de handelaar met garantie kopen in Nederland, maar meestal hangt daar ook een prijskaartje aan vast. In Belgie zit de garantie ook gewoon in de prijs verrekend overigens bij een professionele verkoper omdat het risico met garantie uiteraard groter is, wettelijk voorzien of niet, maar dit terzijde.
Volgens mij is ie al ff bezig met een rechtzaak (door de rechtsbijstand vermoed ik die btw gratis inbegrepen zit in je verzekering...) omdat er veel regeltjes zijn waar ik van vermoed dat ze geknipt en geplakt zijn uit het dossier oid .
Ook denk ik dat ie min of meer in z'n gelijk gesteld wordt afgaande op heel het (te lange) verhaal
(een verkorte versie zou ook nog lang zijn vermoed ik)
ik kijk er misschien over , over welke wagen gaat het eigenlijk !?
Ik vermoed een Renault Scenic uit 2005
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
''Dwaling is evenals, bedrog en misbruik van omstandigheden een wilsgebrek. Hiervan is sprake als de wil en verklaring weliswaar overeenkomen, maar de wil op onzuivere wijze is gevormd. De dwaling is te wijten aan het verzwijgen van feiten waarover de gegadigde de dwalende had behoren in te lichten. Hierop stuit tenminste zowel het beroep op dwaling als dat op wanprestatie af.
Het aanbieden van de auto was misleidend. Er werd verkeerde informatie geboden met betrekking tot technische bevindingen en o.a. de aard, hoedanigheid, eigenschappen of gebruiksmogelijkheden.
Dat de schade is voorgevallen zonder dat er sprake was van garantie doet niet ter zake, nu deze garantie los staat van de verplichting van de gegadigde een auto af te leveren, die voldoet aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen, zeker wanneer nadrukkelijk wordt duidelijk gemaakt dat de auto technisch honderd procent is en dat de motor en transmissie niks mankeert.
Omdat de voorwaarden in het contract niet duidelijk en helder omschreven staan, zijn ze niet geldig en vernietigbaar. Het niet verkrijgen van de garantie is op zich niet doorslaggevend. Auto van Schaik heeft niet het recht om het toepassingsveld van de garantie contractueel in te krimpen, middels standaard kant en klare voorwaarden te noteren, zeker niet alvorens eerlijk te informeren over de stand van zaken.''
Je moet inderdaad wel uitkijken met ervaringen op een forum te plaatsen. De dealer kan een klacht tegen je indienen. Langs de andere kant, het is en blijft een forum waar je ervaringen kan uitwisselen.
Misschien moet je nogmaals vriendelijk met die man contact opnemen om het probleem uit te praten. Zeg hem in één keer dan ook dat je alle berichtgeving zal verwijderen op voorwaarde dat alles in orde gebracht wordt.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Ik vermoed dat er toch niemand op het forum hier (uit BE) daar een auto meer of minder gaat kopen hoor
Als ie de waarheid schrijft , kan die dealer/verkoper volgens mij niks doen om deze tekst (smaad?) hier weg te laten halen......tenzij ie de auto en de kosten op zich neemt en alles netjes afhandeld.
Indien je een verkoopscontract hebt ondertekend waarin duidelijk staat dat er geen garantie op de wagen is, of je er afstand van doet, dan kan je niets doen.
In het ander geval: BOVAG keur houd een zekere garantie in - dus wenden tot BOVAG in dat geval ( Europese regelgeving telt dan)
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Had gereageerd op de Hollandse forum, doe ook maar hier nu Ik vind dat je geen nadelige dingen mag zeggen over de verkoper en de rechtbank. Ik lees dat er een procedure gaande is in Leeuwarden. Blijkbaar de kantonrechter. Ik ga een mailtje sturen naar info.rechtbankleeuwarden@rechtspraak.nlen hun hierop attenderen.
Lekker voor je.
Het is een groot super bedrijf. Ze blijven er toch niet wakker van. Slik het in en niet jammeren zeurpiet.
whahaha
Comment