Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garage Ceulemans Herent / Factuur sleepkosten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Garage Ceulemans Herent / Factuur sleepkosten

Periode: Oktober 2012 - Maart 2013

Garage Ceulemans, afdeling Volkswagen
    Brusselsesteenweg 45
    3020 Herent
    Contactpersoon: receptie

Hieronder een beschrijving van het probleem:

In oktober 2012 kreeg de wagen van mijn moeder problemen met de motor.
    Deze is aangekocht bij boven genoemde garage en daar steeds op onderhoud geweest. Tijdens de panne heeft zij contact opgenomen met de garage voor het melden van het probleem, zij gingen de wagen takelen (zit in het contract volgens hun) en naar de garage brengen.

Eenmaal daar aangekomen bleken er grote kosten aan de wagen te zijn (motor defect) en gingen de kosten oplopen tot 6000€. De wagen was 10j oud dus wij hebben beslist dit niet meer te laten uitvoeren. Ikzelf heb dan een sleepopdracht gegeven aan mijn sleepdienst en vervolgens zijn we het voertuig gaan ophalen bij de garage. Vooraleer de sleepdienst de wagen heeft geladen ben ik persoonlijk langs geweest bij de receptie om uit te leggen dat de wagen niet meer gemaakt zal worden en dat we hem komen halen. Er waren geen verdere kosten volgens de garage, dus ook geen diagnosekosten. Dus ik tevreden.

Na 6 maanden krijgt mijn moeder een factuur in de bus met 278€ sleepkosten.
    Aan de telefoon volgt de uitleg dat ze er niet tevreden mee waren dat de wagen hier zomaar weg gehaald werd (terwijl ik zelf dit op voorhand gaan melden ben).
    Volgens hun waren de kosten zo hoog dat het een totaal verlies was, dus wat moeten we anders doen als we dit niet wensen te laten maken ?

Blijkbaar willen zij deze kosten op ons verhalen omdat we de wagen niet hebben laten maken. Het contract dekt enkel sleepkosten als de wagen ook gemaakt zal worden bij de garage.

Stappen tot verzoening / tegemoetkoming:

Hier is het simpel: niets.
    In het verleden een Vento, Passat (voertuig in kwestie), een T5 en nu recent een Golf 6 gekocht bij hun. Wij maakten duidelijk dat als we dit moeten betalen wij niet langer bij hun klant zullen zijn. 'Dat is dan spijtig' was het antwoord.

Ik had op zijn minst een commerciële geste gedaan als garage in plaats van deze uitleg. Wat vinden jullie hiervan ?

Ander en beter...

Als dat in het contract staat dat slepen = herstellen dan heb je weinig poot om op te staan.

Leuk is het natuurlijk niet.

Werd die Golf 6 trouwens aangekocht als vervanger?

Comment

De Golf werd 2 jaar geleden aangekocht, dus niet als vervanger.
      Maar toch, ik vond het nogal kort door de bocht.

Comment

Is ook zo, jammer dat zo'n belachelijk voorval een jarenlange tevredenheid van je garagist te niet komt doen.

Comment

Zeer kortzichtig van de garage. En pas na 6 maanden een factuur sturen is ook maar raar.

Comment

Fieuw... Hier zou ik ook niet mee kunnen lachen... Heb je dit antwoord gekregen van een boekhouder/verkoper of van de zaakvoerder van de garage? Ik zou die anders eens contacteren.
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Wij hebben dit antwoord gekregen van de receptie. Op de vraag waarom het 6 maand moest duren kunnen ze ook niet antwoorden...
              Maar ik ben echt geschrokken van hun mentaliteit.

Comment

Ze hebben pas geïnvesteerd in een nieuwe showroom, ze zullen centjes nodig hebben zeker..
                Maar daar ben jij vet mee.
                Ben daar indertijd ook gaan kijken en ook in Haasrode maar ging daar nooit buiten met een blij gevoel.
                Ben voolopig 'blij' waar ik nu zit, maar dokken zult ge overal als het erop aankomt
                Zien overal hun verkoop slabakken, dus service dient betaalt

Comment

naar ginder gaan en met de baas eens een klapke gaan doen, want zoiets kunt ge niet regelen via de telefoon. En er ook duidelijk bij vermelden dat er een redelijke termijn moet zijn bij het opsturen van een factuur.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    naar ginder gaan en met de baas eens een klapke gaan doen, want zoiets kunt ge niet regelen via de telefoon. En er ook duidelijk bij vermelden dat er een redelijke termijn moet zijn bij het opsturen van een factuur.
                    Idem kzou een klapke met de baas gaan doen. En een beetje dreigen kan nooit geen kwaad .

Comment

Misschien moeten we dit inderdaad eens doen.
                      Maar het vertrouwen, dat is wel weg vrees ik.

Comment

vind het ook niet echt kunnen dat je daar als klant uw auto zelf moet gaan zoeken op dat terrein ernaast. staat die achterin en moet je weer naar binnen gaan om te vragen om auto's te verplaatsen. krijg je veel gezucht en dan mag je zelf mikken tot op enkele centimeters om uw auto daar tussenuit te rijden

Comment

En doordat ze daar allemaal zo kort op elkaar staan heb je veel kans op schade.
                          Wij hadden een deuk in het portier gratis bij het onderhoud gekregen, toen we dit gingen melden kregen we als antwoord: 'Dat zal er al wel in geweest zijn'.

Leuk

Comment

Precies niet de eerste negatieve ervaring?

Zoals gezegd: ander en beter. Ik ben dit jaar ook het VW-paleis ontvlucht en naar een kleinere (Seat)-garagist gegaan. Even goeie service, lagere prijzen, minder "kouwe kak"

Comment

zet wel uw auto op straat als ge gaat praten over de factuur want anders gaan ze misschien retentierecht inroepen en de wagen blokkeren bij het buitenrijden als ge niet vanzinnens zijt te betalen
                              www.peugeotforum.be

Comment

Zouden jullie een werknemer+takelwagen activeren om een wagen op te halen,die achteraf in jullie garage te bekijken,een bestek opmaken,dat is gemakkelijk samen 2 a 3 uur werk+onkosten, om er gelijk niets aan te verdienen?

Ik niet Een garage moet service bieden en eerlijk zijn maar is geen liefdadigheidsinstelling. Ergens begrijp ik de dealer dan ook eigenlijk dat ie een factuur gaf
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ceulemans kwam ons ook nogal weinig klantvriendelijk over toen we de Polo van ons moeder kochten. Uiteindelijk in Leefdaal beland en daar tot nu toe geen klagen over.
                                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Als ik nog ambtenaar was ( leaseauto van t stad) ook bij hun geweest, zeer onvriendelijk aan de receptie en lange wachttijden voor onderhoud en reparatie.
                                    Zelfs nekeer ambras gemaakt
                                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      Zouden jullie een werknemer+takelwagen activeren om een wagen op te halen,die achteraf in jullie garage te bekijken,een bestek opmaken,dat is gemakkelijk samen 2 a 3 uur werk+onkosten, om er gelijk niets aan te verdienen?

Ik niet Een garage moet service bieden en eerlijk zijn maar is geen liefdadigheidsinstelling. Ergens begrijp ik de dealer dan ook eigenlijk dat ie een factuur gaf
                                      Zij takelen zelf niets, ze bellen VAB.
                                      Als je wagen op onderhoud gaat bij een erkende VAG hersteller geniet je van deze (gratis) service. Tot je beslist om de wagen niet te laten herstellen (volgens hun was de wagen het ook niet meer waard ...). En dan na 6 maand krijg je toch het factuur.

278€ voor 20km sleep, komaan...
                                      Hadden ze nu zelf 50% voor hun rekening genomen had ik er nog mee kunnen leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        Precies niet de eerste negatieve ervaring?

Zoals gezegd: ander en beter. Ik ben dit jaar ook het VW-paleis ontvlucht en naar een kleinere (Seat)-garagist gegaan. Even goeie service, lagere prijzen, minder "kouwe kak"
                                        Ik zal het even opnoemen over wat ik daar allemaal voorgehad heb:
                                        - grille van de mistlamp stuk getrokken bij het vervangen van de mistlamp zelf (en het er dan zo maar terug in gestoken in de hoop dat ik het niet zag)
                                        - bumper vooraan scheef gemonteerd bij het vervangen van de EGR koeler op een Touareg
                                        - spuitnevel op de grille bij het herspuiten van een bumper
                                        - tot 2x toe moeten smeken om nummerplaatverlichting te vervangen (heb het dan maar zelf gedaan)
                                        - bij afhaling van een wagen moet IK uitleggen aan de afleveraar hoe je een afneembare trekhaak op een golf 6 zet

Needless to say dat mijn frustraties al een tijd bezig waren.

Comment

Working...
                                        X