Wat mij na bijna 10 jaar aan auto's werken (in de garage en privé) opvalt en eigenlijk zeer erg stoort is de netheid waarin wagens zich bevinden. Het gebeurt veel te vaak dat auto's vuil en smerig naar de garage worden gebracht. Van rotte bananen,condooms of vuile zakdoeken in het interieur tot ingebakken zout aan de buitenkant,ik heb het allemaal al meegemaakt. Echt respectloos voor de monteurs die eraan moeten werken....je poetst toch ook je tanden voor je naar de tandarts gaat hé. (Ik begrijp eigenlijk al niet waarom mensen hun wagen niet beter verzorgen...heeft iemand 500eur wil ie de beste en veiligste belegging maar hun auto van bakken geld wordt behandelt als een vuilzak)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ook consumenten zouden meer respect moeten hebben voor garages.
Collapse
X
-
Ook consumenten zouden meer respect moeten hebben voor garages.
BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 VitesseLabels: Geen
-
Wat een ander met zijn wagen doet is toch hun zaak. Sommigen bezien een auto als een gebruiksvoorwerp dat hen van a naar b brengt, anderen idoliseren een wagen en verzorgen hem tot in de puntjes. Wie het geld heeft om een wagen te kopen en zorgt dat die (jaarlijks) gekeurd en verzekerd op de baan komt, moet zich niets aantrekken van wat een ander vindt over het (gebrek aan) onderhoud aan die wagen.
-
sorry maar een auto brengt je van A naar B en ik ben heus geen slaaf van da bakske ijzer!!3 keer per jaar was ik die en stofzuigen zal nie veel meer zijn....als de klein mannen smodderen met chips..tant pis als ze smossen met lekstokken,ijs of een appel lekker laten gisten so what?maar technisch is die auto wel perfect in orde,banden zijn bv nooit aan 1,6 mm geraakt bij mij,schijven en blokken worden ruim op tijd vervangen net als olie en filters(door mezelf want via het net bestellen kost niks) enkel d-riem en koppeling heb ik laten vervangen bij garage en geloof me er is niet een die kloeg da mijn auto er niet uit zag van binnen.zelf werk ik al jaren aan heftrucks en geloof me er is niet een die zijn ht poets als ik die kom repareren......
grtz tim
Comment
-
ik kuis mijn auto ook haast nooit, ligt vol lege pakjes sigaretten en rommel
...maar ik kan het ni verdragen dat mekanieker zonder hoes op mijn zetel gaat zitten, de vetvlekken op stuur, pook en zetels zijn onomkeerbaar, de rommel is ff aan het tankstation eruit geflikkerd
Comment
-
Allé dan, ik zit in het gemiddelde.
Eén keer per maand wassen in de carwash en stofzuigen.
Maar er liggen wel geen sigaretten of blikskes op de vloer.
Als ik een langere rit doe, dan pak ik wel een zakje meer dat achter de zetels staat voor de blikjes of rommel.
Comment
-
Hier om de week auto poetsen (soms 2X per week)
Om de maand het interieur volledig zuiver maken met swiffer doekje, matten stofzuigen, leer met leerproduct behandelen..
Ook om de maand de motorkap en de motor zelf (kappen) eens volledig zuivermaken. Je stapt in en het is precies een auto van de showroom. Moet je ook natuurlijk bijhouden, want anders is het soms teveel in ene keer.
Comment
-
ik kuis zelfs de motorruimte als ik naar de garage moet
dat laat ook zien dat ik met mijn auto inzit en in de garage weet men dat en wordt de auto dan ook met het nodige respect behandeld
Comment
-
Ik ben het toch ook eens met MRJ. Ik ga binnenkort in de autosector beginnen, en ben benieuwd wat ik allemaal zal tegenkomen.
Het kost 5 minuten werk om eventjes alles op te ruimen in de wagen. Ik zou me schamen moest m'n auto vol vuiligheid liggen, en die dan binnendoen. Ik ben zelfs ambetant als m'n auto niet piekfijn in orde staat als die naar de garage gaat.
En zoals flappy ook zegt, in de garage snappen ze dan dat er met zorg mee omgegaan moet worden. En dat doen ze ook, altijd mooi van die 'doeken' op de grond leggen enz in m'n wagen als ze er mee bezig zijn.
Heb een paar maten waarvan ik soms twijfel of ze nu met een personenwagen, of vuilniskar rijden. En ik vertik het dan ook om daarmee mee te rijden. Wel altijd grappig dat hun 1e reactie 'waauw die is proper' is wanneer ze met mij meerijden.
Ik vind persoonlijk dat het ook veel zegt over die persoon zelf. Grote kans dat het huis waar in ze wonen ook slordiger zal zijn (toch wat ik al ervaren heb).
Comment
-
Mijn auto is sowieso zuiver. Wie zit nu graag in zijn eigen rommel & vuil? Hoe ziet hun huis er dan wel niet uit?
Voor ik de wagen (een lease-slet 😉 naar de garage doe, wordt die inside en outside proper gemaakt. Dit is idd een vorm van respect voor de mecanicien. En het is altijd leuk als je daar een compliment voor krijgt.
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
De meeste dealer garages hebben een carwash dus zie ik het probleem niet . Wassen en aan de klant aanrekenen.
Dat doen ze bij Mercedes in ieder geval . Op 90d km hadden ze bij mij de motorruimte ook gepoets. Zag er als nieuw uit.
Ik ga echt niet mijn wagen wassen omdat er een mechanieker aan gaat werken. Als het buiten sneeuwt zal er ook vuiligheid op u hoofd druppen dat hoort gewoon bij de job dan kun je ook moeilijk eisen of ze de bodem gaan droogblazen.
Comment
-
Ik heb heel lang in de autosector gezeten. Sommige wagens zijn echt zo vuil dat je er misselijk in wordt. Ongeloofelijk wat je allemaal ziet. Van een leeg flesje cola in de auto zal de mechanieker niets zeggen, maar aangekoekt braaksel van de hond (of zelfs van de eigenaar) bvb zal z'n dag niet goedmaken. En geloof me... het gebeurt echt. Alles waaraan je denkt van viezigheid vind je ooit in een auto terug.
Comment
-
Ooit hebben ze in topgear 3 oude BMW's onderzocht op allerlei substanties op het stuur, zetels en tapijt... Degoutant wat men allemaal aantrof: neuskeutels, sporen van urine, faeces, sperma, kwijl,... Van dierlijke én menselijke oorsprong
Sent from my iPad using Tapatalk2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Kan me inbeelden wat MRJ bedoelt
Ik heb ooit als vakantiejob nog in een car wash gewerkt die ook interieurs reinigt.
Sommige klanten verwachten dat je op een kwartier hun stal die ze al 2 jaar niet meer onderhouden spic&span uitmest en dat voor enkele luttele euro's.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Voor alle duidelijkheid, het gaat hem niet over het wassen van de buitenkant van de wagen maar over te smerige zaken in het interieur waar de mechanieker moet in zitten.
Zo hebben wij aan de eigenaar van een wagen waar gebruikte pampers (op een prachtige zwoele zomerdag) in lagen te stinken vriendelijk verzocht een nieuwe afspraak te maken om zijn wagen binnen te brengen wanneer het interieur iets aangenamer is om in te vertoeven en dus geweigerd aan zijn wagen te beginnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenOoit hebben ze in topgear 3 oude BMW's onderzocht op allerlei substanties op het stuur, zetels en tapijt... Degoutant wat men allemaal aantrof: neuskeutels, sporen van urine, faeces, sperma, kwijl,... Van dierlijke én menselijke oorsprong
Sent from my iPad using Tapatalk
Ik kijk er al zo naar uit om volgende week maandag te beginnen werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenVoor alle duidelijkheid, het gaat hem niet over het wassen van de buitenkant van de wagen maar over te smerige zaken in het interieur waar de mechanieker moet in zitten.
Zo hebben wij aan de eigenaar van een wagen waar gebruikte pampers (op een prachtige zwoele zomerdag) in lagen te stinken vriendelijk verzocht een nieuwe afspraak te maken om zijn wagen binnen te brengen wanneer het interieur iets aangenamer is om in te vertoeven en dus geweigerd aan zijn wagen te beginnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenGaaast
Ik kijk er al zo naar uit om volgende week maandag te beginnen werken
Sent from my iPad using Tapatalk2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
Comment