Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chinezen: “Jullie DSG-bakken zuigen, Volkswagen!”
Collapse
X
-
ik herinner me een lezersbrief in Autogids waar iemand dus de aandacht vestigde op de DSG problemen en hoe ze daarmee in nederland omgingen. Blijkbaar heeft de importeur daar wel één of andere terugroepactie gedaan. Reactie van Tony Verhelle (de hoofdredacteur): wij weten van niets en D'ieteren ook niet. Het zullen wel alleenstaande gevallen zijn.
Wetende dat Autogids platgesponserd wordt door d'ieteren...
enfin, hopelijk nu uitkomst voor zij die er problemen mee hebben en hopelijk een voorbeeld voor andere constructeurs die hun ding niet doen bij garantieproblemen
-
Ik blijf erbij dat veel automobilisten niet kunnen rijden met een automaat door deze te bedienen met twee voeten. Een voet op het gas en de andere op de rem vraagt om problemen. Kijk maar naar Audi in de jaren '80 in de VS. Na onderzoek bleek dat het de fout van de bestuurders was (reputatie was wel naar de kloten), Toyota had twee jaar geleden prijs met als hoogtepunt een auto die gestopt werd door een politiewagen en een Lexus die zich te pletter reed met 5 doden tot gevolg. Allemaal onzin gezien als ge volgas geeft ge de wagen altijd tot stilstand krijgt door vol op de remmen te gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik herinner me een lezersbrief in Autogids waar iemand dus de aandacht vestigde op de DSG problemen en hoe ze daarmee in nederland omgingen. Blijkbaar heeft de importeur daar wel één of andere terugroepactie gedaan. Reactie van Tony Verhelle (de hoofdredacteur): wij weten van niets en D'ieteren ook niet. Het zullen wel alleenstaande gevallen zijn.
Wetende dat Autogids platgesponserd wordt door d'ieteren...
enfin, hopelijk nu uitkomst voor zij die er problemen mee hebben en hopelijk een voorbeeld voor andere constructeurs die hun ding niet doen bij garantieproblemen
AG is in dat opzicht een triestig blad. Altijd over nieuw nieuw nieuw maar 2de hands of objectieve duurzaamheidstests komen bijna niet aan bod. Duitse bladen bewijzen nochtans dat het anders kan.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Het Duitse Volkswagen roept in China bijna 400.000 auto's terug naar de garage om een defecte versnellingsbak te vervangen. Het gaat om de grootste terugroepactie door Volkswagen in China tot dusver
Volkswagen roept in China bijna 400.000 auto's terug naar de garage om een defecte versnellingsbak te vervangen. Het gaat om de grootste terugroepactie door Volkswagen in China tot dusver.
Comment
-
Staat nergens dat het om DSG6 of DSG7 gaat, dat lijkt mij wel een belangrijk verschil. Ik lees software en oliedruk dus zijn het daar natte koppelingen ?
Dat er problemen zijn met DSG's zal niemand ontkennen, maar ik ken eigenlijk geen enkele robotbak waar men unaniem positief over is. Ik ga er vanuit dat een DSG6 met natte koppeling duurzamer is dan de DSG7 met droge koppeling. De DSG6 kan ook veel meer koppel aan, dus dat lijkt mij niet helemaal onlogisch. Dat men in de bedrijfsvoertuigen met een ASG8 komt op de 2.0 diesels is natuurlijk ook al een indicatie dat als het echt voor het stevige werk is men teruggrijpt naar een koppelomvormer.
Dat automagazines positief zijn over de werking van een DSG kan ik heel goed begrijpen, ik ben zelf ook heel aangenaam verrast door de DSG7 qua werking. In combinatie met die 1.6 werkt dat echt aangenaam en vlot in mijn Touran, met een manuele zou ik mij misschien storen aan het gebrek aan vermogen van mijn wagen. De betrouwbaarheid is een andere zaak, maar dat is voor mij van in het begin een vraag geweest en moest het geen lease zijn die na 150 000 kilometer afgelopen is zou ik waarschijnlijk voor een 2.0 met DSG6 zijn gegaan.
Bij mij is er een trilling aan het opkomen bij het schakelen tussen 1 en 2, zoals hier ook in een ander topic al aangegeven is dit een gekend probleem waar ik niet alleen mee ben. Hiervoor is er dan ook al een oplossing van VW uit die normaal onder garantie uitgevoerd word. Voor de rest heb ik 1 maal een stinkende koppeling gehad bij het slepen van een zware last, dat is vooral een signaal dat die wagen snel aan zijn limieten zit voor mij, wat ook niet mag verbazen natuurlijk.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Een stinkende koppeling heb ik met de mijne ook al enkele keren voorgehad, goed doorrijden met veel remmen en optrekken en het is van dat. Hierdoor heb ik toch ook mijn twijfels over de betrouwbaarheid, privé zou ik nooit een DSG7 kopen.
Met mijn Skoda met DSG6 reed ik soms ook stevig door en die begon nooit te stinken, na 100.000km niks aan gemankeerd en schakelde nog als nieuw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAllemaal onzin gezien als ge volgas geeft ge de wagen altijd tot stilstand krijgt door vol op de remmen te gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenDat klopt niet helemaal...
Comment
-
Comment
-
toch gek
familie in argentinie rijden met een amarok met 180 pk (denk ik ,zwaarste uitvoering) en DSG 8. die amarok mag zeer zwaar beladen worden en ziet ginder sowieso meer af dan hier in het europese verkeer.
ik vraag me af waarom dat dan zoveel sterker en betrouwbaarder is (of zou zijn.. natuurlijk nog niet zoveel jaren op de markt). of zou die dsg8 gewoon van heel ander merk zijn maar dsg genoemd worden om in de modellenlijn te passen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtentoch gek
familie in argentinie rijden met een amarok met 180 pk (denk ik ,zwaarste uitvoering) en DSG 8. die amarok mag zeer zwaar beladen worden en ziet ginder sowieso meer af dan hier in het europese verkeer.
ik vraag me af waarom dat dan zoveel sterker en betrouwbaarder is (of zou zijn.. natuurlijk nog niet zoveel jaren op de markt). of zou die dsg8 gewoon van heel ander merk zijn maar dsg genoemd worden om in de modellenlijn te passen.De naamgeving is misleidend
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenASG8 in Amarok is geen robotbak met koppeling maar een klassieke met koppelomvormerthe good stuff
allee, ze zijn nog niet zo dom dan
DSG7 is een gevolg van CO² hetze
Nog geen enkel probleem gehad met een DGS6 eigenlijk en die droge koppeling DSG7 voelde ook niet zo leuk aan.
Jammer dat die DSG6 enkel te krijgen is op diesels of zwaardere naftjes.
De nieuwe Octavia heeft geen DSG6 meer op naft, tenzij 4x4. 1.2, 1.4 en 1.8 allemaal op droge koppeling. Nu, op die 1.2 zie ik veel minder problemen opstaan.
En de combinatie van basisdiesel en relatief "smoothe" DSG6 is ook foetsie (vroeger met 1.9tdi).
Comment
Comment