Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laat je niet bedotten door je eigen garage!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Laat je niet bedotten door je eigen garage!!

Wij hebben sinds 2011 een nieuwe Peugeot 3008 1.6 hdi bmp

Gekocht bij een dealer in het Antwerpse en de wagen heeft 30.000 zorgelose km tot heden.

Echter trad er vorige week een storingsfout op die vermeld werd op het display van de wagen en rijden was nog best mogelijk maar de fout bleef zich herhaaldelijk melden.

Dus afspraak gemaakt bij de dealer waar we kochten en s'ochtends de wagen binnengebracht en er gratis een vervangwagen voor te mogen ontvangen was de wagen net over de middag al weer klaar en afgehaald.

Nu rijdt ik naar huis met die wagen en in merk op aan de instrumentpaneel dat beide groene lichtjes branden als aangeven dat mijn kruis- en standlichten branden, het was 15u en de zon scheen aan de lage horizon en wilde deze dan doven, echter lukte mij dit niet?? d ewagen heeft dan wel automatische lichten en voorheen kon je die dus gewoon ' uit ' zetten of op ' automatisch aan ' wel kwam er telkens de boodschap op mijn display dat de automatische lichten dan wel aan of uit werden geschakeld.
    Bij nazicht buiten de wagen bleven dus ook in elke stand mijn lichten branden.

Dus even een telefoontje met de garage van Peugeot met de vraag of dit normaal was dat mijn lichten blijven branden?

Volgend antwoord;

Receptionist garage Antwerpen;

Ja klopt mijnheer, het is dus zo dat het in België verplicht is dat overdag je lichten moeten blijven branden, dit is bij wet zo geregeld! En sinds de nieuwe update in je wagen is deze software van 2013 en kunnen wij dit niet aanpassen!

Ikke;

Maar waarom heb ik dan een wagen gekocht die standaard al ' dagrijlichten ' heeft?? zo is deze functie toch volledig overbodig en rijdt ik nu zowel bij zonneschijn steeds met de xenon-lichten op

Ja het spijt me, toch is het zo en kunnen we dit niet aanpassen!!

Ikke;

Goed zoals u het zegt, maar ik ga hier toch even op verder onderzoek uit, bedankt !!

Ik laat het hier dus niet bij en bel naar een andere Peugeot garage!!

Ikke;

Goedendag mijnheer, ik bel even voor informatie, Ik heb net mijn Peugeot binnengebracht voor een storingsfout betreft de abs/esp en heb wat later mijn wagen mogen ophalen en er is mij gemeld dat er een nieuwe software anno 2013 is op geplaatst om dit probleem te verhelpen wat nu ook goed is maar door deze ingreep blijven nu mijn stand- en kruislichten steeds branden en kan ik ze niet uit zetten?? is dit normaal dat dit te verklaren is doordat de wet dit toeschrijft dat wagens hiermee verplicht moeten uitgerust zijn??

Receptionist garage andere peugeot garage;

Hahaha, Wel is dit aan jou zo verteld?? neen niet correct!! bij een her-installatie diend de technieker eerst na te gaan welke parameters er aangevink zijn voor deze wagen, dan pas kan hij de oudere software verwijderen en kan de nieuwe software erop met dan het aanvinken van deze parameters die van kracht waren en dat is dan voor jou wagen " kruislichten overdag uit "
    Hier heeft dus de technieker een foutje gemaakt.

Ikke;

Hartelijk dank voor deze infomatie mijnheer,,

Terug gebeld naar mijn peugeot garage!!

ikke;

Nogmaals Daniël hier van die Peugeot 3008 met steeds brandende lichten, Ik heb wat verdere info genomen en blijkbaar heeft de technieker die de software heeft geplaast niet de juiste parameters terug gezet zoals ze origineel stonden en vandaar dat mijn lichten steeds blijven branden!!

Wacht even ik roep er even de technieker bij!

Klopt mijnheer, u mag u wagen terug binnen brengen en dan passen we dit even aan voor u

Ikke;

Alvast dank, maar is het aan mij als klant om hiernaar op zoek te gaan welke vergetelheden jullie maken?? en met welke uitleg je mij probeert in het bos te sturen??

Zo zie je maar hoe men in bepaalde garages denkt?? Wij klanten slikken toch alles wat ze ons voorschotellen!!!
    Last edited by daniell; 19/01/2013, 16:18.
    Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

De receptionist denkt dat hij iets van auto's kent.
    Dat is zoiets als de receptionist op de dienst stedenbouw van de gemeente, die kent er iets van, maar niet het fijne, en liever dan dit toe te geven, krijg je een verkeerde uitleg.

Moraal van het verhaal: geloof nooit de m/v aan het loket, als hij het echt zo goed wist, dan zat hij niet aan het loket.
    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

typische dealermentaliteit , de klant is gewoon een melkkoe geworden , ik probeer al jaren bij de dealer vandaan te blijven .
      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
        typische dealermentaliteit , de klant is gewoon een melkkoe geworden , ik probeer al jaren bij de dealer vandaan te blijven .
        Vind ik ook, ik ga al jaren naar een onafhankelijke garage voor onderhoud, ben ook de merkengarages beu gezien (hogere loonkost, trager werken, carrosserie afdeling uitbesteden en op die prijs nog een dikke marge rekenen...)
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Straf verhaal!
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Is dat niet een beetje van een mug een olifant maken..?(wat een titel ook)
            Iedereen kan wel is mis zijn he,toen ze die technieker erbij gehaald hebben is het toch direct opgelost..(en die mens had dat waarschijnlijk ook niet met opzet vergeten af/aan te vinken..)
            2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
              Vind ik ook, ik ga al jaren naar een onafhankelijke garage voor onderhoud, ben ook de merkengarages beu gezien (hogere loonkost, trager werken, carrosserie afdeling uitbesteden en op die prijs nog een dikke marge rekenen...)
              Om dan nog maar te zwijgen aan welke pipo's ze hun carrosserie afdeling uitbesteden...

Eind 2011 knalde er iemand in m'n gat terwijl ik voor het rood stond, gezien de tegenpartij toch in fout was naar de dealer gegaan want het was toch verzekering.
              Bumper vervangen, alles in orde op dat moment.

5-6 maanden na herstelling is er hier achter de hoek iemand die achteruit van z'n oprit reed op't moment dat ik passeer, bijgevolg knalt hij in m'n zijkant.
              Terug verzekering, terug naar de dealer dus.
              Op dat moment begon me op te vallen dat de kleur van de achterbumper niet gelijk is aan de kleur van de wagen zelf. De auto is grijsblauw, de bumper is echt grijs. Vlak na die eerste herstelling viel dat eigenlijk niet op, het kwam pas naar boven na enkele wasbeurten (en toen was het al te laat om er iets van te zeggen).

Nu, bij die 2de herstelling ben ik 2x moeten terugrijden omdat het niet deftig gedaan was.
              De eerste keer was de deur niet mooi terug in originele vorm gerecht en de binnenbekleding was er gewoon op gesmeten.
              Terug gereden en dat was opgelost, merk ik bij thuiskomst dat de vervangen binnenbekleding een deurgreep deels in stof heeft, terwijl m'n originele deuren een greep volledig in plastic hebben. Nog eens terug om dat te laten oplossen dan, terwijl ik bezig was ook vermeld dat die bumper kleurverschil heeft, reactie van de dealer: "aja, dat had ik al gezien".

FFS, als dealer laat je toch geen auto afhalen als je weet dat die niet 100% gerepareerd is zoals zou moeten, (als je toch uw job serieus neemt)
              'k heb de indruk dat de mensen waar hij z'n carrosseriewerk aan uitbesteed van de mening zijn "pff, 't is maar een Hyundai, dat steekt zo nauw niet"

Ik hoop dat ik nu geen carrossier meer nodig heb, maar de dealer krijgt die auto in elk geval niet meer voor zo'n werken.
              De service op zich is er zeer goed, voor gewoon onderhoud heb ik ook geen klachten maar de manier van afwerken laat wel te wensen over.
              Daarmee schieten ze zichzelf wel in de voet, want na die voorvallen (en een andere historie) ben ik opeens niet meer zo zeker dat een eventuele opvolger van m'n kar wel van daar zal komen.
              Last edited by SilentSpring; 19/01/2013, 21:12.
              2018 BMW X1 18d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                Iedereen kan wel is mis zijn he,toen ze die technieker erbij gehaald hebben is het toch direct opgelost..(en die mens had dat waarschijnlijk ook niet met opzet vergeten af/aan te vinken..)
                Aoals zo vaak op internet.
                Missen is tegenwoordig niet meer menselijk.
                Al mocht de receptionist(e) geen foute dingen vertellen.

Comment

Tuurlijk, iedereen kan zich vergissen, en niemand weet alles.
                  Maar als je iets niet zeker weet, geef dat dan toe en zoek het uit, ipv de klant met een kluitje in het riet te sturen.
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Maar de receptionist was er misschien van overtuigd dat hij juist was.
                    Zoals ook veel mensen hier dat zijn.

Comment

ik ben wel tevreden van mijn merkgarage. Ok hun werkuren en materialen zullen iets duurder zijn, maar ze zien een godganse dag enkel en alleen toyota's, dus ze weten perfect wat de zwakke schakels zijn en waar op te letten. Dit compenseert het eerste denk ik.

Maar ik weet dat andere garages niet te vertrouwen zijn! Al dan niet bewust wordt er geklommeld en onwaarheden verteld.
                      Wrs was het in dit geval gemakkelijker om alles te updaten, je hangt de pc aan en hopla, je bent ervan af.
                      Als je ook nog eens alles moet gaan aanvinken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                        Soms is een titel zoeken voor een onderwerp moeilijker dan de uitleg die je er over wil geven, de bedoeling van een titel is in eerste instantie dat hij aanmoedigd om verder te lezen, anders kunnen we evenzogoed allemaal dezelfde titel gebruiken??

Nu wanneer ik een probleem heb zoals hier uitgelegd dan kan ik naar mijn dealer bellen waar ik uit een keuzemenu kan opteren voor 1) garage/onderhoud of 2) verkoop wagens dus de keuze is dan in mijn geval 1) en dan kom je bij een receptionist terecht die ook zijn ervaring heeft vanuit de garage/onderhoud. Ik kan moeilijk vragen of hij me doorverbind met de technieker die aan mijn wagen heeft gewerkt, want zo werkt dat niet...
                        Als de receptionist mij aan de telefoon op mijn vragen beantwoord dan ga ik ervan uit dat hij hiervan op de hoogte is? anders moet hij maar doorverbinden met de juiste mensen en of melden dat hij het niet weet!

Maar mij een verhaal voorschotellen dat kant noch wal raakt over wetgeving en door de software van 2013 te plaatsen er geen andere opties meer mogelijk zijn is gewoon mij proberen voor schut te zetten,,,

Nu begrijp ik best deze reactie van de receptionist, Ik heb voor deze Peugeot maar één garage en zij hebben 5000 klanten,,, als je daar even aan de balie staat dan zou je als receptionist wel gek worden,, het is de ene telefoon na de andere en dan ook de de toogklanten bedienen erg hectisch allemaal! maar dat neemt niet weg dat je eender welk verhaal kan vertellen om je klant maar van de garage weg te houden??
                        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

Je mag volgens mij wel aannemen dat een receptionist bij een officiële merkdealer met kennis van zaken spreekt. Veel mensen zijn echter nogal snel geneigd om iets uit hun mouw te schudden als ze iets niet weten.

Ik heb echter ook nog een wagen gehad met xenon lichten die altijd aan stonden. Zoiets verhoogd echt wel de veiligheid net zoals dagrijlichten trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten

Ik heb echter ook nog een wagen gehad met xenon lichten die altijd aan stonden. Zoiets verhoogd echt wel de veiligheid net zoals dagrijlichten trouwens.
                            Daar zou ik op zich wel mee kunnen leven, als het op veiligheid aan komt doe ik mee! Maar als je dan al fabrieksaf dagrijlichten hebt dan vindt ik de combinatie te gek!

Comment

In Belgie moeten lichten overdag niet branden.
                              Alleen jonny's met hun aftermarket xenon doen dit.

Comment

ik rijd ook altijd met mijn lichten aan, zelfs overdag, en vooral in de winter dan. zie niet in wat daar johny aan is?

Comment

op mijne Volvo kan ik ze zelf niet uitschakelen, dus dat is weer een lekkere kort-door-de-bocht-reactie.

Comment

tis misschien maar een futiliteit he, maar je moet toch maar weer tijd vrijmaken om het terug gaan laten aan te passen (wat hun fout is)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                      ik rijd ook altijd met mijn lichten aan, zelfs overdag, en vooral in de winter dan. zie niet in wat daar johny aan is?

Johnny's met aftermarket-xenon die aan iedereen willen laten zien dat ze nep xenon lichten hebben...

Comment

Wat Ralph zegt, op de volvo's kan je ze niet eens uitzetten. Vind ik nog goed. Moet je ze elke keer aan/uit zetten

Comment

Working...
                                        X