Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garagist weigert gedetailleerde factuur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Tot op vandaag heb ik een 5-tal reacties gekregen op de "factuur" die ik als offerte-aanvraag heb doorgemaild naar andere revisiebedrijven.
    De prijsopgaves die ik terugkrijg liggen tussen de 1000 en 1400 euro excl.
    Diegene waar ik ging vroeg 2665 excl.
    De onderdelen zijn 850 tot 950 excl en het in -en uitbouwen op meeste plaatsen 200 tot 350 euro excl
    Dus is de hierboven vermeldde 1400 al een dure offerte in dit geval..
    Ik heb nog niets betaald en ook al een aangetekende brief gestuurd.
    Vanavond een bezoekje bij de advocaat komt er ook nog.
    De "mondelinge offerte" is bij mijn mening geen offerte, een offerte is een duidelijk uitgeschreven papier met de onderdelen etc én de prijzen vermeld.
    Hier heb ik achter gevraagd voor de werken maar heb die niet ontvangen, als je dan het prijsverschil ziet met anderen, is het al duidelijk waarom..

Comment

Toch heb je de werken laten uitvoeren... . Dusja...
      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Heb ik nu nog niet duidelijk genoeg gezegd dat ik NIET de werken liet uitvoeren maar dat hij gewoon de auto gemaakt heeft??
        In mijn bericht naar hem heb ik een offerte gevraagd, ik heb NIET gezegd dat hij de wagen kon maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zappertje Bekijk Berichten
          Heb ik nu nog niet duidelijk genoeg gezegd dat ik NIET de werken liet uitvoeren maar dat hij gewoon de auto gemaakt heeft??
          In mijn bericht naar hem heb ik een offerte gevraagd, ik heb NIET gezegd dat hij de wagen kon maken
          Dan had je de wagen niet moeten achterlaten m.a.w. je hebt u eigen erin genaait.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Dan had je de wagen niet moeten achterlaten m.a.w. je hebt u eigen erin genaait.
            Werkt dat zo BlackHorse?? Ik kon de wagen niet meenemen want de boite lag er onderuit op een tafel uiteengespreid,
            de garagisten die daar van profiteren zijn dikke bedriegers.

Comment

Ik begrijp niet waarom de topicopener hier zo aangevallen wordt . Om een bestek te laten opmaken moet je wel vaker een auto achterlaten. Zeker als het over technische zaken gaat die je niet met het blote oog kan zien. Zappertje heeft vermoedelijk een véél te hoge rekening gekregen ongeacht er nu wel of geen toestemming was voor de werken. Krijg zoiets maar eens opgelost...
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                Ik begrijp niet waarom de topicopener hier zo aangevallen wordt . Om een bestek te laten opmaken moet je wel vaker een auto achterlaten. Zeker als het over technische zaken gaat die je niet met het blote oog kan zien. Zappertje heeft vermoedelijk een véél te hoge rekening gekregen ongeacht er nu wel of geen toestemming was voor de werken. Krijg zoiets maar eens opgelost...
                X2!!!

Het kan toch nooit de bedoeling zijn als je je wagen achterlaat voor een bestek , dat deze zonder uitdrukkellijke goedkeuring, normaal ondertekend, wordt uitgevoerd...
                Het is idd voor technische zaken niet ongebruikelijk dat de wagen deels gedemonteerd wordt om een juist en volledig bestek te maken. Eentje dat dan liefst ook nog gedetaileerd is. Dat je dan diagnosekost moet betalen als je de herstelling daar niet laat uitvoeren lijkt me logisch.
                Maar zomaar zonder goedkeuring de wagen herstellen, aan blijkbaar te hoge prijzen, is totaal niet aanvaardbaar en niet goed te praten...

Algemeen vind ik dat er hier nog al snel op de topicstarters wordt aangevallen.
                Okee, er zijn heel wat situaties waar de topicstarter niet doordacht te werk gegaan is, en een groot deel van de verantwoordelijkheid bij hen ligt.
                Maar je kan ze niet allemaal over dezelfde kam scheren he.
                In sommige gevallen gebeuren er gewoon praktijken die niet goed te praten zijn, en waar de verantwoordelijkheid wel degelijk bij de garage/hersteller ligt...

My 2cents

Comment

Indien je geen werkopdracht hebt getekend en zodus geen opdracht hebt gegeven tot herstelling kan de garagist het retentierecht niet toepassen en mag hij niet weigeren de wagen mee te geven.

Comment

Vandaag stuurde ik hem een bericht, kwestie van enig bewijs te hebben, en vroeg hem waar het overige bedrag zogezegd aan werd besteed.
                    De onderdelen 850 incl, dan is er 2375 euro incl over
                    een deel daarvan is logischerwijze werk, het overige...
                    Zijn verklaring voor de 2375 was: opzoekwerk, telefoonkosten, delen bestellen, delen ophalen, uitbouw, controles, opmetingen, reinigingen, reparatie, uitlezing computer, inbouw, administratie, noodzakelijke winst, btw
                    Het zal wss vooral de noodzakelijke winst zijn die erin zit :p

Comment

leg het voor aan een geschillencommissie

Comment

Excuus, als je idd niks getekend hebt dan is het wel vreemd dat hij gewoon de werken heeft uitgevoerd. Nu is 't sowieso 't beste dat je overéénkomt.
                        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Ondertussen nog updates?

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik was naar een advocaat geweest maar kan niks doen omdat ik op een gegeven moment naar de garagist een bericht heb gestuurd waar instond 'ok laat maar weten wanneer de auto klaar is'
                            op die moment wist ik niet meer wat te doen en daarom heb ik toen maar gedacht van dan zal k die auto maar halen en gewoon betalen en me als een onnozele laten int zak zetten..
                            Spijtig genoeg kan dit dus allemaal zomaar en betaal ik nu meer dan het dubbele van de prijs waardoor die garagist een dikke vette vakantie kan doen met zwart geld.
                            Echt enorm teleurgesteld ben ik dat er nog zo weinig handelaars te vertrouwen zijn

Comment

Ik was naar een advocaat geweest maar kan niks doen omdat ik op een gegeven moment naar de garagist een bericht heb gestuurd waar instond 'ok laat maar weten wanneer de auto klaar is'
                              op die moment wist ik niet meer wat te doen en daarom heb ik toen maar gedacht van dan zal k die auto maar halen en gewoon betalen en me als een onnozele laten int zak zetten..
                              Spijtig genoeg kan dit dus allemaal zomaar en betaal ik nu meer dan het dubbele van de prijs waardoor die garagist een dikke vette vakantie kan doen met zwart geld.
                              Echt enorm teleurgesteld ben ik dat er nog zo weinig handelaars te vertrouwen zijn
                              Die sms werpt juridisch wel een heel ander licht op de zaak idd, en als die garagist dat interpreteerde als een toestemming om de wagen te herstellen, dan kan je niets meer doen helaas...
                              sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Uhm even over één kleine zaak:

't Is niet omdat jij te veel betaald hebt, dat we automatisch over "zwart geld" spreken he.
                                Ik zou met zo'n uitspraken maar oppassen ...

Als jij een factuur hebt gekregen voor het bedrag dat je betaald hebt, is er geen sprake van zwart geld.

En nog één opmerking:
                                Nu is die topic hier al meer dan een maand aanwezig, om uiteindelijk te moeten lezen dat je (per sms) WEL toestemming hebt gegeven.
                                Da's niet slim he. Da's zelfs dom. Ookal is die garagist zijn prijs te hoog, toch moet je betalen. Want je hebt toestemming gegeven.

Case closed ...

Comment

Slim, dom???? Ik heb hem duidelijk een offerte gevraagd. Toen hij stuurde dat de auto klaar was vroeg hij zo te betalen. Na 2 weken aandringen kreeg ik een factuur met garantiebewijs en vroeg hij alsnog het bedrag cash mee te brengen.
                                  Het is heel dom om zomaar te oordelen hoe iemand gehandeld heeft.
                                  Ik neem aan dat jijzelf ook wel eens fouten maakt? Ik heb nu alleen de pech dat de mijne een dure fout zal zijn.
                                  De enige reden dat ik het sms stuurde laat maar weten wanneer de auto klaar is was omdat hij hem al aan het maken was en ik toen niet meer wist wat te doen.

Comment

Ik vrees idd dat die sms je genekt heeft

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Slim, dom???? Ik heb hem duidelijk een offerte gevraagd. Toen hij stuurde dat de auto klaar was vroeg hij zo te betalen. Na 2 weken aandringen kreeg ik een factuur met garantiebewijs en vroeg hij alsnog het bedrag cash mee te brengen.
                                      Het is heel dom om zomaar te oordelen hoe iemand gehandeld heeft.
                                      Ik neem aan dat jijzelf ook wel eens fouten maakt? Ik heb nu alleen de pech dat de mijne een dure fout zal zijn.
                                      De enige reden dat ik het sms stuurde laat maar weten wanneer de auto klaar is was omdat hij hem al aan het maken was en ik toen niet meer wist wat te doen.
                                      Sowieso al raar om met uw garagist per sms te communiceren, maar soit.
                                      Ik kan al raden wat voor soort garagist het is.

Waarom ga je niet naar de garage de dag dat hij er zonder toestemming aan begonnen is ?
                                      Gewoon met de boodschap van de bullen terug in elkaar te vijzen en dat je de auto meeneemt ?

SMS'en is voor meisjes van 13 jaar of marokkanen die een bod doen op uw auto ... Bellen of mailen doen we tegenwoordig.

Comment

'ok laat maar weten wanneer de auto klaar is'
                                        Dit zegt niets onder welke voorwaarden hij moet gemaakt zijn, of gewoon terug in elkaar gestoken zijn,... of je de stukken komt ophalen met een aanhangwagen. Het is woord tegen woord...

Comment

Vorige week besliste ik om gewoon mijn auto terug te halen. Ik reed achteruit over de oprit tegen 2 km per uur, stopte op straat, en er lag een hele hoop olie o.d. onder de uitlaat.
                                          De "garagist" reed de auto terug binnen en er liep een spoor uit tot in de hal. In de hal zelf terug een plas eronder.
                                          Zei de garagist tegen mij, je bent te snel vertrokken. wat een onzin!
                                          Bij het natrekken van de garagist bleek dat hij al 12 andere zaken op zijn kerfstok heeft.
                                          De advocaat meldde me dat ik spijtig genoeg bij een louche ben terecht gekomen
                                          Het probleem blijkt nog verre van opgelost.

Comment

Working...
                                          X