Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garantie of niet..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Garantie of niet..

    Hallo,
    Ik had met mijn auto het probleem dat mijn raam aan de bestuurderskant een krakend/knarsend geluid maakte als ik dit naar boven of onder deed.
    Aangezien mijn wagen nog onder garantie is, heb ik direct een afspraak gemaakt om dit te laten oplossen.
    Nu krijg ik vandaag een faktuur in de bus voor deze herstelling, met als notitie dat dit niet onder garantie valt, omdat het een onderhoud is, en geen herstelling.
    Ook werd mij verteld dat dit een bekend probleem is, en eigenlijk alle Volvo's van dat bouwjaar voor dat probleem gevoelig zijn. Er zijn trouwens geen onderdelen vervangen (enkel herassemblage/smering), maar ze vinden het blijkbaar normaal dat dit na 2,5 jaar al nodig is?

    Naar mijn mening hoort dit toch onder de waarborg te vallen? Dit lijkt mij toch een mankement, een defect te zijn, of ben ik mis?

    Hier even recht uit het contract van mijn Volvo Extended Warranty gekopieerd:

    What the Warranty Covers

    In general terms the warranty covers mechanical failure due to manufacturing or material failure. While it cannot be claimed to be a 'new' car warranty it is in many ways very similar.
    As with new car warranty, service and maintenance should be carried out by an Authorised Volvo Retailer.
    This warranty does not affect any of your statutory rights. It is most important that you understand what is covered by the warranty and what is not. For that purpose, the list of items covered and the list of exceptions follow:


    ELECTRICAL
    Power window motors and mechanism, electronic dashboard, genuine Volvo cruise control, alternator, voltage regulator, wiper motors, wiring harness, switches, starter motor, sender unit, central locking, horn, windscreen washer motor, relays and dash instruments.
    What the Warranty Does Not Cover

    MAINTENANCE
    The replacement of maintenance items such as lubricants, coolants, thermostats, hoses, clamps, belts, spark plugs, shock absorbers, air, oil or fuel filters, clutches, clutch lining, pilot bearings or throwout bearings, wheel hubs and bearings, brake lining, pads, drums or disc, mufflers or tailpipes, catalytic converter, engine mountings and bushings, and suspension components. Cleaning or adjusting of component is excluded.
    Last edited by Xanthine; 29/05/2013, 21:22.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
    Hallo,
    Ik had met mijn auto het probleem dat mijn raam aan de bestuurderskant een krakend/knarsend geluid maakte als ik dit naar boven of onder deed.
    Aangezien mijn wagen nog onder garantie is, heb ik direct een afspraak gemaakt om dit te laten oplossen.
    Nu krijg ik vandaag een faktuur in de bus voor deze herstelling, met als notitie dat dit niet onder garantie valt, omdat het een onderhoud is, en geen herstelling.
    Ook werd mij verteld dat dit een bekend probleem is, en eigenlijk alle Volvo's van dat bouwjaar voor dat probleem gevoelig zijn.

    Naar mijn mening hoort dit toch onder de waarborg te vallen? Dit lijkt mij toch een mankement, een defect te zijn, of ben ik mis?
    Ligt eraan.
    Nog binnen de 2 jaar fabrieksgarantie?
    Altijd tijdig op onderhoud geweest bij een officiële dealer?
    Moeten zij dit normaal doen bij een onderhoud?
    Wat was de oorzaak van het geluid?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Ligt eraan.
      Nog binnen de 2 jaar fabrieksgarantie?
      Altijd tijdig op onderhoud geweest bij een officiële dealer?
      Moeten zij dit normaal doen bij een onderhoud?
      Wat was de oorzaak van het geluid?
      Ik heb zelf bijbetaald voor 2 jaar extra garantie, deze is nog 1,5 jaar geldig. Mijn auto gaat ook altijd tijdig binnen op onderhoud (het laatste is een 6tal maanden geleden gebeurd). Oorzaak van het probleem is een slecht mechanisme (woorden van de dealer), dat om x aantal tijd opnieuw gesmeerd moet worden. Is een gekend probleem, maar vanaf modeljaar 2012 was het wel opgelost! Heb ik lekker veel aan :<
      & nee dit is niet iets dat bij een onderhoud nagekeken wordt.

      Comment


      • #4
        Flauw dat ze dat niet op zich nemen, zeker gezien ge extra betaald hebt voor bijkomende garantie.

        Comment


        • #5
          Schrijf een brief/mail naar de hoofdimporteur en maak je standpunt duidelijk............eindig in de zin van testaankoop en als ze goeie reclame willen dan lossen ze het op en betalen ze je terug........in het andere geval mag iedereen weten dat Volvo in gebreke blijft

          (je kan maar proberen hé)

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
            Ik heb zelf bijbetaald voor 2 jaar extra garantie, deze is nog 1,5 jaar geldig. Mijn auto gaat ook altijd tijdig binnen op onderhoud (het laatste is een 6tal maanden geleden gebeurd). Oorzaak van het probleem is een slecht mechanisme (woorden van de dealer), dat om x aantal tijd opnieuw gesmeerd moet worden. Is een gekend probleem, maar vanaf modeljaar 2012 was het wel opgelost! Heb ik lekker veel aan :<
            & nee dit is niet iets dat bij een onderhoud nagekeken wordt.
            Als het daadwerkelijk zo is, dan is dat een duidelijk geval van garantie imho.
            - Binnen garantieperiode
            - Gekend probleem

            Als ze een beetje commercieel ingesteld waren hadden ze dat trouwens opgenomen in het onderhoud, was er van u kant geen klacht gekomen en hadden ze toch nog hun geld.

            Comment


            • #7
              De vraag die hier eigenlijk moet gesteld worden is: "is het normaal dat een onderdeel moet gesmeerd worden, dus onderhoud, of niet" en meer bepaald in dit geval dus dat bepaalde onderdeel van uw raammechanisme. De meesten onder ons zullen natuurlijk direct stellen dat normaal aan zo'n mechanisme niet hoeft gesmeerd te worden, maar indien het nu toch zo zou zijn spreek je dan van een fabricagefout of niet?
              In uw geval had het natuurlijk beter geweest als er iets had moeten vervangen worden want dan was het duidelijker geweest, nu spreken ze enkel van smeren.

              En neen ik zou mij zeker ook niet gelukkig voelen mocht mij dit overkomen, en waarschijnlijk ook trachten om erop te wijzen dat dit geen "normaal onderhoud" is maar of dit een sterk genoeg argument is om er een "zaak" van te maken dat weet ik niet, maar het zou waarschijnlijk wel genoeg zijn om mijn vertrouwen in het merk en z'n aangeboden garantie een behoorlijke deuk te bezorgen.
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

              Comment


              • #8
                Update:

                Probleem met de ruit is ondertussen al terug, heb hem nu binnengebracht bij een andere dealer, met nog een hele lijst aan problemen die opgelost moeten worden. Ben mijn auto in totaal een kleine 2 weken kwijt, dus hoop dat alles nu eens eindelijk opgelost gaat worden.

                Comment

                Working...
                X