Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zelf het onderdeel van auto gekocht iemand die een garage kent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Je hebt daar wel een punt. Een garage verdient ook van de onderdelen en tegenwoordig weigeren de meeste garages ook als je met u eigen onderdelen af komt.
    De mijne geeft mij altijd een prijs voor onderdelen en vraagt dan of hij ze moet bestellen of als ik ze ergens anders haal. Hij krijgt tenslotte toch ook zijn werkuren betaalt als ik daar passeer om iets te laten monteren. Natuurlijk moet ik niet met zever afkomen als het er druk is.

Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
    Heb ooit zo eens de wagen van mijn ma laten herstellen (zusje had 2 wagens geramd ).
    Was een Ford Ka van enige jaren oud. Economisch eigenlijk een pertotal, offerte van Ford garage veel te hoog... Maar aan de andere kant waren er nog maar heel recent grote kosten gedaan aan die wagen (oa schijfremmen/blokken/onderhoud/batterij).

Dan eens naar zo'n recup bedrijf gebeld, die hadden alles liggen (ventilator, bumper, lichten, spatbord en nog hoop prullen).
    Dan diene Ford dealer 250€ onder tafel gegeven voor verlies dat em deed omdat em geen stukken verkocht en em heeft alles gemonteerd.
    Zo was iedereen content, Ka-atje herstelt voor de helft van de originele offerte en garagist toch nog wat verdient.

Ik vind de vraag van de topicstarter niet zo vreemd, der zullen idd heel wat garagisten zo'n werken weigeren maar der gaan der even goed zijn waar de zaken iets minder goed gaan die al content zijn dat ze werkuren kunnen aanrekenen...

Ik weet trouwens wel iemand die dat wil doen zunne ;-). Heeft mijn Bilsteins en 2ehands achteras van mijn 106 rallye gemonteerd.
    Stuur mij maar een mail op bjorn punt clauw at telenet punt be als je interessen hebt. Garage is in Langemark.
    Toch Seys niet zeker?

Comment

Ik zou het als garage niet doen. Stel: een klant koopt ergens op het internet bvb een set distributie die goedkoper is als bij de dealer...de dealer monteert de riemen en 1000km gaan ze eraan. Wie is verantwoordelijk?
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten

Toch Seys niet zeker?
        Neenee, gast is nog niet zo lang geleden officieel op zijn begonnen, werkte daarvoor bij Duran en kluste al wat bij achter zijn uren .

Comment

Neenee, gast is nog niet zo lang geleden officieel op zijn begonnen, werkte daarvoor bij Duran en kluste al wat bij achter zijn uren .
          Als die zo goed is, mag je mij zijn gegevens anders ook eens pm'en. Goeie garagisten van in de streek weten zitten is nooit overbodige luxe.

Comment

Dat recup bedrijf, had dat onderdelen voor ander merken ook? Anders graag wat meer info...
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
              Dat recup bedrijf, had dat onderdelen voor ander merken ook? Anders graag wat meer info...
              Ja, dat was een autosloop waar ze allerlei wagens afbraken en alle bruikbare onderdelen in groot magazijn bij hielden.
              Ik weet niet direct meer welk bedrijf dat was. Is ondertussen al een jaar of 8-9 geleden.
              Ik meen me te herinneren dat het aan de kanten van Leuze / Ath was, heb één van die 2 afritten genomen op de E429 Tournai/BXL.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                Als die zo goed is, mag je mij zijn gegevens anders ook eens pm'en. Goeie garagisten van in de streek weten zitten is nooit overbodige luxe.
                Tja, zo goed, de werken aan mijn wagen heeft ie gewoon uitgevoerd zoals het hoort voor een mooie prijs.
                Met moeilijke elektronische problemen moet je er nog niet zijn, is nog maar tijdje bezig en heeft nog geen diagnose apparaat (al is ie wel af en toe ene aan het testen, gaat er zich eentje aanschaffen).

Ik pm je zijn gsm nr en adres ;-).

Comment

Ik heb toch al meermaals gezien dat mensen zelf olie aanleverden voor onderhoudsbeurt v hun wagen , de ene omdat hij via z'n werk bij Totalfina de olie goedkoper kon kopen dan de inkoopprijs vd garagist , de andere omdat ze een olieviscositeit wilden voor trackday-users die de garage niet in haar normale gamma heeft en voor slechts paar klanten op een jaar niet in stock wil nemen want zij bestellen olie in hele grote vaten van 208L en daar zouden ze veel te lang mee blijven zitten dus mocht klant zelf olie meebrengen met viscositeit v z'n voorkeur .

Comment

Ja, dat was een autosloop waar ze allerlei wagens afbraken en alle bruikbare onderdelen in groot magazijn bij hielden.
                    Ik weet niet direct meer welk bedrijf dat was. Is ondertussen al een jaar of 8-9 geleden.
                    Ik meen me te herinneren dat het aan de kanten van Leuze / Ath was, heb één van die 2 afritten genomen op de E429 Tournai/BXL.
                    deze? http://autodemolitions.be/fr herinner me dat ik daar een paar keer geweest ben. Was een enorm groot terrein, waar je destijds zelf je stukken mocht afdraaien als hij het niet binnen had liggen, denk ik.
                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                      Ik heb toch al meermaals gezien dat mensen zelf olie aanleverden voor onderhoudsbeurt v hun wagen , de ene omdat hij via z'n werk bij Totalfina de olie goedkoper kon kopen dan de inkoopprijs vd garagist , de andere omdat ze een olieviscositeit wilden voor trackday-users die de garage niet in haar normale gamma heeft en voor slechts paar klanten op een jaar niet in stock wil nemen want zij bestellen olie in hele grote vaten van 208L en daar zouden ze veel te lang mee blijven zitten dus mocht klant zelf olie meebrengen met viscositeit v z'n voorkeur .
                      Heb ik x aantal jaren geleden ook een tijd gedaan: reed met een vectra 2.0dti die de olie nogal graag lustte en Elf 5w30 zou hieraan kunnen helpen. Garagist maakte er geen probleem van dat ik die zelf meebracht. Uitendelijk zag ik er toch geen spectaculaire verbetering mee ...

Comment

Working...
                      X