Die €21 is dus voor het monteren en balanceren van de banden (lood, machine).
Die €87,50 zijn de werkuren voor zowel banden monteren als de batterij + diagnose.
Dus een goed uurtje werk schat ik (uurprijs merkgarages gaan toch vlot €70/u en meer...)
Lijkt dat écht te veel? Ik kan me voorstellen dat een uurtje snel voorbij is: auto van de parking halen en binnenrijden, werkbon lezen en interpreteren, banden demonteren, monteren, balanceren, velg monteren, dan ECU uitlezen, batterij nakijken en nameten, nieuwe halen uit magazijn, oude demonteren, nieuwe erin, testen, eventueel ECU resetten en weer inlezen...
In een goeie garage kijken ze meteen ook snel na of alle olie en vloeistoffen OK zijn, en dat de banden op spanning zijn etc.
Zou ik nog als normaal zien dus.
De uurprijzen van een garage zijn niet laag, maar vergeet niet dat die gast zijn baas vlot €35-40/u kost aan loon alleen! Die gasten moeten al eens bijgeschoold worden (betaald), hebben overal en kledij aan, de garage infrastructuur moet er zijn (gebouw, brug,...) die mannen hun materiaal kost ook geld (materiaalkar, diagnosecomputer,...). Ook degene die op de receptie zit en uw sleutels aanneemt en de bonnen en facturen maakt zit daar betaald.
Moet allemaal uit die uurkost komen hé
Die €87,50 zijn de werkuren voor zowel banden monteren als de batterij + diagnose.
Dus een goed uurtje werk schat ik (uurprijs merkgarages gaan toch vlot €70/u en meer...)
Lijkt dat écht te veel? Ik kan me voorstellen dat een uurtje snel voorbij is: auto van de parking halen en binnenrijden, werkbon lezen en interpreteren, banden demonteren, monteren, balanceren, velg monteren, dan ECU uitlezen, batterij nakijken en nameten, nieuwe halen uit magazijn, oude demonteren, nieuwe erin, testen, eventueel ECU resetten en weer inlezen...
In een goeie garage kijken ze meteen ook snel na of alle olie en vloeistoffen OK zijn, en dat de banden op spanning zijn etc.
Zou ik nog als normaal zien dus.
De uurprijzen van een garage zijn niet laag, maar vergeet niet dat die gast zijn baas vlot €35-40/u kost aan loon alleen! Die gasten moeten al eens bijgeschoold worden (betaald), hebben overal en kledij aan, de garage infrastructuur moet er zijn (gebouw, brug,...) die mannen hun materiaal kost ook geld (materiaalkar, diagnosecomputer,...). Ook degene die op de receptie zit en uw sleutels aanneemt en de bonnen en facturen maakt zit daar betaald.
Moet allemaal uit die uurkost komen hé
Comment