Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garage Ceulemans Herent / Factuur sleepkosten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

En dan vergeet ik nog wat wel wat zaken...

Comment

Ander en beter, op de Tervuursesteenweg zit ook een VW dealer
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheVeyron Bekijk Berichten
        Zij takelen zelf niets, ze bellen VAB.

278€ voor 20km sleep, komaan...
        Dat zijn nu eenmaal de prijzen...
        Je kan wel eens de factuur van de sleepdienst zelf opvragen aan de garage, die zal normaliter iets goedkoper zijn aangezien zij normaal wel garagekorting krijgen.

Ik ga akkoord met MRJ, het lijkt me straf dat de garage zelf voor die sleepkosten zou moeten opdraaien.
        Wat wel vreemd en totaal klantonvriendelijk is, is de factuur 6 maanden na datum en het in de waan laten van de klant toen deze de wagen zelf terug kwam weghalen.

Comment

Ik zal het even opnoemen over wat ik daar allemaal voorgehad heb:
          - grille van de mistlamp stuk getrokken bij het vervangen van de mistlamp zelf (en het er dan zo maar terug in gestoken in de hoop dat ik het niet zag)
          - bumper vooraan scheef gemonteerd bij het vervangen van de EGR koeler op een Touareg
          - spuitnevel op de grille bij het herspuiten van een bumper
          - tot 2x toe moeten smeken om nummerplaatverlichting te vervangen (heb het dan maar zelf gedaan)
          - bij afhaling van een wagen moet IK uitleggen aan de afleveraar hoe je een afneembare trekhaak op een golf 6 zet

Needless to say dat mijn frustraties al een tijd bezig waren.

Nu begin ik je te begrijpen,want dit zijn fouten...en dat je dan het depannage verhaal verkeert opvat...

ik vind dat een dealer in alle opzichten (herstelling,mobiliteit,...) top service moet geven maar er ook serieus voor mag rekenen want een garage bedrijf is echt meer dan oliepeilen en banden oppompen,maar als de service er ,niet is mag de rekening er ook niet zijn
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

En doordat ze daar allemaal zo kort op elkaar staan heb je veel kans op schade.
            Wij hadden een deuk in het portier gratis bij het onderhoud gekregen, toen we dit gingen melden kregen we als antwoord: 'Dat zal er al wel in geweest zijn'.

Leuk
            Dit is ZO frustrerend hé,
            Onlangs hetzelfde voorgehad met 2 velgen, ze hebben ze wel perfect terug gemaakt.
            Maar toch zonder echt toe te geven dat zij de schuldige waren.
            Je blijft dan toch altijd met een wrang gevoel zitten.

Comment

Ik ga toch akkoord met de dealer. De auto wordt gesleept, geinspecteerd, jullie beslissen van hem niet laten herstellen en halen hem weg. Daar nieuwe auto gekocht? Neen, denk ik. Zodoende, lijkt me de factuur gerechtvaardigd.

Comment

Als de beslissing nu valt om het (voorlopig?) met 1 wagen te doen ipv 2 ?
                En dan toch maar beslissen om niet te onderhandelen en alle bruggen op te blazen waardoor er nog een wagen weg valt ?

Als dealer liever iemand met 5 wagens op onderhoud dan 1 iemand die er een nieuwe koopt, want daar is de marge bijna nihil op.
                Of versta ik dat verkeerd ?

Comment

1 auto ipv 2 autos en volgende alinea 5 autos. Ik ben verward.

Comment

Als de beslissing nu valt om het (voorlopig?) met 1 wagen te doen ipv 2 ?
                    En dan toch maar beslissen om niet te onderhandelen en alle bruggen op te blazen waardoor er nog een wagen weg valt ?

Als dealer liever iemand met 5 wagens op onderhoud dan 1 iemand die er een nieuwe koopt, want daar is de marge bijna nihil op.
                    Of versta ik dat verkeerd ?
                    Langs de andere kant; dealer heeft geen diagnosekosten geteld, mag toch ook meegerekend worden als goodwill/klantenbinding?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                      Langs de andere kant; dealer heeft geen diagnosekosten geteld, mag toch ook meegerekend worden als goodwill/klantenbinding?
                      Nogal een geluk, voor diagnosekosten te tellen moet er natuurlijk ook een duidelijke diagnose gemaakt kunnen worden.
                      Ik vond terug in de koffer: 1 gloeibougie, een hoop plastic buizen en nog wat prul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                        1 auto ipv 2 autos en volgende alinea 5 autos. Ik ben verward.
                        Daar GING op onderhoud voor dit voorval:
                        Passat in kwestie
                        Golf 6
                        Touareg
                        T5
                        Vento

Duidelijk ?

Comment

Daar GING op onderhoud voor dit voorval:
                          Passat in kwestie
                          Golf 6
                          Touareg
                          T5
                          Vento

Duidelijk ?
                          Allemaal van dezelfde eigenaar/op hetzelfde klantennummer? Dealer in kwestie had beter moeten communiceren over de factuur, sneller opstellen en zeker een geste moeten doen (50% regeling, wegvallen bij aankoop ander voertuig, enz...). Factuur op zich vind ik nog steeds begrijpelijk, naar klantenbinding iets minder.

Comment

Nogal een geluk, voor diagnosekosten te tellen moet er natuurlijk ook een duidelijke diagnose gemaakt kunnen worden.
                            Ik vond terug in de koffer: 1 gloeibougie, een hoop plastic buizen en nog wat prul.
                            Je gaat wel kort door de bocht. De plastiek is gedemonteerd, gloeibougie uitgebouwd. Waarschijnlijk nog een endoscopie. Ik vind je licht onredelijk in je denkwijze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                              Je gaat wel kort door de bocht. De plastiek is gedemonteerd, gloeibougie uitgebouwd. Waarschijnlijk nog een endoscopie. Ik vind je licht onredelijk in je denkwijze.
                              En de scheur van 7 cm in de cilinderwand ? Hebben ze niet gezien ...

Comment

Dan zijn het prutsers

Comment

Interessante discussie.

Een VW-dealer krijgt de faktuur van de sleepkosten via VTB-VAB na zes maanden toe.
                                  Indien er geen herstelling uit gevolgd is dan wordt de versleping niet door de invoerder terugbetaald.
                                  Een dealer moet dan ook deze doorfaktureren aan de klant.
                                  Het faktuurbedrag dat u betaald hebt is hetzelfde als hetgeen de dealer moet betalen, op simpele vraag kan deze faktuur voorgelegd worden.

Indien de dealer geen diagnosekosten heeft aangerekend dan is dat op zich al een heel mooie geste.

Zoals dikwijls tegenwoordig is ondank 's werelds loon...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DEA565 Bekijk Berichten
                                    Interessante discussie.

Een VW-dealer krijgt de faktuur van de sleepkosten via VTB-VAB na zes maanden toe.
                                    Indien er geen herstelling uit gevolgd is dan wordt de versleping niet door de invoerder terugbetaald.
                                    Een dealer moet dan ook deze doorfaktureren aan de klant.
                                    Het faktuurbedrag dat u betaald hebt is hetzelfde als hetgeen de dealer moet betalen, op simpele vraag kan deze faktuur voorgelegd worden.

Indien de dealer geen diagnosekosten heeft aangerekend dan is dat op zich al een heel mooie geste.

Zoals dikwijls tegenwoordig is ondank 's werelds loon...
                                    Wij hebben dit dan ook ontvangen via post vrijdag.
                                    Het factuur komt van Dieteren uit naar de garage.
                                    Dus het exacte bedrag van de sleep ga je nooit te weten komen.

Soit het is al betaald maar ik zou zeker een geste gedaan hebben richting de klant.

Comment

Working...
                                    X