Ik heb een 2e Honda CRV gekocht bij garage OST te Wetteren nadat we tevreden waren over onze eerste CRV, ondanks een defecte airconditioning na 150.000 km en een gepeperde offerte om deze te herstellen.
Op de factuur van de nieuwe Honda staat specifiek gemeld dat er trekhaak dient gemonteerd te worden met een 7polige connector voor de verbinding met een caravan.
Heb hun zelf een elektrisch plan bezorgt van de aansluitingen.
Wagen ontvangen in oktober 2012 en nu staat het verlof 2013 voor de deur. Dus met de wagen en caravan naar de keuring. Omdat ik altijd alles test voor ik ga, merk ik deze keer dat de mistlamp altijd brandt!
Dus aansluitingen gecheckt en ben tot conclusie gekomen dat deze niet conform waren volgens mijn elektrisch schema.
Naar garage Ost dus voor uitleg en verbetering.
Daar kreeg ik te horen dat ze de aansluitingen gedaan hebben volgens Europese richtlijnen en mijn schema niet konden volgen.
Zonder overleg met mij, anders had ik hun kunnen aantonen dat mijn schema correct is en opgemaakt volgens DIN aansluitingen voor een caravan voorzien van een mistlamp en een +12V aansluiting, hebben ze dus die "Europese norm" uitgevoerd.
OK, maar die Europese norm voorziet wel standaard een aansluiting +12V voor de caravan, iets wat garage OSt niet heeft uitgevoerd. Hun dus gevraagd dat in orde te brengen en dat kon mits een betaling van 4 werkuren !!!!
Maw ik zou nu moeten betalen voor een nalatigheid die zij gemaakt hebben.
Bovendien hadden ze het wel correct uitgevoerd op mijn vorige wagen
Uiteindelijk komen we toch overeen dat het gratis gebeurt en laat ik mijn wagen daar achter. Echter in de namiddag krijg ik een telefoontje met de melding dat het probleem van de mistlamp is opgelost maar dat voor de +12V verbinding ik 4 werkuren zal moeten betalen !!!!
Wat ik dus geweigerd heb. Een woord is een woord en het staat bovendien vermeld op de aankoop factuur!
Komt hierbij dat bij de laatste 3 onderhouden en telkens een mankement was bij het verlaten van de garage:
- waarschuwing van slechte druk - waren ze vergeten te controleren
- kofferdeksel vooraan was niet gesloten
- vervangen een zekering door een geroeste, niet conforme, VOLVO zekering die het natuurlijk geen minuut heeft uitgehouden. Maar ervoor betaald heb ik wel.
- navraag over die kostprijs voor het vervangen van de airco bij een bevriende garagist toonde aan dat die dubbel zo hoog was dan elders!
Ik ben volledig mijn vertrouwen kwijt in deze garage en ga er nooit meer naar terug.
Ik ben dus nu op zoek naar een onafhankelijke garage in het Aalsterse met een goede reputatie. Iemand suggesties?
Op de factuur van de nieuwe Honda staat specifiek gemeld dat er trekhaak dient gemonteerd te worden met een 7polige connector voor de verbinding met een caravan.
Heb hun zelf een elektrisch plan bezorgt van de aansluitingen.
Wagen ontvangen in oktober 2012 en nu staat het verlof 2013 voor de deur. Dus met de wagen en caravan naar de keuring. Omdat ik altijd alles test voor ik ga, merk ik deze keer dat de mistlamp altijd brandt!
Dus aansluitingen gecheckt en ben tot conclusie gekomen dat deze niet conform waren volgens mijn elektrisch schema.
Naar garage Ost dus voor uitleg en verbetering.
Daar kreeg ik te horen dat ze de aansluitingen gedaan hebben volgens Europese richtlijnen en mijn schema niet konden volgen.
Zonder overleg met mij, anders had ik hun kunnen aantonen dat mijn schema correct is en opgemaakt volgens DIN aansluitingen voor een caravan voorzien van een mistlamp en een +12V aansluiting, hebben ze dus die "Europese norm" uitgevoerd.
OK, maar die Europese norm voorziet wel standaard een aansluiting +12V voor de caravan, iets wat garage OSt niet heeft uitgevoerd. Hun dus gevraagd dat in orde te brengen en dat kon mits een betaling van 4 werkuren !!!!
Maw ik zou nu moeten betalen voor een nalatigheid die zij gemaakt hebben.
Bovendien hadden ze het wel correct uitgevoerd op mijn vorige wagen
Uiteindelijk komen we toch overeen dat het gratis gebeurt en laat ik mijn wagen daar achter. Echter in de namiddag krijg ik een telefoontje met de melding dat het probleem van de mistlamp is opgelost maar dat voor de +12V verbinding ik 4 werkuren zal moeten betalen !!!!
Wat ik dus geweigerd heb. Een woord is een woord en het staat bovendien vermeld op de aankoop factuur!
Komt hierbij dat bij de laatste 3 onderhouden en telkens een mankement was bij het verlaten van de garage:
- waarschuwing van slechte druk - waren ze vergeten te controleren
- kofferdeksel vooraan was niet gesloten
- vervangen een zekering door een geroeste, niet conforme, VOLVO zekering die het natuurlijk geen minuut heeft uitgehouden. Maar ervoor betaald heb ik wel.
- navraag over die kostprijs voor het vervangen van de airco bij een bevriende garagist toonde aan dat die dubbel zo hoog was dan elders!
Ik ben volledig mijn vertrouwen kwijt in deze garage en ga er nooit meer naar terug.
Ik ben dus nu op zoek naar een onafhankelijke garage in het Aalsterse met een goede reputatie. Iemand suggesties?
Comment