Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    Ik vrees dat we niet de enigste zijn met dergelijke verhalen . Ik vermoed ook dat ze x percent dagelijks moeten afkeuren om aan hun 'objectieven' te geraken....

Ja want elke dag scheppen ze tegen elkaar op van hoeveel ze er afgekeurd hebben en leggen ze hun lijsten bij elkaar en tellen ze uit of ze aan hun quota zitten. man toch da is het stomste da ik ooit gehoord heb

Comment

Werk je voor een autokeuring en heb je andere ervaringen? Een autokeuring is er voor de veiligheid (gelukkig maar) maar het is ook een bedrijf dat geld wil verdienen. En dat doe je nu éénmaal door herkeuringen. En het gebeurt maar al te vaak omwille van discutabele redenen zoals in voorgaande posts van meerdere leden te lezen is.
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

mijn vrouw werkt bij de autokeuring als inspecteur...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frederikstr Bekijk Berichten
          mijn vrouw werkt bij de autokeuring als inspecteur...

niet de luid roepen hier.
          voor je het weet beginnen ze hier met een heksenverbranding....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            niet de luid roepen hier.
            voor je het weet beginnen ze hier met een heksenverbranding....
            .

@Frederik: Wat een geluk dat ze niet voor Mechelen werkt want anders had ik véél vragen voor haar.

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
              Werk je voor een autokeuring en heb je andere ervaringen? Een autokeuring is er voor de veiligheid (gelukkig maar) maar het is ook een bedrijf dat geld wil verdienen. En dat doe je nu éénmaal door herkeuringen. En het gebeurt maar al te vaak omwille van discutabele redenen zoals in voorgaande posts van meerdere leden te lezen is.
              Herkeuringen verdien je geen geld aan hoor.

En met alle respect, maar veel van die discutabele redenen vallen wel te herleiden tot gegronde gevallen. Heb het topic nu nog niet gelezen, maar als je de cowboyverhalen van velen hoort waarom ze afgekeurd zijn, die dan linkt aan praktische voorbeelden is het ineens een pak minder cowboy.

Comment

Daar ben ik het wel met eens. Ik vind een autokeuring trouwens nodig om de wrakken van de baan te krijgen maar ze hebben het helaas niet altijd bij het rechte eind .

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

2 jaar geleden was mijn Mondeo afgekeurd. Speling ophangingsgewrichten. Thuis gekomen de auto eens opgekrikt en aan de wielen gevoelt. Ik voelde geen speling. Voor de zekerheid eens langs mijn garagist gegaan, en die bevestigde ook dat er geen speling was. Een week later herkeuring laten doen, dus zonder iets aan gedaan te hebben. Groene kaart. Hoe verklaar je zoiets?
                  En die keurder in kwestie had er toen nog 2 collega's bijgehaald om zeker te zijn.
                  Maar buiten dat is het bij mij altijd wel terecht geweest dat mijn wagen eens afgekeurd werd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                    2 jaar geleden was mijn Mondeo afgekeurd. Speling ophangingsgewrichten. Thuis gekomen de auto eens opgekrikt en aan de wielen gevoelt. Ik voelde geen speling. Voor de zekerheid eens langs mijn garagist gegaan, en die bevestigde ook dat er geen speling was. Een week later herkeuring laten doen, dus zonder iets aan gedaan te hebben. Groene kaart. Hoe verklaar je zoiets?
                    En die keurder in kwestie had er toen nog 2 collega's bijgehaald om zeker te zijn.
                    Maar buiten dat is het bij mij altijd wel terecht geweest dat mijn wagen eens afgekeurd werd.
                    Misschien een BMW kopen. Een rotte BMW ophanging is nog altijd beter als die van een nieuwe ford heb ik gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Misschien een BMW kopen. Een rotte BMW ophanging is nog altijd beter als die van een nieuwe ford heb ik gehoord.
                      Neu, mijn postuur staat niet bij een BMW .

Comment

Gisteren nieuws gekregen over mijn BMW 635:
                        Blijkbaar zijn de rubbrers van mijn draagarmen door "een garage" compleet verkeerd gemonteerd. De wielen moeten daarvoor op de grond staan en de auto mag niet schuin opgekrikt zijn. Gevolg, de rubbers stonden onder grote spanning waardoor ze opnieuw gescheurd zijn. Op de keuring zagen ze nieuwe rubbers maar ze zagen niet dat ze al terug kapot waren...

Een ander punt. Vorig jaar had ik een rode kaart op de keuring omdat er ergens 1 klein plekje was dat geroest was. De dikte van een potlood... Ik kom met de auto aan bij de BMW dealer en die zei me. Een gatje ter grootte van een potlood??? Uw 4 kriksteunpunten zijn rot, onder héél uw achteras hebben ze "mastique (of hoe schrijf je het gesmeerd om te verbergen dat de auto er geroest is. Zowat de hele onderkant hebben ze gelast. Kostenplaatje iets van een 2000 euro. Ik ga terug voor de herkeuring en heb uiteraard direct een groene kaart. In 2013 opnieuw naar de keuring. Daar krijg ik te horen "meneer is weer een slimme geweest om de hele onderkant met antisteenslag te voorzien om al zijn roest te verbergen...". Ik vertel hem, dat is eigenaardig want hij is compleet gelast waar nodig. Normaal mag er nergens nog roest zijn of ik ben in het zak gezet. Krijg ik als antwoord terug dat hij de roest wel zou vinden... Hij heeft lang mogen zoeken en niks gevonden...

Ik kan er niet aan doen maar waar ik naar de keuring ga, zitten er volgens mij een aantal rotte appels. Niet goed genoeg om in een garage te werken en daarom maar op de keuring??? Ik ga er wel vanuit dat het hier over een minderheid gaat, maar ik trek ze blijkbaar als een magneet aan.

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

. .
                          bron HLN

In de eerste drie maanden van 2013 zijn er in heel België 1.275.675 autokeuringen uitgevoerd. Dat bericht De Zondag op basis van het jaarrapport van de keuringscentra dat komende woensdag wordt voorgesteld. Voor meer dan een op de vijf wagens (270.259) leverde dat een rode keuringskaart op. Zo'n kaart betekent een onmiddellijk verbod tot het verkeer of een beperkte geldigheid van 15 dagen.
                          Voor bijna 250.000 keuringen werd een afspraak gemaakt. Het afsprakensysteem van de keuringscentra wordt steeds populairder sinds zijn lancering in 2009.

Over heel 2012 werd ongeveer 22 procent van alle voertuigen afgekeurd. Voor personenwagens vormen kapotte dimlichten, defecten aan de remmen, de ophanging en slijtage aan de banden de grootste oorzaken van een rode kaart.

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Als mijn oldtimer die als oldtimer gekeurd is niet door de gewone keuring geraakt mag ik er dan nog mee rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk Berichten
                              Als mijn oldtimer die als oldtimer gekeurd is niet door de gewone keuring geraakt mag ik er dan nog mee rijden?
                              Tot zolang dat uw rode keuringskaart geldig is

U bedoelt toch een auto die op O-plaat staat en die je gewoon hebt willen laten keuren en afgekeurd werd hé?

Comment

Inderdaad. Ik dacht dat ik ermee kon blijven rijden als oldtimer ook al was hij als personenwagen afgekeurd. Niet dus...

Comment

Volgens mij mag het ook niet.

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

je kan na het krijgen van een rode kaart bij een 'gewone' keuring, wel eenvoudigweg terug een O-keuring laten doen
                                    sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
                                      je kan na het krijgen van een rode kaart bij een 'gewone' keuring, wel eenvoudigweg terug een O-keuring laten doen
                                      Moet je hem dan ook terug herinschrijven of perforeren ze je inschrijvingsbewijs dan niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        Moet je hem dan ook terug herinschrijven of perforeren ze je inschrijvingsbewijs dan niet?
                                        bij mij hebben ze dat toen per ongeluk geperforeerd ja. Je moet dus duidelijk maken dat het NIET om een oldtimerkeuring voor verkoop gaat, maar dat je gewoon het document 'STAAT VAN HET VOERTUIG' (denk ik dat het heet) terug moet hebben
                                        sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

Working...
                                        X