Mededeling

Collapse
No announcement yet.

garages die net dat tikkeltje meer doen qua klantenservice

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• garages die net dat tikkeltje meer doen qua klantenservice

Hallo,

Ik ben benieuwd naar voorbeelden van kleine zaken dat jullie bij een garage hebben ervaren waardoor je vond dat ze net dat klein beetje meer service bieden. Dit moet niet groots zijn, maar gewoon een mooi gebaar wat bij jou in het oog sprong.

Voorbeeld:

- Bij elk bezoek (onderhoud of herstelling) wordt de voorruit proper gemaakt.
    - Bij de afhaling van mijn nieuwe wagen kreeg ik een fles wijn.
    - Na een koetswerkherstelling werd mijn wagen vanbinnen & vanbuiten gepoetst.
    -...

Wie heeft nog zo'n leuke voorbeelden?

Alvast bedankt !

Het moet niet altijd een kleine garage zijn.
    Bij het afhalen van mijn nieuw voertuig bij de Opeldealer kregen we een fles Cava in een mooie doos.
    Ik ben wat dat betreft niet kieskeurig maar na de eerste slok keken we elkaar eens aan en hebben de rest van de fles door de
    gootsteen gegoten. Van een nieuwe ervaring gesproken.
    De doos en strik waren wel ok.
    De verouderde Navi DVD (een 2008 DVD in een 2011 hoesje) hebben ze nadien wel gratis vervangen.

Comment

mijn kleine dealer laat me weinig betalen en dat met de glimlach
      koffie moet ge zelf uitschenken, auto's kuist hij nooit tenzij nieuw
      maar altijd klaar met goede raad, een klapke, persoonlijke aanpak en vooral super service
      www.peugeotforum.be

Comment

De mijne gaat er mee naar de carwash grrrr
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

de mijne,....wast zijn auto's enkel als het warm genoeg is buiten....dusjah, op da vlak ben ik ni zo tevreden over de service.
          langs de andere kant, ben ik mijn eigen garagist, dus durf ik niet echt reclameren,......

Comment

Ik kreeg bij afhaling van mijn nieuwe wagen een flesje cava die al klaar in de auto stond.
            En bij binnenkomst een bord met je naam x proficiat met je nieuwe opel.
            (doen ze wel voor elke klant maar toch leuk.)

Verder hebben ze geprobeerd de bc te updaten naar benzine vebruik,waterniveau oid (terwijl dit normaal toch een optie van 250 eur is)
            Ook toen dit niet lukte en ik voorstelde nieuwe expantievaten te plaatsen met deze nodige sensoren,hebben ze hier toch een tijd aan bezig geweest,
            om te kijken dat het wel ging (ze vonden verder de sensor van het ruitensproeiexpantievat niet) hier mocht ik voor terug bellen als ze een diesel binnen hadden.
            Momenteel heb ik deze verfraaiing nog niet laten uitvoeren,geen haan die er naar kraait (mss dat ik het in de toekomst nog wel laat doen).

Comment

Een garage/dealer hoeft voor mij niets méér te doen dan gevraagd en al zeker niets extra als in de zin van een fleske cava of dergelijke

Alles wat ze meer geven is gewoon verrekend in de prijs die je betaald

Ik heb een garage voor onderhoud waar ik met m'n wagens die uit garantie zijn naar toe ga. Deze werken nog op de al-oude manier en word uitgebaat door broer en zuster, De zuster doet de hele administratieve kant en broer de garage.

De prijzen die ze daar hanteren zijn ook nog voor-oorlogs
              Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

"net dat ietsje meer" is belachelijke reclamezever die de laatste tijd iedereen verkoopt
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Na een ongevalletje (schade aan 2 deuren links) met de BMW 520d kreeg ik de auto terug waarbij hij zowel binnen als buiten professioneel gereinigd was. Er zat bijkomend al een tijdje een kras in de lak van mijn kofferdeksel en die hebben ze eruit gepolierd als service. De auto hadden ze ook in de wax gezet.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

gratis wrak gaan ophalen bij lokale depanneur en in eigen depot zetten. Kosteloos opgestald binnen beperkte periode.

Comment

Gratis auto buiten op hun terein plaatsen en
                      gratis gebruik van brug en gereedschap om zelf aan mijn auto's te werken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NVA Bekijk Berichten
                        Gratis auto buiten op hun terein plaatsen en
                        gratis gebruik van brug en gereedschap om zelf aan mijn auto's te werken
                        Op die manier is de garage snel falliiet

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Mijn garage rekent niets extra aan, is eerlijk en rond de uren naar onder af (vb: 18 minuten wordt 1/4 uur).
                          Mijn nieuwe 2e hands wagen werd bij andere garage gekocht en onderhouden, bij vergelijk met facturen is er toch wel een enorm verschil! Alles is 20% duurder bij andere, ook het uurloon scheelt een 8%.
                          Andere garage is wel duidelijker op facturen, vermelden: bij volgend onderhoud: nieuwe remblokjes, banden vervangen? ...

Comment

Ben zelf super tevreden van Piessens in Hoboken ! altijd paraat om onmiddellijk te helpen. Hebben meestal ook wreed schone oude Porsches staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              Op die manier is de garage snel falliiet
                              op zoon 5km van u is er een bandencentrale waar die regel ook geld

Comment

gisterenavond werd ik opgebeld door zo'n callcenter voor een enquete, en dit naar aanleiding van mijn laatste bezoek aan mijn garage. Gewoonlijk blok ik dit redelijk kordaat af. Maar voor garage Monserez Kortrijk wou ik gerust wat tijd maken. Ik heb dan ook héééél positief geantwoord, en heb zelfs de aanvullende vragenlijst die ik deze morgen in mijn inbox vond, met alle plezier ingevuld.
                                Ik vind het echt jammer dat ik met mijn nieuwe wagen niet meer bij hen terecht kan. Het zal ongetwijfeld ook wel een goede auto zijn, en ik geef Automobilia alle kansen, maar Monserez Kortrijk is voor mij echt wel top wat service en klantengerichtheid betreft.
                                Het is niet zo dat ze belachelijke of absurd gekke dingen doen voor mij als klant, maar de kleine dingen (snel een afspraak vast krijgen, een (gratis) vervangwagen voorzien, vriendelijkheid van alle medewerkers (van de verkoper destijds, de mensen aan de balie van de werkplaats, de mannen van het magazijn, en de mecaniciens, van niemand kan ik een slecht woord zeggen). Een klein voorbeeld: toen ik vorig jaar langs ging, met de dochtertjes mee, dan kregen ze elk een miniatuur-auto'tje mee. Nog iets: bij een onderhoud liet ik vallen dat mijn vrouw nogal te vinden is voor een Mini (qua looks), toen beloofde men bij het volgend onderhoud een Mini als vervangwagen, zodat we eens konden proeven. Bij een volgend bezoek stond er inderdaad een Mini klaar...
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                  op zoon 5km van u is er een bandencentrale waar die regel ook geld
                                  De service is daar inderdaad fenomenaal

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Wij hebben een Peugeot 3008 die al enkele keren naar een Peugeot garage is geweest, telkens krijgen we enige tijd nadien een mail met een vragen lijst die je dan kan beantwoorden.

Nu op zich vind ik dit wel goed en kan enkel opbouwend zijn voor beide partijen maar wat me zo stoort is;

Ik heb deze Peugeot gekocht in het Antwerpse en krijg alle mails omtrend deze enquéte binnen in de franse taal, als je natuurlijk wat naar onder scrolt dan staat hij er ook in het nederlands maar de aanspreektitel is natuurlijk in het frans
                                    Ook wanneer ik mijn wagen in de garage breng en hem nadien mag afhalen volgt er een sms in he tfrans dat mijn wagen klaar is!!

Ben nogal ne Vlaams-gezinde en het stoort met wel in die mate dat ik gewoon niet reageer op deze enquétes...
                                    Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

Bij mij doen die zogenaamde extra's weinig of niks maar ik weet dat er veel mensen zijn die daar (te) veel belang aan hechten. Ik vind het veel belangrijker dat er in een garage competente mensen werken, dat ze vriendelijk zijn, dat ze geen mensen bedriegen en geen leugens vertellen. Ze mogen cadeautjes geven al wat ze willen, als ze bij één van voorgaande zaken in de fout gaan dan is het over en uit voor mij en er zijn zeer veel garages die er zo'n praktijken op nahouden.

Comment

Wijn zijn ook zeer tevreden over de service van onze garage. Moet wel zeggen dat ik er gisteren iets heb gezien/gehoord dat mij erg verontwaardigde, hoewel het niet met mij te maken had:

Ik zat bij de service advisor de plaatsing van de trekhaak te bespreken toen er een witte Felicia met oostblok nummerplaat stopt. Er stapt een deftig geklede man uit die binnenkomt en naast ons de service manager aanspreek: "Ghello, I have problem with my car. Went to technical inspection and got red card because lights are to low". Waarop die service manager zegt: "Joe spiek onlie Inglisch?" "Yes." "Then you have 2 problems." Die oostblokker legt dus nog eens uit wat het probleem van zijn wagen is en zegt ook dat de wagen voor export is en hij dus binnenkort een nieuwe wagen nodig heeft, waarna hij vraagt: "Can somebody have look at it for 10 minutes and adjust headlights?" Antwoord: "No, not today, not tomorrow. You have to make appointment and it will take half hour." Ik moest mij echt inhouden om die potentiële klant niet te zeggen dat hij gewoon naar Auto5 of Midas of zo moest gaan om het daar te laten doen.

Zoals hier boven vermeld: alles extra's die geld kosten worden uiteindelijk toch verrekend in de prijs. Maar een glimlach of extra service kost niet meer, en de garages die dat doen, kunnen mij als klant krijgen/houden. Ik ga in die gevallen ook niet het onderste uit de kan halen als er over de prijs gesproken wordt.

Zo was ik bijvoorbeeld onlangs de snelweg opgereden, waarna ik merkte dat mijn auto vanaf 100km/u hevig begon te trillen. Gestopt bij garage Ceulemans in Herent (niet onze garage) en het probleem uitgelegd. Iemand van het atelier is 15 minuten met mij meegereden om te kijken waar het aan lag. Op het einde vertelde hij mij dat het hoogstwaarschijnlijk lag aan ijs dat op de binnenkant van mijn velg vast zat en dit dus zichzelf wel zou oplossen. Hij had gelijk ook en het heeft mij enkel een welgemeende 'dank u wel' gekost.

Comment

Working...
                                        X