Mededeling

Collapse
No announcement yet.

levertermijn overschreden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• levertermijn overschreden

ik bestelde in december mijn auto, op de bestelbon stond als leverdatum "einde februari"
    We zijn vandaag 1 maart, dus de termijn is overschreden, maar ik heb geen auto ...
    Ik heb ook geen bericht gekregen dat de termijn zou overschreden worden.
    Ik lees nu vanalles: dat er sowieso probleemloos 25% bij de termijn kan komen, dat ik kan annuleren, ik weet het niet.
    Als annuleren kan zou ik direct een stockwagen willen, zodat ik niet meer hoef te wachten.
    Wat kan of zou ik best doen?

Eerst eens bellen met de dealer.
    IRIDIUM
    Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
    Helderzienden

Comment

Standaard kan u inderdaad pas kostenloos annuleren als de levertermijn meer dan 25% uitloopt.

Comment

als ik het goed voorheb dan moet de garage je een schadevergoeding betalen als ze je niet verwittigen van uitstel.

google zegt:
        Heb je een probleem met bedrijf of een verkoper? Dit zijn je rechten, kom in actie of bekijk wat wij voor je kunnen doen!
        Last edited by Teus; 01/03/2013, 11:00.
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
          Standaard kan u inderdaad pas kostenloos annuleren als de levertermijn meer dan 25% uitloopt.
          Ik dacht dat dit alleen telde als men de koper hiervan op voorhand op de hoogte brengt. Maar ik kan me vergissen. Uit ervaring weet ik dat een bestelde wagen annuleren wegens overschrijding leveringstermijn niet zo simpel is en veel doorzettingsvermogen vergt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjappe Bekijk Berichten
            Ik dacht dat dit alleen telde als men de koper hiervan op voorhand op de hoogte brengt. Maar ik kan me vergissen. Uit ervaring weet ik dat een bestelde wagen annuleren wegens overschrijding leveringstermijn niet zo simpel is en veel doorzettingsvermogen vergt.
            in welke zin? bestelbon is vrij duidelijk merk ik nu in de kleine lettertjes: men dient me te verwittigen binnen de voorpgestelde termijn als de termijn uitloopt, zoniet kan ik annuleren. Annuleren kan sowieso ook na verwittiging als het meer dna 25% uitloopt. Valt toch weinign tegen in te brengen kijkt me? heb geen verwittiging gehad, we zijn 1 maart, en op bestelbon staat eidn februaru

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
              als ik het goed voorheb dan moet de garage je een schadevergoeding betalen als ze je niet verwittigen van uitstel.

google zegt:
              http://www.consumentenbond.nl/juridi...-auto-te-laat/

Dat gaat over de situatie in Nederland, en lijkt me hier dus niet van toepassing.
              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichten
                in welke zin? bestelbon is vrij duidelijk merk ik nu in de kleine lettertjes: men dient me te verwittigen binnen de voorpgestelde termijn als de termijn uitloopt, zoniet kan ik annuleren. Annuleren kan sowieso ook na verwittiging als het meer dna 25% uitloopt. Valt toch weinign tegen in te brengen kijkt me? heb geen verwittiging gehad, we zijn 1 maart, en op bestelbon staat eidn februaru
                Zoals je zelf zegt: het "lijkt" allemaal heel duidelijk en normaal is het dat ook. Je kan inderdaad gewoon per aangetekend schrijven je bestelling annuleren. En dan kan men er een juridisch spelletje van maken. Pas op, het zal zeker niet altijd zo zijn maar ik heb anders ervaren. Ofwel was het bij mij de uitzondering op de regel, kan natuurlijk ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjappe Bekijk Berichten
                  Zoals je zelf zegt: het "lijkt" allemaal heel duidelijk en normaal is het dat ook. Je kan inderdaad gewoon per aangetekend schrijven je bestelling annuleren. En dan kan men er een juridisch spelletje van maken. Pas op, het zal zeker niet altijd zo zijn maar ik heb anders ervaren. Ofwel was het bij mij de uitzondering op de regel, kan natuurlijk ook.
                  kan begrijpen dat men dan juridisch probeert, anderzijds, maar misschien zie ik het te simpel, heeft men niet veel argumentatie lijkt me ...
                  Over welk merk ging het bij jou?

Comment

Klopt, als de verkoper u niet inlicht over het overschrijden van de leveringstermijn dan kan je annuleren.
                    De verkoper moet dat per aangetekende brief doen en wel "onmiddellijk".
                    Theoretich kan het natuurlijk dat de verkoper jou gisteren een aangetekende brief heeft verzonden die nog moet aankomen ...
                    Als dat niet het geval is kan je annuleren, maar wat ben je daar mee? Je zou inderdaad voor een stockwagen kunnen opteren, maar of de verkoper (na een annulatie) je nog graag ziet komen is natuurlijk een andere vraag.

Het lijkt me best om eens te informeren bij de verkoper naar de vermoedelijke datum van levering.
                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

kan begrijpen dat men dan juridisch probeert, anderzijds, maar misschien zie ik het te simpel, heeft men niet veel argumentatie lijkt me ...
                      Over welk merk ging het bij jou?
                      Bij mij ging het over Audi.

Comment

uiteindelijk zul je water bij de wijn doen. wacht gewoon wat langer op de auto, en vraag welk voordeel de garage je kan doen ter compensatie. bijvoorbeeld gratis onderhoud. een wagen annuleren is wel erg drastisch.
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                          uiteindelijk zul je water bij de wijn doen. wacht gewoon wat langer op de auto, en vraag welk voordeel de garage je kan doen ter compensatie. bijvoorbeeld gratis onderhoud. een wagen annuleren is wel erg drastisch.
                          Zo is het bij mij uiteindelijk ook opgelost.

Comment

Buurman heeft zo een Kia Sportage besteld. Speciaal een stockmodel genomen (uiteindelijk worden die toch bijna allemaal full option genomen denk ik, door de pakket-strategie) dat ergens in Brussel zou staan aangezien zijn andere auto stilletjesaan aan't sterven is.
                            Levering binnen 3 weken zogezegd maar 7 weken later nog niks te zien. Als't met mij was zou ik inderdaad compensatie vragen, annuleren is natuurlijk helemaal van nul beginnen.

Comment

Wagen is op komst, vorige week stond hij op status 'klaar voor transport naar dealer' wagen staat dus in brussel (is een vw).
                              heb nu een week niks meer gehoord van de dealer. eet iemand hoelang het gemiddeld duurt eer in deze status de wagen van bij de invoerder tot de dealer komt? Wagen komt eerst toe zei men, twee dagen later dan de papieren., verwacht dus zeeeer binnenkort nieuws te krijgen.

Comment

Bij vw +- 5 dagen

Mijn oma zit met een gelijkaardig probleem, auto besteld (Citroen C3) in januari -> levertermijn begin maart. Nu zegt de dealer dat ze niet weten wanneer hij zou geleverd worden, de fabriek ligt stil door stakingen. Bestaan daar oplossingen voor of is dit overmacht? Het komt slecht uit want haar huidige wagen geraakt niet door keuring (15jaar oud en kosten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Bij vw +- 5 dagen
                                  )
                                  Ok, dan staat bij waarschijnlijk intussen bij de dealer en wachten ze nog op de papieren om mij te contacteren, zou vreemd zijn als ik pakweg morgen of dinsdag geen nieuws hoor dan. Stond reeds in de vermelde status vorige week zaterdag.

wat die c3 betreft in jouw geval: vrees dat ze hier idd overmacht gaan inroepen...

Comment

De Golf 7 van mijn schoonouders stond 5 dagen in die status, dan geleverd in de garage en 3 dagen later waren de papieren er.

Comment

Bel naar de garage en probeer een aanloopwagen te regelen. Probleem opgelost.

Comment

Working...
                                      X