Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • autokeuring

    Ik wil wel eens te weten komen of je al dan niet in een soort van beroep kan gaan als je het niet eens bent dat je auto is afgekeurd bij SBAT.
    Indien het wel mogelijk is, hoe gaat het in zijn werk, en zijn er kosten aan verbonden?

  • #2
    Klacht indienen kan waarschijnlijk wel via de website.
    Waarvoor is de wagen afgekeurd? Heb je nadien de stationschef erover aangesproken?

    Comment


    • #3
      Wel, op corrosie, achteruitkijkspeigel, en schokdemper (in het oog houden).
      Neen, heb niemand aangesproken aldaar.

      Comment


      • #4
        En ben je zeker dat die onterecht is afgekeurd? Waar bevindt zich de corrosie? Bodem, dorpel, langsdrager,...? Is het oppervlakkig of hebben ze er kunnen doorprikken/doorkloppen?

        Comment


        • #5
          Hier:
          Klachten over de dienstverlening van een technisch keuringsstation

          Hiervoor kunt u eveneens de klachtenbalie van de FOD contacteren via klachten@mobilit.fgov.be met gebruik van het klachtenformulier dat u onderaan deze pagina kunt downloaden.

          http://www.mobilit.belgium.be/nl/contact/info_klachten/form_klacht_tech_keuring.jsprmulieren

          Comment


          • #6
            Bedankt calendomatic.
            Vraag is nu enkel, of ik zo lang de klacht niet is afgehandeld, ik kan blijven verder rijden met de wagen, want heb deze wel nodig voor woon/werkverkeer.
            Weet iemand dit?

            Comment


            • #7
              Ik heb zo'n voorgevoel dat dit op niets gaat uitdraaien.

              Comment


              • #8
                Denk niet dat je dan 'legaal' in orde gaat zijn, als je er mee blijft verder rijden...
                Aangezien je ook van Zele bent, ben je waarschijnlijk naar Dendermonde geweest? En dit is niet negatief bedoelt, maar ik denk zoals platten tuub dat je geen gelijk zal krijgen, ik ga daar ook, en sla elke keer een klapke met die mannen als ze aan het keuren zijn, en zien er mij nu niet de types uit die gaan afkeuren als het onterecht is.

                Comment


                • #9
                  Ik ga meestal op vrijdag naar de keuring. Dan denken ze aan het weekend. Als uw wagen is afgekeurd zal daar een goede reden voor zijn. Je kunt uiteraard naar een ander keuringsstation gaan voor een volledig nieuwe keuring maar niet voor een herkeuring. Herkeuring is in hetzelfde station. Bij volledig nieuwe keuring kennen ze de reden van afkeuring.
                  Het indienen van een klacht zal geen invloed hebben op afkeuring. Je behoud je rode kaart.

                  Eens kijken wat er op uw kaart staat.

                  Waarschijnlijk heb je 14 dagen tijd om naar een garage te gaan en te laten herstellen. Laat alvast een schriftelijk bestek opmaken zodat je weet waar je aan toe bent.

                  Comment


                  • #10
                    Laat uwe wagen maken en keer terug, meer valt daar niet over te zeggen.
                    Is hij goedgekeurd en heb je 500meter verder een ongeval door een technisch mankement zijn ze nog niet aansprakelijk, dus...

                    Keuring = tijd en geldverspilling 1ste klasse.

                    Comment


                    • #11
                      De autokeuring heeft het zeker niet altijd bij het rechte eind. Ik heb er ook al zware discussies gehad.

                      Voorbeeld: Met de BMW 635csi naar de keuring. Rode kaart gekregen omdat de batterij niet goed vast zou staan. Ik rijd direct naar BMW juma om te vragen wat er aan de hand is. Zij hebben de laatste keer de batterij afgekoppeld ivm laswerken aan de onderkant. Ze checken de batterij waar ik bij sta. "Meneer, uw batterij is naar de normen van BMW juist aangesloten en juist vastgezet met OEM materiaal". De klem om de batterij vast te zetten zit aan 1 kant wat ruimschoots voldoende is. Gevolg, aan de andere kant kon je de batterij 0,5cm opheffen zonder dat ze uit de houder geeraakte... Reden genoeg voor een rode kaart... Ze hebben bij de dealer dan maar een gelijkaardige bevestiging gemaakt met een stuk plaatijzer dat er lag.

                      Voorbeeld 2: bemerking over een gebarsten voorruit van mijn BMW 525d. Ik kom thuis en zeg tegen echtgenote. Allé, wat is dit weeral??? Deze keer maar niet in discussie gegaan want de stationchef plooit nooit... Wat bleek... Een OEM sticker van BMW zelf die aan de binnenkant van de ruit hing en niet 100% goed meer vasthing...

                      Voorbeeld 3: Rode kaart met de 635CSi omdat ik met alpina velgen rond rijd die niet toegelaten zouden zijn op dat model. Van BMW attesten gekregen dat de auto met die velgen mag rijden + originele cataloog laten zien dat de wielen toegelaten zijn. Antwoord: uw attesten zijn van BMW Duitsland en we zijn hier in Belgie... Rode kaart... Ik ga voor de herkeuring met de 17inch BBS velgen van de 525d. Ik kon amper 30km/u rijden met deze bandenset omdat mijn stuur enorm daverde. Totaal verkeerde afmetingen maar de bandenmaat was goed. Gelukkig maar 1,5km moeten rijden (de BMW dealer was vlakbij om terug te switchen). Direct groene kaart. Volg de logica maar...

                      De keuring is nodig en als er belangrijke gebreken zijn, ben ik de eerste om mijn auto te laten maken maar het is voor een groot deel ook geldklopperij...

                      En zo kan ik VEEL voorbeelden geven...
                      The shark is BACK! BMW 635csi

                      BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017


                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                        De autokeuring heeft het zeker niet altijd bij het rechte eind. Ik heb er ook al zware discussies gehad.

                        Voorbeeld: Met de BMW 635csi naar de keuring. Rode kaart gekregen omdat de batterij niet goed vast zou staan. Ik rijd direct naar BMW juma om te vragen wat er aan de hand is. Zij hebben de laatste keer de batterij afgekoppeld ivm laswerken aan de onderkant. Ze checken de batterij waar ik bij sta. "Meneer, uw batterij is naar de normen van BMW juist aangesloten en juist vastgezet met OEM materiaal". De klem om de batterij vast te zetten zit aan 1 kant wat ruimschoots voldoende is. Gevolg, aan de andere kant kon je de batterij 0,5cm opheffen zonder dat ze uit de houder geeraakte... Reden genoeg voor een rode kaart... Ze hebben bij de dealer dan maar een gelijkaardige bevestiging gemaakt met een stuk plaatijzer dat er lag.

                        Voorbeeld 2: bemerking over een gebarsten voorruit van mijn BMW 525d. Ik kom thuis en zeg tegen echtgenote. Allé, wat is dit weeral??? Deze keer maar niet in discussie gegaan want de stationchef plooit nooit... Wat bleek... Een OEM sticker van BMW zelf die aan de binnenkant van de ruit hing en niet 100% goed meer vasthing...

                        Voorbeeld 3: Rode kaart met de 635CSi omdat ik met alpina velgen rond rijd die niet toegelaten zouden zijn op dat model. Van BMW attesten gekregen dat de auto met die velgen mag rijden + originele cataloog laten zien dat de wielen toegelaten zijn. Antwoord: uw attesten zijn van BMW Duitsland en we zijn hier in Belgie... Rode kaart... Ik ga voor de herkeuring met de 17inch BBS velgen van de 525d. Ik kon amper 30km/u rijden met deze bandenset omdat mijn stuur enorm daverde. Totaal verkeerde afmetingen maar de bandenmaat was goed. Gelukkig maar 1,5km moeten rijden (de BMW dealer was vlakbij om terug te switchen). Direct groene kaart. Volg de logica maar...

                        De keuring is nodig en als er belangrijke gebreken zijn, ben ik de eerste om mijn auto te laten maken maar het is voor een groot deel ook geldklopperij...

                        En zo kan ik VEEL voorbeelden geven...
                        ik ben eens ooit afgekeurd geweest voor mijn lichten in hechtel.Ik rij rechtstreeks naar garage die mijn lichten bekijkt en een lach niet kan onderdrukken met de woorden 'die keurder heeft zeker nie gemogen van de nacht.ik ga er niks aan doen en rij maar naar de herkeurlijn,wedden dat ge er door zijt' en rara hij had gelijk.maar ik was wel 11euro lichter....die mannen moeten volgens de garage gewoon aan een aantal percent afkeuringen komen dagelijks.......sad but true

                        grtz

                        Comment


                        • #13
                          Ik vrees dat we niet de enigste zijn met dergelijke verhalen . Ik vermoed ook dat ze x percent dagelijks moeten afkeuren om aan hun 'objectieven' te geraken....
                          The shark is BACK! BMW 635csi

                          BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017


                          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                            Ik vrees dat we niet de enigste zijn met dergelijke verhalen . Ik vermoed ook dat ze x percent dagelijks moeten afkeuren om aan hun 'objectieven' te geraken....
                            Helaas is dat ook wel waar, wij werken ook met zo'n %'ten, hoofdschuldige is dan eigenlijk de manager.
                            Gelukkig merkt de klant bij ons daar niets van.

                            Laat ons zeggen dat die een 15% afkeur per dag moeten halen ofzo, ik gok maar iets he.
                            Die zullen ook wel weten hoeveel wagens er gemiddeld op een dag komen en dus hoeveel ze er gemiddeld per uur moeten afkeuren om aan hunne % te geraken.

                            Comment


                            • #15
                              Het meest merkwaardige aan de keuring vindt ik toch wel dat de keuring geen garantie geeft op een mechanisch perfecte wagen , nadat hij door hen is gekeurd. Enkel geschikt voor de openbare weg, zonder enige aansprakelijkheid naar de keuring toe.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                Het meest merkwaardige aan de keuring vindt ik toch wel dat de keuring geen garantie geeft op een mechanisch perfecte wagen , nadat hij door hen is gekeurd. Enkel geschikt voor de openbare weg, zonder enige aansprakelijkheid naar de keuring toe.

                                Dat is eigenlijk een zeer terechte vaststelling. Je kan je zelf dan afvragen wat het nut van de keuring in feite is. Volgens hen is het een momentopname en zijn ze in geen enkel geval aansprakelijk. Wanneer ze dus jou remmen testen en je rijdt buiten en je komt een ongeval tegen omdat je remmen het laten afweten dan zijn zij niet aansprakelijk...

                                Comment


                                • #17
                                  ik heb dan een ander verhaal !

                                  Een kennis tegen gekomen die keurmeester was, stond aan te schuiven voor mijn caravan te laten keuren.

                                  Volgorde is normaal :

                                  Invoeren, remmenbank, lichten checken, ophanging test en dan door keurmeester onderkant controleren in de 'put'.

                                  invoer van gegevens, remmen & controle was blijkbaar al voldoende.. nooit mijn lichten gecontroleerd of ophanging

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik ken zelfs garagisten die enkel maar hun blanco keuringsbewijs gaan ophalen
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

                                    BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017


                                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                    Comment


                                    • #19
                                      Geen een die weet hoe je een lpg tank moet controleren.

                                      Keuring na plaatsing van de lpg: ik zet hem op benzine (hadden ze niet gezien)
                                      Periodieke keuring: koffer met tank in was op slot dus die kijken ze eerst na...dus de auto stond alweer op benzine
                                      2e periodieke een keer pech eentje die het wel wist en hem op gas zette => lek dus een rode kaart, ermee naar het lpg bedrijf diene kerel ook eens cheken met een sigaret in zn muil aja ier zit er inderdaad een klein lekje moet dus heel gevaarlijk zijn éh.
                                      3e keuring vraag ik het eens moet dat op benzine of gas staan ehh geen idee eigenlijk benzine zal wel volstaan zeker?
                                      Polo 6n 1.4

                                      Comment


                                      • #20
                                        keuring van mijn trekhaak zijn ze op de bol gaan staan. "u mag doorrijden mijnheer"
                                        voila, 25sec werk en weer ne lege portefeuille... zelfs niet de brug opgeweest

                                        Comment

                                        Working...
                                        X