Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
prijs voor een trekhaak bij skoda octavia overdreven ?
Collapse
X
-
Ik betaal hier voor onze citroen berlingo 2012 binnekort 280 euro inclusief plaatsing voor een vaste trekhaak en rond de 400 voor een afneembare trekhaak. Vroeger op 1 reeks ook daar laten plaatsen en nooit problemen mee gehad. Dus zie zeker het nut niet van naar een dealer te gaan hiervoor.
Comment
-
hier in herzele trekhakenspecialist Patje grand senic vaste trekhaak rond de 430 euro all incl afneembaar een 545.00 incl http://www.patjestrekhakencenter.be/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenIdd. Je mag het zelf je onderhoud zelf uitvoeren tijdens de garantie periode zonder dat je garantie vervalt. Het moet enkel gebeuren op de voorgeschreven momenten. Is een europese wet.
Zelf nog aftersales gedaan (ondermeer garantie problematiek en goedkeuring van garanties) en dit dan moeten vaststellen.
Stel dat je in garantie zware motorproblemen krijgt en jij hebt netjes de voorschriften gevolgd maar het zelf uitgevoerd....
Heb het zelf ook nog gedaan zunne, deed mijn TRX zelf. Reed toen 25.000km/jaar en om de 5.000 oliewissel, dan scheelt dat wel.
Kocht de olie bij de dealer en zij stempelden mijn boekje af. Na anderhalf jaar en bijna 45.000 km hebben ze mijn blok gereviseerd omwille van het hoge olieverbruik.
Dus in mijn geval geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat bij veel merken of garages zo'n situaties tot serieuze discussies kan en zal leiden....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenEn hoe kan je dat bewijzen?
Stel dat je in garantie zware motorproblemen krijgt en jij hebt netjes de voorschriften gevolgd maar het zelf uitgevoerd....
Heb het zelf ook nog gedaan zunne, deed mijn TRX zelf. Reed toen 25.000km/jaar en om de 5.000 oliewissel, dan scheelt dat wel.
Kocht de olie bij de dealer en zij stempelden mijn boekje af. Na anderhalf jaar en bijna 45.000 km hebben ze mijn blok gereviseerd omwille van het hoge olieverbruik.
Dus in mijn geval geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat bij veel merken of garages zo'n situaties tot serieuze discussies kan en zal leiden....
En ja, zo zaken leiden tot serieuze discussies. De 'onwetendheid' van de particulier over zijn rechten zorgt er meestal voor dat het niet zo ver komt.
Particulieren zijn veelal over beschermd.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenJij moet niets bewijzen. Het is aan degene die garantie verleent om aan te tonen dat het voertuig 'stuk' is door gebrekkig onderhoud en er daardoor geen garantie verleend dient te worden.
En ja, zo zaken leiden tot serieuze discussies. De 'onwetendheid' van de particulier over zijn rechten zorgt er meestal voor dat het niet zo ver komt.
Particulieren zijn veelal over beschermd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roodstaart Bekijk Berichtenhier in herzele trekhakenspecialist Patje grand senic vaste trekhaak rond de 430 euro all incl afneembaar een 545.00 incl http://www.patjestrekhakencenter.be/
Als ik zie op zijn "promo-filmpje" dat hij ligt te solderen aan de bekabeling van een auto ...
Wij gebruiken altijd ECS-kabelsets of originele kabelsets.
Dat wil zeggen: geen knip- en plakwerk, maar voertuigspecifieke connectoren.
En ECHTE trailermodule en aansluiting op de CAN-bus/comfortregelapparaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenOpgelet, de eerste 6 maanden van de garantie is het aan de verkoper te bewijzen dat het gebrek te wijten is aan handelingen van de koper. Daarna is het aan de koper zelf te bewijzen dat het gebrek niet door zijn toedoen is.
Bij een nieuwe wagen klopt dit niet.
In het geval van zelf onderhoud doen:
Constructeur moet de bewijslast voorleggen. Meestal wordt dit met een eenvoudige olie-analyse gedaan.
Dit is altijd juist en zal uw rechten vrijwaren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk BerichtenMet alle respect, maar die kabelsets van GDW noem ik HOBBY-trekhaken.
Als ik zie op zijn "promo-filmpje" dat hij ligt te solderen aan de bekabeling van een auto ...
Wij gebruiken altijd ECS-kabelsets of originele kabelsets.
Dat wil zeggen: geen knip- en plakwerk, maar voertuigspecifieke connectoren.
En ECHTE trailermodule en aansluiting op de CAN-bus/comfortregelapparaat.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk BerichtenDit gaat over de wettelijke garantie van 1 jaar op een tweedehandsvoertuig.
Bij een nieuwe wagen klopt dit niet.
In het geval van zelf onderhoud doen:
Constructeur moet de bewijslast voorleggen. Meestal wordt dit met een eenvoudige olie-analyse gedaan.
Dit is altijd juist en zal uw rechten vrijwaren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk BerichtenDit gaat over de wettelijke garantie van 1 jaar op een tweedehandsvoertuig.
Bij een nieuwe wagen klopt dit niet.
Uw rechten als consument stoppen niet aan de grens. Schakel ECC België in voor gratis advies en bemiddeling.
P16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
Bij een nieuwe wagen is het 2 jaar altijd garantie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenEn wie zijn wij?
Maar ik wil hier geen reclame maken.
Laat het me zo samenvatten:
Elk zichzelf respecterende garage en/of trekhaakmontage bedrijf gebruikt voertuigspecifieke kabelsets.
En niet die tussenoplossing van GDW.
Laat het me zo stellen:
Als je een Skoda af-fabriek laat komen met een trekhaak heb je PDC-uitschakeling. Wat ook logisch is.
Als je een vaste of afneembare trekhaak van Bosal/Oris naplaatst met een voertuigspecifieke set kan dit ook.
Gebruik je iets van GDW, kan dit nooit. Of je moet de GDW-haak (waar niets mis mee is) combineren met een voertuigspecifieke set.
Maar de dingen die ik op het filmpje zag, zien er mij absoluut niet professioneel uit.
Comment
-
En dan vraag ik mij af of de kabelset/trailermodule gecodeerd wordt, wanneer je een trekhaak laat plaatsen bij een onafhankelijke trekhaakspecialist.
Of word je daar weggestuurd met de opdracht: "Ga maar naar de dealer" ? Ik kan mij moeilijk inbeelden dat zo'n trekhakenspecialist diagnoseapparatuur heeft voor dit bij alle merken uit te voeren ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk BerichtenTsja wij he.
Maar ik wil hier geen reclame maken.
Laat het me zo samenvatten:
Elk zichzelf respecterende garage en/of trekhaakmontage bedrijf gebruikt voertuigspecifieke kabelsets.
En niet die tussenoplossing van GDW.
Ik ken niks over na montage van trekhaken maar ben wel op zoek naar iemand die het proper en goed doet.
Als ik bij sommigen zie hoe er stukken uit de bumper gehaald zijn, amai.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
@Alanus : In Oost-Vlaanderen weet ik niet welke goede plaatsers zijn.
Hier in het Antwerpse ken ik er wel één...ik heb daar al m'n trekhaken al laten plaatsen; die op m'n Frontera (1994), op de corsa (2001) en op m'n suzuki (1997) en vorige week op m'n Meriva.
Ze zijn allemaal erg netjes geplaatst en ik heb nog nooit problemen gehad met de bedrading. Hij gebruikt voor zover het kan de originele aansluitstekkers en canbus-interfaces. Het uitzagen (indien nodig) van de bumper gebeurt met veel zorg en de geboorde gaten worden netjes behandeld tegen roest. Hij is ook verdeler van Al-co-assen ed.
Het bedrijf is CARLOMA (gelegen aan het ronde punt van Wommelgem...E313/E34) link : http://www.carloma.be/
Vele merkdealers hier in de buurt laten daar ook trekhaken plaatsen voor hun klanten.
Kom gerust eens kijken bij me als je z'n werk wil zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenAls je zo zeker bent van je uitleg en werk mag je jezelf ook bekend maken, dat doen de chiptuners hier toch ook.
Ik ken niks over na montage van trekhaken maar ben wel op zoek naar iemand die het proper en goed doet.
Als ik bij sommigen zie hoe er stukken uit de bumper gehaald zijn, amai.
Ik denk dat ik de enige op heel het forum ben die zijn voor- en achternaam als nickname heeft .
En als je dan de link met Skoda ligt, zal het snel gevonden zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk BerichtenMezelf bekend maken ?
Ik denk dat ik de enige op heel het forum ben die zijn voor- en achternaam als nickname heeft .
En als je dan de link met Skoda ligt, zal het snel gevonden zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten@Alanus : In Oost-Vlaanderen weet ik niet welke goede plaatsers zijn.
Hier in het Antwerpse ken ik er wel één...ik heb daar al m'n trekhaken al laten plaatsen; die op m'n Frontera (1994), op de corsa (2001) en op m'n suzuki (1997) en vorige week op m'n Meriva.
Ze zijn allemaal erg netjes geplaatst en ik heb nog nooit problemen gehad met de bedrading. Hij gebruikt voor zover het kan de originele aansluitstekkers en canbus-interfaces. Het uitzagen (indien nodig) van de bumper gebeurt met veel zorg en de geboorde gaten worden netjes behandeld tegen roest. Hij is ook verdeler van Al-co-assen ed.
Het bedrijf is CARLOMA (gelegen aan het ronde punt van Wommelgem...E313/E34) link : http://www.carloma.be/
Vele merkdealers hier in de buurt laten daar ook trekhaken plaatsen voor hun klanten.
Kom gerust eens kijken bij me als je z'n werk wil zien.
Of is de Corsa weg.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment