Mededeling

Collapse
No announcement yet.

joy riding met mijn auto aan VIP parking Luchthaven??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• joy riding met mijn auto aan VIP parking Luchthaven??

Hallo,

Ik ben op heel regelmatige basis naar het buitenland met het vliegtuig. Meestal vanuit Zaventem, waar ik steevast gebruik maak van de VIP parking: je geeft de sleutel af en het personeel zet de auto 100% veilig weg in een afgesloten ruimte.....

tenminste: dat dacht ik.

IK gebruik een GPS logboek dat automatisch alle verplaatsingen registreert. Elke maand maar ik hiermee een rapport zodat ik hiermee vergoed wordt door mijn baas: voor elke km krijg ik 0.3euro.

Ik was vorige week ongeveer 20uur weg naar Vilnius, niet om danseressen te gaan recruteren, maar gewoon voor het werk

Ik zie in mijn electronisch logboek 13 ritten in deze tijdspanne van tussen 100 meter en 3.5 km??

Wat moet ik hier nu van denken??? Ik merk anders nooit onlogische rapporteringen, het toestel heeft tot nu toe nooit onbestaande ritten gerapporteerd.

Er moet dus mee rondgereden zijn, buiten de gebouwen want blijkbaar was er GPS-dekking.

Wat doe ik hiermee? Er is geen schade of dergelijke maar toch voelt dit niet goed. Kan ik uberhaupt iets doen? Ik heb tenslotte geen schaden en ook geen geldige bewijzen. Kan ik de volgende keer hen hierop wijzen? ... wat zou ik doen?

alvast bedankt,
    teizman

Volgende keer? Zou hen daar direct op wijzen!
    Je hebt de bewijzen dat je zelf niet met de wagen kon rijden, want je zat in het buitenland.
    Ben wel benieuwd wat ze daar op te zeggen zouden hebben.

Comment

Zeker je kilometer stand fotograferen, de volgende keer dat je hem achter laat zou ik zeggen.

Doet me denken aan die film "Ferris Bueler's day off" ;-)

Comment

Die snotneuzen die daar werken zullen die film niet kennen.

Ik zou ze toch ff contacteren en de situatie uitleggen.

Comment

dat van die foto's is een goede tip, samen met de gps data zijn dat dan toch al twee zaken die dit kunnen aantonen.

Anderzijds heb ik dit nog nooit tegengekomen en ik vermoed dat de kans klein is dat dat ooit nog zou gebeuren. Ik ga ze zeker ook aanspreken maar dit zal wellicht toch niets opleveren....

groets,
          teizman

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
            dat van die foto's is een goede tip, samen met de gps data zijn dat dan toch al twee zaken die dit kunnen aantonen.

Anderzijds heb ik dit nog nooit tegengekomen en ik vermoed dat de kans klein is dat dat ooit nog zou gebeuren. Ik ga ze zeker ook aanspreken maar dit zal wellicht toch niets opleveren....

groets,
            teizman
            Als ze het eenmaal doen... Over welke wagen gaat het eigenlijk? Eigenlijk zou je het toch even moeten melden aan de verantwoordelijke. Kan alleen maar in z'n eigen voordeel zijn, want stel dat één van de werknemers iets tegenkomt met een wagen... Da's geen al te positieve reclame.

Comment

Ik rijd met een touareg, schoon voiture, maar absoluut niets speciaals als je ziet wat er allemaal in de vip parking staat .
              Ik ga inderdaad proberen het diensthoofd oid te contacteren... keep you all posted!

teizman

Comment

Net de verantwoordelijke aan de lijn gehad: hij werkt er al jaren en heeft dit nooit meegemaakt. Er wordt absoluut niet buiten gekomen met de auto's. Daarenboven wordt alles permanent gefilmd.

Mijn wagen is 11 minuten na mijn aankomst geparkeerd naar een parkeerplek waarop een camera staat. Hij ging deze beelden even bekijken ... maandag weet ik meer.

Ik vermoed dat er niets aan de hand is, de gps heeft misschien 'kuren' gehad (alhoewel dit nooit eerder gebeurde).

teizman

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
                  Net de verantwoordelijke aan de lijn gehad: hij werkt er al jaren en heeft dit nooit meegemaakt. Er wordt absoluut niet buiten gekomen met de auto's. Daarenboven wordt alles permanent gefilmd.

Mijn wagen is 11 minuten na mijn aankomst geparkeerd naar een parkeerplek waarop een camera staat. Hij ging deze beelden even bekijken ... maandag weet ik meer.

Ik vermoed dat er niets aan de hand is, de gps heeft misschien 'kuren' gehad (alhoewel dit nooit eerder gebeurde).

teizman
                  Toch raar dat die GPS dan zo'n kuren heeft...
                  Maarja, als blijkt dat er volgens de camerabeelden niet aangekomen is, dan kan je inderdaad Bud Wijzer z'n raad opvolgen

Comment

Vermits uw gps omwille van veiligheidsredenen nooit de exacte positie weergeeft kan de berekende afstand anders zijn dan de werkelijke afstand. Er is zowieso een verschil van 30 tot enkele 100den meters en als positiefle, welke de posities bevat vd sattelieten, niet echt meer up to date is kan het verschil wel eens een pak meer zijn. Uw navigatiesoftware houdt daar rekening mee tijdens het rijden, maar misschien doet uw logger dat niet.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Maar zo'n logger, registreert die ook als de wagen gewoon af staat? Want ik blijf het toch raar vinden dat die 13 ritten registreert terwijl er zogezegd niet is aangekomen.

Comment

Raar verhaal, en camerabeelden zeggen totaal niets, want die kunnen tegenwoordig zo gemanipuleerd worden dat je daar totaal niet op kunt vertrouwen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Raar verhaal, en camerabeelden zeggen totaal niets, want die kunnen tegenwoordig zo gemanipuleerd worden dat je daar totaal niet op kunt vertrouwen.
                          Da's waar, maar ik zie een gewone werknemer dat nog niet aanpassen (gaat daar ook geen rechten toe hebben bij een iet of wat deftig bedrijf). En moest er toch effectief mee gereden zijn, en de verantwoordelijke ontkent het, dan heeft die het de volgende keer wel aan z'n rekker als de TS een foto maakt van de km-stand.

Comment

Blijkbaar krijg je trouwens op de VIP parking betere service, dan op de normale parking.
                            Mijn vorige BMW 3 is eens aangereden geweest op één van de Front parkings, terwijl ik op zakenreis was. Ik heb toen ook contact genomen met de parking service, maar ze vertelden me dat er geen camerabeelden waren. Was wel op het dak van één van de parkings. Ik weet niet meer precies dewelke.

Comment

Geen enkel gps toestel is continu gelinkt met de sattelieten. Stel: op mement A detecteert die positie A, op moment B detecteert die positie B die eigenlijk te wijten is aan de ingebouwde onnauwkeurigheid (opgelegd door het amerikaans leger welke eigenaar is van de sattelieten). De logger registreert een 'verplaatsing'. Staat bij de loggegevens ook hoogteaanduidingen? Fluctueren die mee in dezelfde groottr als de verplaatsingen?
                              www.peugeotforum.be

Comment

Verplaatsingen van 100m kan ik nog begrijpen, ik denk dat 'n wagen daar ook wel eens wordt verplaatst.

Wij maken ook al jaren gebruik van de parking en steeds zeer tevreden van geweest, tot de laatste keer: zonnebril + etui gestolen...

Elke werkgever kan al eens te maken krijgen met minder oprecht personeel maar dan is het zaak die er asap uit te krijgen natuurlijk...

Comment

@Flappy,
                                  De gps logger heeft nog nooit dergelijke rapporteringen gedaan, de wagen staat nochtans regelmatig in gelijkaardige (of zelfs identieke) parkeergebouwen geparkeerd.

Anderzijds heb ik wat meer gps gegevens uit het toestelletje kunnen 'trekken'.... elke paar uur doet de auto ogenschijnlijk een ritje van enkele honderden meters op 3 tot 10 minuten.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit 'joy riden' weerspiegelt, en moet we dus de fout in de rapportering zelf zoeken, volgens mij.

Ik hoor maandag nog iets na het bekijken van de camerabeelden maar 9/10 gaat hier niets opgemerkt worden....

teizman

Comment

misschien tot uw auto tot nog toe altijd op een plaats waar er geen gps ontvangst was en nu net toevallig onder sommige omstandigheden wel
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Zou die attachment wel wegdoen of aanpassen, nu kan iedereen uw adres en uw klant zien

Comment

Working...
                                      X