Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herstelling tweedehands onder garantie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Herstelling tweedehands onder garantie

Lang verhaal kort, mijn uitlaatspruitstuk van de Clio is kapot aan het gaan. Ik had voorgesteld aan de verkoper (garagist, niet officiëel Renault) dat ik hem bij Renault ging herstellen en de kosten te delen, dat wilde 'ie niet. Na wat dreigementen over en weer zal 'ie alles herstellen op zijn kosten.

MAAR

Sfeer is niet goed na alles, ik zou graag de boel volledig vernieuwen want er is al aan gewerkt vroeger en ik heb er geen beetje vertrouwen meer in. 't Is het type 'cheap first', 'ie zal het ook niet zelf herstellen maar uitbesteden. Ik ga ervan uit dat 'ie het boeltje gewoon opnieuw zal dichtlassen en dan zijn handen ervan zal trekken. Eerlijk gezegd zie ik dat niet goedkomen. Anderzijds is de factuur bij Renault ook niet om vrolijk van te worden...

Kan ik eisen dat 'ie tijdens de herstelling meer zal doen dan het boeltje terug dichtlassen, maar het spruitstuk vernieuwd met OEM Renault onderdelen?

Ik dacht dat in geval van tweedehandswagens de garantie als volgt moet worden toegepast; Verkoper dient de koper kosteloos te voorzien van een, in jouw geval, werkend uitlaatspruitstuk... Hoe dat hij dat doet, is nogal voor ruime interpretatie mogelijk

Comment

Je kan die verkoper tot niks dwingen. Hij moet er enkel voor zorgen dat je wagen terug in orde is, hoe hij dat doet is zijn zaak.

Comment

Als die mens moeilijk doet, vermoed ik dat het is omdat ie voor jouw wagen geen garantieverzekering heeft afgesloten. (moet ook niet wettelijk, maar bij een krachtige wagen doen wij het wel aangezien die toch zwaarder belast worden)
        Verplichten tot vernieuwing kan je echter niet. Maar goed gelast ga je daar niet veel van merken...
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

De kans is groot dat dit gelast zal worden of occasie onderdeel. Als jij morgen een occasie wagen koopt voor 3000euro en de motor gaat stuk dan verwacht je toch ook geen splinternieuwe motor twv 8000euro

Comment

Nee, maar ik verwacht een correcte herstelling, en niet dat ik weer in panne sta een halfjaar nadat de garantie is verlopen

Maar goed, positief blijven en ik ga ervan uit dat die mens zijn stiel kent...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
              Nee, maar ik verwacht een correcte herstelling, en niet dat ik weer in panne sta een halfjaar nadat de garantie is verlopen

Een begrijpelijke reactie, maar zoals aangegeven moet de verkoper gewoon een herstelling uitvoeren waardoor de auto op moment van aflevering weer goed werkt. Natuurlijk is dat gefoefel als hij begint lassen, maar dat is nu eenmaal zo. Je kunt altijd staan zwaaien met je armen en een nieuw onderdeel eisen, dat betekent daarom niet dat hij zal toegeven. Overigens hoeft een tweedehandsonderdeel niet persé slecht te zijn hoor, soms kun je daar ook nog jaren mee doen.

Als je dan toch niet geholpen wordt naar je zin en weet dat je na verloop van tijd hetzelfde probleem zult hebben, dan begin je met wat geld aan de kant te zetten zodat je op dat moment je geen zorgen moet maken daarover.

Comment

wie is die verkoper dan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten

Zorg dat je een bewijs hebt dat het stuk is vervangen, als je na een half jaar een identieke breuk hebt, zou ik weer een herstelling eisen ook al is de garantie verlopen. Anders wordt de business wel erg simpel he: halve reparaties uitvoeren tot de wagen uit garantie is en erna je handen wassen in onschuld...
                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Ja, 't zal sowieso allemaal op papier moeten staan.

En als ik nog eens op onderhoud moet bij Renault zal ik vragen dat ze het allemaal eens dubbelchecken...

Comment

Zijn dat gietijzeren spruitstukken? Anders zal het een grote foefelaar moeten zijn om dat te lassen...

Comment

The story continues...

Comment

Working...
                        X