Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overdreven factuur of correct?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Die €21 is dus voor het monteren en balanceren van de banden (lood, machine).
    Die €87,50 zijn de werkuren voor zowel banden monteren als de batterij + diagnose.

Dus een goed uurtje werk schat ik (uurprijs merkgarages gaan toch vlot €70/u en meer...)

Lijkt dat écht te veel? Ik kan me voorstellen dat een uurtje snel voorbij is: auto van de parking halen en binnenrijden, werkbon lezen en interpreteren, banden demonteren, monteren, balanceren, velg monteren, dan ECU uitlezen, batterij nakijken en nameten, nieuwe halen uit magazijn, oude demonteren, nieuwe erin, testen, eventueel ECU resetten en weer inlezen...
    In een goeie garage kijken ze meteen ook snel na of alle olie en vloeistoffen OK zijn, en dat de banden op spanning zijn etc.

Zou ik nog als normaal zien dus.

De uurprijzen van een garage zijn niet laag, maar vergeet niet dat die gast zijn baas vlot €35-40/u kost aan loon alleen! Die gasten moeten al eens bijgeschoold worden (betaald), hebben overal en kledij aan, de garage infrastructuur moet er zijn (gebouw, brug,...) die mannen hun materiaal kost ook geld (materiaalkar, diagnosecomputer,...). Ook degene die op de receptie zit en uw sleutels aanneemt en de bonnen en facturen maakt zit daar betaald.

Moet allemaal uit die uurkost komen hé
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      Maar de werkuren tellen toch niet mee voor het banden wisselen. Dat is die kost van 21€. Das toch overal zo bij de bandencentrales. Vaste prijs voor monteren en uitbalanceren
      Dat is zo, als je daar ook nieuwe banden koopt.
      Ik geloof niet dat veel garagisten staan springen om voor die plaats één of andere bandjes die op een webshop gekocht werden te plaatsen. Toch niet aan die prijs. Iedereen moet leven hé...
      Ook zal je aan een merkgarage nooit de prijzen betalen van een bandencentrale.
      Mijn vorige merkgarage (Opel in Lier) liet alle bandenwerk doen door een bandencentrale in de buurt.
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

Comment

Persoonlijk ken ik iemand die als receptonist heeft gewerkt bij een vrij grote merkgarage VW-Audi met 60-man personeel, waarvan minstens 25 mekaniekers.

Een werkdag bestond er uit effectief 9u werken in de ateliers en er werden vaak door 1 werknemer voor 1 dag 12 tot 13 uren aan werkbons verrekend. Kortom sommige garages maken geen grote winsten op de uurlonen zelf maar als je een werknemer 9u moet betalen om er 13 te kunnen ontvangen is de winstrekening snel gemaakt.
        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

Als er een beetje diagnose bij te pas komt is die prijs zeker niet verkeerd.
          Diagnose loon is in de meeste gevallen meer per uurloon dan een gewoon mechanicien loon (uurloon).

Comment

Een begonnen uur wordt in veel gevallen als een volledig uur aangerekend en tegenwoordig rekenen ze al goed door met de uurlonen.

Comment

Die prijs is naar mijn mening toch correct hoor als ze ook nog een diagnose hebben proberen te stellen .
              Waarschijnlijk ook nog eens de alternator uitgemeten enz .

Dus denk ik correcte prijs .

Maar inderdaad die prijzen zijn tegenwoordig nogal overdreven vind ik .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                Dat is zo, als je daar ook nieuwe banden koopt.
                Ik geloof niet dat veel garagisten staan springen om voor die plaats één of andere bandjes die op een webshop gekocht werden te plaatsen. Toch niet aan die prijs. Iedereen moet leven hé...
                Ook zal je aan een merkgarage nooit de prijzen betalen van een bandencentrale.
                Mijn vorige merkgarage (Opel in Lier) liet alle bandenwerk doen door een bandencentrale in de buurt.
                via autobandenmarkt.be kan je zien welke bandencentrales met hun samenwerken en dan betaal je gewoon de prijs die daar aangegeven staat. Dat ligt tussen de 10 en 15€ per band en daar komen geen werkuren bij.

Comment

Working...
                X