Mijn vraag is:
Ik bracht mijn auto binnen bij een garagist met stukken aan de tussenversnellingsbak.
De garagist heeft de versnellingsbak eronder uit gehaald en gekeken welke stukken moesten vervangen. Hij belde me op en zei een prijs voor herstelling van de bestaande versnellingsbak en een prijs voor een nieuwe versnellingsbak. Ik vermeld hem er even over na te denken.
De dag nadien stuur ik hem per bericht de melding dat, ALS ik de auto zou laten maken, ik zou kiezen voor het herstellen van de oude. Ik vroeg hem mij eerst nog een gedetailleerde offerte te verzenden.
Drie dagen later krijg ik telefoon en zegt hij me dat de auto al gemaakt is. Ik heb geen offerte ontvangen.
Hij stuurt me de factuur met heel weinig details..
Er staat enkel de totaalprijs op, geen werkuren etc..
De eerste factuur stond niet eens op dat er een jaar garantie is op het gereviseerde onderdeel, zoals hij had gezegd voordien. Na veel aandringen heeft hij dat er dan nog opgezet.
Bij andere garages vraagt men slechts de helft van het bedrag dat hij heeft aangerekend.
Eerder kon ik echter nergens prijs vragen bij gebrek van de offerte.
De garagist wil nu mijn auto niet meegeven zonder betaling maar ik ga niet akkoord met zijn hoge en ongegronde prijs.
Hoe kan deze situatie het best worden opgelost?
Heeft iemand hier ooit ervaring mee gehad?
Ik bracht mijn auto binnen bij een garagist met stukken aan de tussenversnellingsbak.
De garagist heeft de versnellingsbak eronder uit gehaald en gekeken welke stukken moesten vervangen. Hij belde me op en zei een prijs voor herstelling van de bestaande versnellingsbak en een prijs voor een nieuwe versnellingsbak. Ik vermeld hem er even over na te denken.
De dag nadien stuur ik hem per bericht de melding dat, ALS ik de auto zou laten maken, ik zou kiezen voor het herstellen van de oude. Ik vroeg hem mij eerst nog een gedetailleerde offerte te verzenden.
Drie dagen later krijg ik telefoon en zegt hij me dat de auto al gemaakt is. Ik heb geen offerte ontvangen.
Hij stuurt me de factuur met heel weinig details..
Er staat enkel de totaalprijs op, geen werkuren etc..
De eerste factuur stond niet eens op dat er een jaar garantie is op het gereviseerde onderdeel, zoals hij had gezegd voordien. Na veel aandringen heeft hij dat er dan nog opgezet.
Bij andere garages vraagt men slechts de helft van het bedrag dat hij heeft aangerekend.
Eerder kon ik echter nergens prijs vragen bij gebrek van de offerte.
De garagist wil nu mijn auto niet meegeven zonder betaling maar ik ga niet akkoord met zijn hoge en ongegronde prijs.
Hoe kan deze situatie het best worden opgelost?
Heeft iemand hier ooit ervaring mee gehad?
Comment