Hallo,
Ik heb gisteren mijn touareg mogen gaan halen: 2 jaar oud, 50.000km, onberispelijke staat.
Voordien reed ik één jaar met een tweedehands X5: bij aankoop was die 2 maanden oud, 11.000km, eveneens onberispelijk.
Nieuwprijs voor de VW was 72.000, tweedehandsprijs: 38.000
Nieuwprijs voor de X5 was 68.000, tweedehandsverkocht (na 1 jaar) voor 40.500.
Mijn verzekering voor de x5 (axa) kwam op 1930€/jaar.
Voor de touareg die (toch een pak ouder is dan de X5 destijds) zou nu komen op 2130/jaar (axa).
De vw haeeft een VV2+CI1, de X5 had slechts vv2.
Hoe kan het nu dat de oudste van de twee merkelijk duurder is? (+10%) de nieuwprijs scheelt toch niet zoveel hé? X5 had 211pk, de touareg 245, maar de bmw was merkelijk jonger (en is bovendien de nr1 van de meest gestolen auto's).
graag raad.
teizman
Ik heb gisteren mijn touareg mogen gaan halen: 2 jaar oud, 50.000km, onberispelijke staat.
Voordien reed ik één jaar met een tweedehands X5: bij aankoop was die 2 maanden oud, 11.000km, eveneens onberispelijk.
Nieuwprijs voor de VW was 72.000, tweedehandsprijs: 38.000
Nieuwprijs voor de X5 was 68.000, tweedehandsverkocht (na 1 jaar) voor 40.500.
Mijn verzekering voor de x5 (axa) kwam op 1930€/jaar.
Voor de touareg die (toch een pak ouder is dan de X5 destijds) zou nu komen op 2130/jaar (axa).
De vw haeeft een VV2+CI1, de X5 had slechts vv2.
Hoe kan het nu dat de oudste van de twee merkelijk duurder is? (+10%) de nieuwprijs scheelt toch niet zoveel hé? X5 had 211pk, de touareg 245, maar de bmw was merkelijk jonger (en is bovendien de nr1 van de meest gestolen auto's).
graag raad.
teizman
Comment