Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen garantie wegens normale slijtage (<2000 km)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    ik had 2jaar EN/OF max. 30.000km garantie op mijn koppelingsdelen

    Comment


    • #22
      Ik heb mijn koppeling zelfs na bijna 4J en 180.000Km deels onder garantie laten vervangen bij BMW (50-50 afspraak)... Tis maar hoe en wat je overeen komt hé Maar ik kan aannemen dat een koppeling een "slijtageonderdeel" is, dat standaard buiten de garantie valt.

      Lees even de garantievoorwaarden door, ik wed dat er een clausule zal instaan die inderdaad koppeling en een hoop andere onderdelen uitsluit. (die jappen met hun jaaaaaaaaaaren garantie sluiten vaak heeeeeeeeeeeeel veel uit!)

      Al eens geprobeerd met je dealer te onderhandelen? Vaak krijg je dan wel wat uit de brand. Geen gehele dekking, maar bijvoorbeeld een afspraak 50-50 of jij de uren en zij het materiaal....

      Toch beter dan niks hé
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

      Comment


      • #23
        En kan iemand nu eens bevestigen dat het over de koppeling gaat of iets anders van de versnellingsbak? Want ik maak hier nu nog altijd niet uit op wat er aan de hand is.

        Comment


        • #25
          zegt de garage natuurlijk

          bourage of dichtingsring die niet goed meer afsluit waardoor er olie op de koppeling komt. Die slipt helemaal door en verbrandt in no time.
          Lijkt me sterk dat iemand die nog nooit geen koppelingsproblemen heeft gehad dat plots wel zou hebben.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #26
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Japanse betrouwbaarheid en service
            Dus als er morgen een Opeltje uitelkaar valt zijn plots ook een BMW of een Volvo slecht omdat het ook Europse wagens zijn?

            Echte Japanse wagens zijn nog steeds super degelijk,alleen spijtig dat vele Japanse constructeurs de pareltjes niet in Europa aanbieden en hier een antaal op de Europese markt aangepaste modellen die idd noch vis noch vlees zijn
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • #27
              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              zegt de garage natuurlijk

              bourage of dichtingsring die niet goed meer afsluit waardoor er olie op de koppeling komt. Die slipt helemaal door en verbrandt in no time.
              Lijkt me sterk dat iemand die nog nooit geen koppelingsproblemen heeft gehad dat plots wel zou hebben.

              Omdat die wagen gebruikt werd om rijles te geven....
              Daar kan het snel fout lopen, been there done that!
              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
              www.meevliegen.be

              Comment


              • #28
                Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk Berichten
                Binnen de eerste 6 maanden is het aan de garage om bewijzen te leveren en wordt het gebrek geacht aanwezig te zijn. Desnoods eens met de dienst consumentenbescherming van de FOD Economie contact opnemen of de economische inspectie
                Ja en die gaan eens langs, doen een babbel over koetjes en kalfjes en dat is het dan ook. En jij als klant laat je beter nooit meer in die garage zien want dan behandelen ze u als een stuk onbenul. Trouwens de garage hoeft niets te bewijzen, maar je gaat de constructeur al moeten dagvaarden. Ook al een paar keren voorgehad en zijt er maar zeker van dat het woord garantie in veel gevallen nog evenveel waard is als wat gebakken lucht. Een koppeling kan je al na het buiten rijden uit de garage op laten roken. En dat is door de garage duidelijk aan te tonen en zal dan ook niet onder garantie vallen.

                Is zoals een upgrade van een muziekinstallatie in een wagen. Telkens wordt er duidelijk gezegd dat je alles kan laten oproken en er nooit muziek mag gespeeld worden zonder draaiende motor (om de spanning op peil te houden). En telkens lukken er sommigen in om dat binnen de dag allemaal om zeep te helpen. Dat is ook nooit garantie.

                Comment


                • #29
                  Onlangs nog gezien dat een kapotte koppeling onder garantie werd vervangen. Wagen was meer dan één jaar oud en had 28.000km.

                  Comment


                  • #30
                    Natuurlijk kan altijd. Veel hangt af van hoe de garage dit al-dan-niet garantiegeval naar de importeur vertaald. Soms kan veel onder garantie, ook al is het betreffend product zelfs meer dan 2 jaar oud. Grotendeels is het hoe hard de garage moeite wil doen en hoe de verhouding tussen de garage en de importeur is.

                    Als ik twee leveranciers bekijk, de eerste levert wekelijks voor duizenden euro's. De tweede krijgt maar 1X of 2X per jaar een kleine bestelling van ons toe. Logisch dat de eerste veel meer zal doen dan de tweede. Die eerste moet zelfs geen defecte toestellen of verkoopfacturen zien en ruilt direct een defect toestel onder garantie om.

                    Comment


                    • #31
                      Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                      Omdat die wagen gebruikt werd om rijles te geven....
                      Daar kan het snel fout lopen, been there done that!
                      dan vrees ik dat gij niet weet hoe er met een leswagen gereden wordt. Slippende koppeling wordt altijd gecorrigeerd. Meeste leerlingen vertrekken trouwens zonder gas te geven.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #32
                        het was geen leswagen hé... Ik heb het ook gemerkt bij mijn zus: voet op de pedaal houden tijdens het rijden kan al genoeg zijn. Dat gebeurt onbewust, aangezien die ook zonder begeleider mocht rijden deed ze dat allicht al langer...

                        Meestal word er bij vertrek net véél gas gegeven om niet stil te vallen en omdat de koppelingstechniek er nog niet in zit. Toch mijn ervaring... (vaak ook veel gas en koppeling niet geheel loslaten)
                        Zeker bij een wagen als deze: benzine, weinig cc, dus weinig koppel
                        Als ik me mijn zus meneuvers ben gaan oefenen stonk de koppeling echt verbrand na een tijdje, en bij vertrek op het oefencentrum slipte deze even door. Was een astra 1.7DTI dus al iets koppelrijker dan de alto.


                        Dus ik kan dat hier ook geloven...
                        Heb er bij mijn zus ook fameus op gehamerd, maar ondertussen had de koppeling wel afgezien natuurlijk. Ze oeten het leren hé.
                        Last edited by Timmeke-Tim; 06/03/2013, 23:32.
                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                        www.meevliegen.be

                        Comment

                        Working...
                        X