Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinezen: “Jullie DSG-bakken zuigen, Volkswagen!”

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Chinezen: “Jullie DSG-bakken zuigen, Volkswagen!”

    De ene autofabrikant is wat scheutiger met terugroepacties dan de ander. Toyota schroomt niet ze met de buitenwereld te delen, bij het Volkswagen-concern zijn ze wat terughoudender. Een kritische consumenten-TV-uitzending in China zorgde voor een van de zeldzame recalls, waarbij de DSG-bakken de kern van het probleem zouden vormen. De consument wordt steeds mondiger, zo […]

  • #2
    ik herinner me een lezersbrief in Autogids waar iemand dus de aandacht vestigde op de DSG problemen en hoe ze daarmee in nederland omgingen. Blijkbaar heeft de importeur daar wel één of andere terugroepactie gedaan. Reactie van Tony Verhelle (de hoofdredacteur): wij weten van niets en D'ieteren ook niet. Het zullen wel alleenstaande gevallen zijn.
    Wetende dat Autogids platgesponserd wordt door d'ieteren...

    enfin, hopelijk nu uitkomst voor zij die er problemen mee hebben en hopelijk een voorbeeld voor andere constructeurs die hun ding niet doen bij garantieproblemen
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      Ik blijf erbij dat veel automobilisten niet kunnen rijden met een automaat door deze te bedienen met twee voeten. Een voet op het gas en de andere op de rem vraagt om problemen. Kijk maar naar Audi in de jaren '80 in de VS. Na onderzoek bleek dat het de fout van de bestuurders was (reputatie was wel naar de kloten), Toyota had twee jaar geleden prijs met als hoogtepunt een auto die gestopt werd door een politiewagen en een Lexus die zich te pletter reed met 5 doden tot gevolg. Allemaal onzin gezien als ge volgas geeft ge de wagen altijd tot stilstand krijgt door vol op de remmen te gaan.

      Comment


      • #4
        ook waar david

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          ik herinner me een lezersbrief in Autogids waar iemand dus de aandacht vestigde op de DSG problemen en hoe ze daarmee in nederland omgingen. Blijkbaar heeft de importeur daar wel één of andere terugroepactie gedaan. Reactie van Tony Verhelle (de hoofdredacteur): wij weten van niets en D'ieteren ook niet. Het zullen wel alleenstaande gevallen zijn.
          Wetende dat Autogids platgesponserd wordt door d'ieteren...

          enfin, hopelijk nu uitkomst voor zij die er problemen mee hebben en hopelijk een voorbeeld voor andere constructeurs die hun ding niet doen bij garantieproblemen
          Juist ik heb die toen ook gelezen en me dezelfde bedenking gemaakt. Op hetzelfde moment was de problematiek in Autoweek all over the place. DSG/S-tronic etc. worden in AG ook altijd bewierookt tot en met zonder kritische noot.
          AG is in dat opzicht een triestig blad. Altijd over nieuw nieuw nieuw maar 2de hands of objectieve duurzaamheidstests komen bijna niet aan bod. Duitse bladen bewijzen nochtans dat het anders kan.
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

          Comment


          • #6
            Autoweek doen ook soms 2dehands auto's.
            Veel leuker dan telkes de nieuwste Lambo of Ferrari.
            1994 Ford Escort CLX Clipper 1.8 Diesel Fonzie 29/06/2011 - 09/04/2013

            Comment


            • #7
              Het Duitse Volkswagen roept in China bijna 400.000 auto's terug naar de garage om een defecte versnellingsbak te vervangen. Het gaat om de grootste terugroepactie door Volkswagen in China tot dusver




              Volkswagen roept in China bijna 400.000 auto's terug naar de garage om een defecte versnellingsbak te vervangen. Het gaat om de grootste terugroepactie door Volkswagen in China tot dusver.


              Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.

              Comment


              • #8
                Staat nergens dat het om DSG6 of DSG7 gaat, dat lijkt mij wel een belangrijk verschil. Ik lees software en oliedruk dus zijn het daar natte koppelingen ?

                Dat er problemen zijn met DSG's zal niemand ontkennen, maar ik ken eigenlijk geen enkele robotbak waar men unaniem positief over is. Ik ga er vanuit dat een DSG6 met natte koppeling duurzamer is dan de DSG7 met droge koppeling. De DSG6 kan ook veel meer koppel aan, dus dat lijkt mij niet helemaal onlogisch. Dat men in de bedrijfsvoertuigen met een ASG8 komt op de 2.0 diesels is natuurlijk ook al een indicatie dat als het echt voor het stevige werk is men teruggrijpt naar een koppelomvormer.

                Dat automagazines positief zijn over de werking van een DSG kan ik heel goed begrijpen, ik ben zelf ook heel aangenaam verrast door de DSG7 qua werking. In combinatie met die 1.6 werkt dat echt aangenaam en vlot in mijn Touran, met een manuele zou ik mij misschien storen aan het gebrek aan vermogen van mijn wagen. De betrouwbaarheid is een andere zaak, maar dat is voor mij van in het begin een vraag geweest en moest het geen lease zijn die na 150 000 kilometer afgelopen is zou ik waarschijnlijk voor een 2.0 met DSG6 zijn gegaan.

                Bij mij is er een trilling aan het opkomen bij het schakelen tussen 1 en 2, zoals hier ook in een ander topic al aangegeven is dit een gekend probleem waar ik niet alleen mee ben. Hiervoor is er dan ook al een oplossing van VW uit die normaal onder garantie uitgevoerd word. Voor de rest heb ik 1 maal een stinkende koppeling gehad bij het slepen van een zware last, dat is vooral een signaal dat die wagen snel aan zijn limieten zit voor mij, wat ook niet mag verbazen natuurlijk.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #9
                  Een stinkende koppeling heb ik met de mijne ook al enkele keren voorgehad, goed doorrijden met veel remmen en optrekken en het is van dat. Hierdoor heb ik toch ook mijn twijfels over de betrouwbaarheid, privé zou ik nooit een DSG7 kopen.
                  Met mijn Skoda met DSG6 reed ik soms ook stevig door en die begon nooit te stinken, na 100.000km niks aan gemankeerd en schakelde nog als nieuw.

                  Comment


                  • #10
                    *dubbel*

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Allemaal onzin gezien als ge volgas geeft ge de wagen altijd tot stilstand krijgt door vol op de remmen te gaan.
                      Dat klopt niet helemaal...

                      Comment


                      • #12
                        Ok, als uw remmen kapot zijn niet.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                          Dat klopt niet helemaal...
                          Toch wel ik heb dat al 2 keer uitgetest met mijn leasekrel.

                          Comment


                          • #14
                            Een RWD begint dan donuts te trekken!

                            Comment


                            • #15
                              De 'oude' DSG uit de Golf GTI is anders ook niet onfeilbaar. Er staan forums volgeschreven over de problemen met de stuureenheid (mechatronic). Je wordt er niet vrolijk van als dit vervangen moet worden (2500 euri).
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • #16

                                Comment


                                • #17
                                  Volkswagen roept 2,6 miljoen wagens terug : http://www.autofans.be/nieuws/offici...n-wagens-terug

                                  Comment


                                  • #18
                                    toch gek
                                    familie in argentinie rijden met een amarok met 180 pk (denk ik ,zwaarste uitvoering) en DSG 8. die amarok mag zeer zwaar beladen worden en ziet ginder sowieso meer af dan hier in het europese verkeer.
                                    ik vraag me af waarom dat dan zoveel sterker en betrouwbaarder is (of zou zijn.. natuurlijk nog niet zoveel jaren op de markt). of zou die dsg8 gewoon van heel ander merk zijn maar dsg genoemd worden om in de modellenlijn te passen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                      toch gek
                                      familie in argentinie rijden met een amarok met 180 pk (denk ik ,zwaarste uitvoering) en DSG 8. die amarok mag zeer zwaar beladen worden en ziet ginder sowieso meer af dan hier in het europese verkeer.
                                      ik vraag me af waarom dat dan zoveel sterker en betrouwbaarder is (of zou zijn.. natuurlijk nog niet zoveel jaren op de markt). of zou die dsg8 gewoon van heel ander merk zijn maar dsg genoemd worden om in de modellenlijn te passen.
                                      ASG8 in Amarok is geen robotbak met koppeling maar een klassieke met koppelomvormer De naamgeving is misleidend
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        ASG8 in Amarok is geen robotbak met koppeling maar een klassieke met koppelomvormer
                                        the good stuff
                                        allee, ze zijn nog niet zo dom dan

                                        DSG7 is een gevolg van CO² hetze
                                        Nog geen enkel probleem gehad met een DGS6 eigenlijk en die droge koppeling DSG7 voelde ook niet zo leuk aan.
                                        Jammer dat die DSG6 enkel te krijgen is op diesels of zwaardere naftjes.
                                        De nieuwe Octavia heeft geen DSG6 meer op naft, tenzij 4x4. 1.2, 1.4 en 1.8 allemaal op droge koppeling. Nu, op die 1.2 zie ik veel minder problemen opstaan.
                                        En de combinatie van basisdiesel en relatief "smoothe" DSG6 is ook foetsie (vroeger met 1.9tdi).
                                        Last edited by ; 20/11/2013, 13:59.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X