goeie avond weet er soms iemand een garage in regio West & Oost- vlaanderen een garage da onderdelen steekt maar ik zelf aangekocht heb dank alvast voor informatie of antwoorden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zelf het onderdeel van auto gekocht iemand die een garage kent
Collapse
X
-
Ik heb zelf deeg gemaakt. Kent iemand een bakker die mijn brood in de oven wilt steken? Oja en als het niet lekker is, dan ist natuurlijk zijn fout.
En als mijn brood verbrand is, dan verwacht ik wel dat hij mij een vergoeding geeft voor de verloren gegane deeg!Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenIk heb zelf deeg gemaakt. Kent iemand een bakker die mijn brood in de oven wilt steken? Oja en als het niet lekker is, dan ist natuurlijk zijn fout.
En als mijn brood verbrand is, dan verwacht ik wel dat hij mij een vergoeding geeft voor de verloren gegane deeg!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichtenzo gek is die vraag toch niet? Het kan gerust gaan om spacers of om verlagingsveren (tweedehands kunnen kopen bijvoorbeeld).Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenIk heb zelf deeg gemaakt. Kent iemand een bakker die mijn brood in de oven wilt steken? Oja en als het niet lekker is, dan ist natuurlijk zijn fout.
En als mijn brood verbrand is, dan verwacht ik wel dat hij mij een vergoeding geeft voor de verloren gegane deeg!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenJe hebt daar wel een punt. Een garage verdient ook van de onderdelen en tegenwoordig weigeren de meeste garages ook als je met u eigen onderdelen af komt.
mij hebben ze nogtans nooit geweerd...
ik stel altijd voor om zelf de onderdelen aan te schaffen zo ben ik zeker dat het het juiste is.
Comment
-
Dat is iets anders he Tim. Als ge met een Amerikaan rijdt zijn ze meestal content dat ze er niet moeten achter zoeken. Omdat ze ten eerste net weten wat ze nodig hebben en er geen flauw idee van hebben waar ze het kunnen vinden als 't niet via de normale kanalen te vinden is.
Voorts geef ik Tjeu gelijk. Ge gaat ook niet bij de slager met een brok van een dood koebeest oom te zeggen snij dat es in schellekes.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenJe hebt daar wel een punt. Een garage verdient ook van de onderdelen en tegenwoordig weigeren de meeste garages ook als je met u eigen onderdelen af komt.
Comment
-
De officieel BMW dealer waar ik klant ben, monteert ook onderdelen die ik "occasioneel" zelf aangekocht heb. Ze hebben daar nog nooit een punt van gemaakt. Uiteraard maak ik daar wel geen gewoonte van.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Hier misschien eens zoeken
Comment
-
Er zijn toch ook mensen die bouwmateriaal zelf aankopen en dan een metser aanspreken om alles te verwerken. Er zijn er zelfs die willen meewerken (heb je dat al eens geprobeerd bij een bakker ?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenEr zijn toch ook mensen die bouwmateriaal zelf aankopen en dan een metser aanspreken om alles te verwerken. Er zijn er zelfs die willen meewerken (heb je dat al eens geprobeerd bij een bakker ?)
Wat ik wel weet is dat bijvoorbeeld behangers vragen voor zelf behanglijm te gaan kopen. Als er dan iets misloopt tijdens het behangen heb JIJ foute lijm gekocht of hebben ze de verkeerde meegegeven in de winkel. Als je zelf onderdelen koopt veronderstel ik dat het ook geen OEM onderdelen zijn, dan kan je ze immers bijna net zo goed in de garage kopen. En vermits je het onderdeel zelf koopt om te besparen op de garagekosten zal het niet veel mogen kosten. Maar die garagehouders zijn ook geen vzw's. Reden genoeg waarom ze er niet aan zouden willen beginnen dus.
Comment
-
Als ik zelf onderdelen kocht vroeger dan zette ik ze ook wel zelf,zelf kopen om zo te besparen is wel erg ver gezocht (zie geen andere reden dan besparen ?)
Garage's zelf werken ook met occasie onderdelen,mijn vec van 94 had eens een kapot verwarming systheem.
En dat hebben ze blijkbaar niet meer nieuw,vroegen of occasie ook mocht,heb hier mee toegestemd en dat ging prima trouwens (officiele merkdealer).
Als het om dingen als verlaging gaat,doen de meeste universele garages dit wel trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenEr zijn toch ook mensen die bouwmateriaal zelf aankopen en dan een metser aanspreken om alles te verwerken. Er zijn er zelfs die willen meewerken (heb je dat al eens geprobeerd bij een bakker ?)
Al eens op café gegaan met uw eigen blikken bier en aan de toog 20cent gegeven om de glazen een avond te mogen gebruiken?
Al eens naar de keurslager geweest met nen biefstuk uit de Colruyt en gevraagd of hij er gehakt van wil maken?
Al eens naar het frietkot gegaan en gevraagd of ze even uw zelfgemaakte frietjes op willen bakken?
Al eens naar de Ikea hulplijn gebeld met de vraag of ze even kunnen assisteren met het assembleren van je zelf ontworpen salontafel?
Het gaat hem zoals aangehaald niet alleen over marges en uw boterham verdienen. Het gaat hem ook over het risico. Wat als er iets misgaat... Wie draait er voor op... Als je jezelf als zaak/zelfstandige iets of wat serieus neemt, dan neem je zo een risico niet.
Uw muren barste, metser zegt "stenen waren brol", jij zegt "slechte metser".
Je wordt ziek van frietjes/gehakt, jij zegt "materiaal was niet hygienisch", de andere zegt "uw marchandise deugde niet".
Laten we het naar de autobranche trekken. Er koopt iemand op internet nen autoradio en gaat naar de garage ermee voor installatie.
Jij komt terug en de garagist zegt : klein probleemke... Het zei BOEM!
eerste probleem : No way dat de garagist u uwe radio zal vergoeden. Hij was tenslotte al stuk. Of toch, dat zegt de garagist want jij zal dat niet geloven. Jij zal zeker zijn dat de garagist hem verkeerd aangesloten heeft en hem stuk heeft gemaakt.
2de probleem : Wie gaat opdraaien voor de sturingdoos van de wagen die door de kortsluiting ook stuk is gegaan. De garage voorde het uit, dus jij vindt dat zij dat maar moeten vergoeden. Garage zegt : no way, uw rommel, u miserie.
3de probleem : uw garagist is er wel nen tijd aan bezig geweest en heeft een factuurke open staan. Maar betalen? Voor wat? Voor ne radio die niet geïnstalleerd is, kapot gemaakt is én uw kar is dan nog eens omzeep en kan niet meer rijden. En je zou voor dienen service ook nog eens moeten betalen?
Nog moeilijker wordt het wanneer de radio wel speelt en pas na een week het boeltje BOEM zegt...
Als ge een beetje nen verstandige zelfstandige of zaakvoerder zijt, dan doede zo dingen niet. En het gaat hem niet over dat deeltje van uwen boterham dadde der mee zou kunnen verliezen, het gaat over de miserie dadde u op uwe nek haalt, gewoon omdadde iemand wilt helpen.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Ik heb eens een zelf aangekochte (OEM) grill laten plaatsen door m'n dealer, was geen enkel probleem.
Ze hebben er "volgens de factuur" wel iets langer dan 2 uur over gedaan (een werk dat een amateur op 1 uur kan klaren)
Een garage met mechaniekers in loondienst zullen u niet snel weigeren. Dat ze goed zullen doorrekenen kan je wel wat verwachten
Met uw eigen busjes olie afkomen voor een onderhoud is er misschien wat over, maar niets belet u om zelf uw ruitenwissers of interieurfilter tussentijds zelf te vervangen en dan bij een onderhoud te vermelden dat ze pas nieuw zijn en dus niet moeten vervangen worden.Audi A5 2.7TDI Multitronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk BerichtenMet uw eigen busjes olie afkomen voor een onderhoud is er misschien wat over, maar niets belet u om zelf uw ruitenwissers of interieurfilter tussentijds zelf te vervangen en dan bij een onderhoud te vermelden dat ze pas nieuw zijn en dus niet moeten vervangen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk BerichtenIk heb eens een zelf aangekochte (OEM) grill laten plaatsen door m'n dealer, was geen enkel probleem.
Ze hebben er "volgens de factuur" wel iets langer dan 2 uur over gedaan (een werk dat een amateur op 1 uur kan klaren)
Een garage met mechaniekers in loondienst zullen u niet snel weigeren. Dat ze goed zullen doorrekenen kan je wel wat verwachten
Met uw eigen busjes olie afkomen voor een onderhoud is er misschien wat over, maar niets belet u om zelf uw ruitenwissers of interieurfilter tussentijds zelf te vervangen en dan bij een onderhoud te vermelden dat ze pas nieuw zijn en dus niet moeten vervangen worden.
Comment
-
Heb ooit zo eens de wagen van mijn ma laten herstellen (zusje had 2 wagens geramd ).
Was een Ford Ka van enige jaren oud. Economisch eigenlijk een pertotal, offerte van Ford garage veel te hoog... Maar aan de andere kant waren er nog maar heel recent grote kosten gedaan aan die wagen (oa schijfremmen/blokken/onderhoud/batterij).
Dan eens naar zo'n recup bedrijf gebeld, die hadden alles liggen (ventilator, bumper, lichten, spatbord en nog hoop prullen).
Dan diene Ford dealer 250€ onder tafel gegeven voor verlies dat em deed omdat em geen stukken verkocht en em heeft alles gemonteerd.
Zo was iedereen content, Ka-atje herstelt voor de helft van de originele offerte en garagist toch nog wat verdient.
Ik vind de vraag van de topicstarter niet zo vreemd, der zullen idd heel wat garagisten zo'n werken weigeren maar der gaan der even goed zijn waar de zaken iets minder goed gaan die al content zijn dat ze werkuren kunnen aanrekenen...
Ik weet trouwens wel iemand die dat wil doen zunne ;-). Heeft mijn Bilsteins en 2ehands achteras van mijn 106 rallye gemonteerd.
Stuur mij maar een mail op bjorn punt clauw at telenet punt be als je interessen hebt. Garage is in Langemark.
Comment
Comment