Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garantieverlenging kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Garantieverlenging kopen?

Een 3-tal weken geleden heb ik een Renault Clio 1.2 Benzine tweedehands gekocht.
    De auto is 15 maand oud, en heeft slechts 4500 km op de teller.

Ik hoorde ergens dat je bij Renault een garantieverlenging kan kopen van 2 jaar bovenop de standaard.

Iemand een idee wat dit zou kosten?
    Zouden jullie dit doen?

De auto wordt gebruikt voor korte afstanden, en ca 5-7000km per jaar.
    Momenteel is er niks dat duidt op een probleem.

Dat zal dan wel niet voor jouw wagen gelden. Is bij mijn weten enkel voor nieuw aangekochte voertuigen en men moet beslissen binnen een bepaalde termijn. Eventjes naar de renaultsite gaan en kijken bij garantie en diensten (of zoiets) zal je duidelijkheid geven. Dus... je keuze is in feite al gemaakt. Veel plezier met de auto iig.

Comment

Je heb gelijk.
      Deze keer iets dieper gezocht, en je kan het maar activeren tot 7 maanden na aankoop.

Comment

Geen garantie kopen , je mag er vanuit gaan dat je de eerste 150000 km geen problemen zal hebben bij een kwaliteitsvoertuig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
          Geen garantie kopen , je mag er vanuit gaan dat je de eerste 150000 km geen problemen zal hebben bij een kwaliteitsvoertuig.
          Dan moet je maar eens op het internet beginnen zoeken naar wagens met problemen onder de 100.000 km of minder dan 5 jaar oud... dan kun je natuurlijk stellen dat dat geen "kwaliteitsvoertuigen" waren... maar ik ben er bijna zeker van dat je van elk voertuig (dat in voldoende aantallen verkocht is) er ergens wel iemand een probleem zal gehad hebben en het zal jou maar overkomen.

@ TS gezien uw lage km stand nu en de lage verwachte km's in de toekomst denk ik dat een bijkomende garantie niet echt nodig zal zijn (maar zoals ik hierboven schreef je weet maar nooit), en afhankelijk van waar je hem kocht kom je nu toch niet meer in aanmerking voor bijkomende garantie.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Op mijn vorige wagen (Volvo van 2011) kreeg ik na 2 jaar een brief met de mogelijkheid om nog garantie bij te kopen, dit heb ik toen ook onmiddellijk gedaan. (je zou voor minder, na al die miserie).
            & op de Clio (bwj 2010) die ik nu gekocht heb loopt nog een easy life uitbreiding, handig, want hier heb ik ook al gebruik van gemaakt.

Garantie-uitbreiding is altijd een gok, maar ik heb er mij al heel erg veel geld mee bespaard

Comment

Hoe was je in de eerste plaats bij de Clio gekomen? Zijn dit degelijke wagentjes?

Comment

Mijn madam vond dit een leuk uitziende auto, en het was één van de eerste die aan mijn zoekcriteria op Autoscout voldeed:
                - kleine benzine
                - max 2 jaar oud
                - straal van 10 km rond mijn woonplaats
                - goeie deal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                  Beste dbr2,

Gelieve U te onthouden van het forumsectie "Advies". Dit is reeds de 2de maal dat ik U dit moet opmerken.

In het geval U enkel een trollfunctie heeft op dit forum, gelieve deze sectie vrij te houden van Uw input. Mensen zonder autokennis zouden wel eens verkeerde dingen kunnen doen/beslissen.

In het geval U geen troll bent, maar te goeder trouw actief bent op Uw best mogelijke manier, gelieve deze sectie toch vrij te houden van Uw input .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                    Beste dbr2,

Gelieve U te onthouden van het forumsectie "Advies". Dit is reeds de 2de maal dat ik U dit moet opmerken.

In het geval U enkel een trollfunctie heeft op dit forum, gelieve deze sectie vrij te houden van Uw input. Mensen zonder autokennis zouden wel eens verkeerde dingen kunnen doen/beslissen.

In het geval U geen troll bent, maar te goeder trouw actief bent op Uw best mogelijke manier, gelieve deze sectie toch vrij te houden van Uw input .

Comment

Pffff, en ik weet niet wat een troll is....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Pffff, en ik weet niet wat een troll is....
                        Zal even helpen

The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Scheun manneke hahaha, nie echt een compliment dus

Comment

Ik heb onmiddellijk 3 jaar garantie bijgekocht voor mijn Megane 250 RS, kostte 800 euro en zou het direkt terug doen,5jaar zonder zorgen is een luxe en bij verkoop gaat de garantie gewoon door wat zeker een pluspunt is...Maar bij Renault heb je max 6 of 7 maand om dit te doen.....

Comment

Garantieverlenging kan voordelig zijn, maar lees alles goed na want de garantieuitbreiding is niet identiek als de 2 jarige standaard garantie wat al eens voor verrassingen kan zorgen als je niet op de hoogte bent gesteld!!!

Comment

'Onlangs kocht ik een nieuwe wagen. Ik betaal me blauw voor een klein onderhoud in een garage van het merk. Ik heb veel zin om uit te wijken naar een multimerkengarage in de buurt, maar vraag me af of ik de merkgarantie niet dreig te verliezen?', vraagt Paul Roelandt uit Aalst aan onze redactie.

Comment

Working...
                                X