Geen enkele slimme garagist denk ik. Tenzij ze weten wie je bent. En dat ze er dus zeker van zijn dat ze niet verantwoordelijk gesteld worden indien het brol zou zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Onderhandelen jullie over de prijs van herstelling?
Collapse
X
-
Om op de titelvraag te antwoorden: nee.
Eerst dacht ik dat het de bedoeling was om de auto zo goedkoop mogelijk rijvaardig te houden. Dan koop je gewoon het noodzakelijke en ook niet meer.
En wat de mensen hier ook in hun achterhoofd moeten houden, garages zijn geen vzw's. Als je als onafhankelijke garagist €60 per uur kan vragen en op het einde van de rit meer overhoudt dan wanneer je €50 per uur had gevraagd, dan zou je gek zijn om het niet te doen. Stielmannen worden nog steeds niet via goddelijke selectie gekozen, dus dat lijkt me volkomen gerechtvaardigd. Waarmee ik niet wil ontkennen dat ik soms ook verschiet van de prijzen. Dus wat ik zelf kan, doe ik zelf. Maar dan moet je het risico erbij nemen dat er al eens wat kan misgaan. Net zoals je wat kan uitsparen door naar een onafhankelijke garage te gaan, maar het prijsverschil zit hem ergens in. Het is aan jezelf om uit te maken of je daar belang aan hecht of niet. Ik maak een combinatie van de drie.
Comment
-
meeste onderdelen welke je online besteld bij een deftige site zijn dezelfde als die in de garage gebruikt worden. Maw volstrekt OEM. Enkel plakt er het merk stickertje van audi niet op waardoor men ineens 3 maal zoveel mag vragen voor hetzelfde onderdeel.
Als ik mijn EGR klep bij peugeot had besteld had ik tegen de 400€ kwijt geweest zonder montage. Nu gekocht voor 110€ en zelf gezet. En ja nieuw en ja geen namaak.
Comment
-
Al eens prijs gevraagd bij garage speltens op de ninoofse steenweg in vollezele?
Niet ver van de schouwing in halle heb je nog stedicar...
De dealers hebben veel andere kosten die de kleintjes niet hebben.
Denk aan de Volteroprtage alwaar bij opel een spiegelglas 110 euro koste en bij een gewone handelaar slechts 10 euro...
Degene die niet vergelijkt is de domme....
Comment
-
De vele reacties hebben me aan het denken gezet. Ik ga inderdaad ook elders prijs vragen voor de herstellingen. De 2de optie is de wagen verkopen, maar wat is zo iets nog waard? ( Audi A4 1.9 Tdi - bwj 2000 met 175.000km - wel prima onderhouden) Stel dat deze 2500€ zou waard zijn en ik leg er nog eens de herstellingskost van 2500€ op, wat vindt ik dan met minder kms voor 5000€? Zou dan wel voor een break of monovolume gaan. Moet niet persé Audi zijn.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenDe vele reacties hebben me aan het denken gezet. Ik ga inderdaad ook elders prijs vragen voor de herstellingen. De 2de optie is de wagen verkopen, maar wat is zo iets nog waard? ( Audi A4 1.9 Tdi - bwj 2000 met 175.000km - wel prima onderhouden) Stel dat deze 2500€ zou waard zijn en ik leg er nog eens de herstellingskost van 2500€ op, wat vindt ik dan met minder kms voor 5000€? Zou dan wel voor een break of monovolume gaan. Moet niet persé Audi zijn.
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011Greetz,
Canonball
_____________________
530dA F10 2010
Z4 s23i E89 2011
Comment
-
Gewoon zoeken naar een goeie onafhankelijke die het werk kan uitvoeren. Ik ken iemand in Nazareth en alleen al zijn manier van werken zorgt voor een ongekend iets; neemt enkel één wagen per keer in zijn garage - neemt foto's doorheen de werkzaamheden - vraagt altijd alles vòòr er iets gedaan wordt aan de wagen (bij twijfel nodigt hij je uit om het zelf te komen bekijken). En aangezien hij alleen werkt kan je er dus wel mee onderhandelen (iets wat me totaal onmogelijk lijkt bij een officiële garage) mocht het anders uitdraaien dan origineel voorzien.
Bij hem kan je ook bijvoorbeeld zelf de onderdelen aanleveren en dan gewoon vragen dat hij ze erop zet...
Want vandaag de dag mag men terecht schrik hebben voor officiële garages, er zijn er een heel groot deel bij die bij lease wagens maar de helft van de factuur effectief zullen uitgevoerd hebben (ooit zelf geconstateerd op een bedrijfswagen). Dus dat ze hetzelfde doen bij gewone wagens lijkt me ook niet onrealistisch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenAls ik morgen een bestelling van 2000€ moet doen bij een bakker, dan vraag ik wèl korting.
Als die garagist, bakker of beenhouwer geen korting wil geven, dan moet die gewoon NEE zeggen hé.
Comment
-
je zou een korting kunnen vragen op zijn werkuren. immers rekenen die standaard opgegeven uren.
bv 2uur voor probleem 1, 1uur probleem 2, half uurtje probleem 3...
terwijl dat eerste perfect zou kunnen gedaan zijn op 1h45 en het 2de misschien ook op 45min waardoor het 3de eigenlijk in de tijd van de eerste 2 is gebeurd.
de garage geeft standaard prijzen op voor de montage enzo. voor hetzelfde hebben ze daar pech met een bout die afbreekt, die oude moeten uitboren, 4uur bezig zijn op een werkje van 2uur en ze rekenen ook gewoon die standaard prijs aan.
sommige garages (meestal de kleinere niet officiele dealers) rekenen gewoon het onderdeel en uurtarieven. daar betaal je dan 30€ voor het onderdeel, en 4x 50€ werkuur.
de dealer rekent dan 60€ voor je onderdelen en de 2opgegeven werkuren voor montage aan 60€ per uur, komt op 180€.
wie is dan de goedkoopste?
de prijzen van die onderdelen bij de dealer zijn misschien duur, maar hoe snel hebben die ze wel niet?
ik ga in de voormiddag naar de garage en er is één of andere rubber kapot. die garage belt zijn leverancier en tegen de middag wordt dat stuk al geleverd in de garage. (als het namiddag is, heeft die dat pas smorgens)
als jij u stukken op internet besteld, zullen ze minstens 2-3dagen onderweg zijn.
zou leuk zijn als je u auto bij de garage binnensteekt voor te keuren, de garage een draagarm demonteerd en u dan belt: een rubber was kapot, heb die binnen 3dagen wel binnen met de post, ik doe er dan aan verder.
sommige dingen doe ik zelf, bv handremkabels. die bestel ik op internet, heb ik weekje later binnen en monteer ik tijdens het weekend wel.
heb ik een draagarm stuk ofzo, bel garage, ga naar ginder en tegen de namiddag heb ik een rijdende auto terug. die service moet hij ook bijrekenen.
hij zou evengoed de rubber op voorhand bestellen voor persoon x, en die kost 30€, en bij persoon Y die naar de keuring moet een spoedbestelling en die zelfde rubber kost dan 130€. of ze rekenen aan iedereen 60€ aan en de service zit er overal bij. of je nu 1 stuk of 10stuks nodig hebt
is beetje zoals een verzekering, iedereen betaald een beetje, en de verzekering betaald die ene pechvogel zijn grote som
Comment
-
Ga gewoon bij een goede dealer... dan moet je zelfs niet denken aan afpingelen. Ik zou het nooit doen. Ben ook al eens terecht gekomen bij veel te dure dealer. Wel, da's goed voor één keer. Sindsdien ga ik elders, tot grote tevredenheid. En ja, je moet er ook betalen. Maar als het eerlijk verloopt is dat toch geen probleem?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenAls ik morgen een audemars piguet van 15000 euro bij de juwelier ga bestellen, dan vraag ik geen korting.
Beetje in perspectief blijven wil ik maar zeggen.
Vraag korting op de werkuren.
gemiste kans, er is zeer zeker korting te krijgen op uurwerken.
Zo heb ik 20% gekregen op de Galactic voor mijn vrouw.
Ik ben van principe dat er steeds te onderhandelen valt.
Met verlies zal er zelden verkocht worden 😉
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenIk vraag ook geen korting op mijn Medion horloge bij de Aldi.
Comment
-
Ik ga vandaag langs bij een Audi specialist in Denderwindeke. Open vraag met de offerte om te zien of hij goedkoper kan. Ben benieuwd. Is niet super dringend, gezien onze zoon nu op buitenlandse missie is. Hij rijdt nl rond met de A4 ( alhoewel hij meteen wou ruilen voor de A5)“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Uiteindelijk ligt (weet ik nu) het grootste prijsverschil aan het feit dat het Audi OEM parts zijn. De werkuren verschillen op zich niet zo veel. Het enige voordeel bij de dealer is dat je daar 2 jaar garantie krijgt op de vervangen stukken. Bij "piraat" stukken geld deze regel blijkbaar niet...“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Op alles wat je koopt van een handelaar krijg je twee jaar garantie. Misschien krijgt de handelaar van zijn leverancier geen garantie (aan- en verkoop tussen handelaars), maar als jij de eindklant bent heb je wel recht op twee jaar consumentengarantie. Hoe absurd dat soms ook is.
Ik zou meer schrik hebben van een handelaar die geen garantie wil geven, dan van de kans dat die piraatstukken effectief stuk gaan...
Het prijsverschil moet ergens zitten.
Comment
-
Uiteindelijk besloten om toch maar op zoek te gaan naar een vervanger. Distributieriem dient ook vervangen te worden binnen 5000 km. Komt dan op ong 2500€ in totaal. Wagen is 13 jaar oud en heeft dan 185.000 km. Zien wat ik kan krijgen voor export of wisselstukken. Wagen heeft geen spoor van roest en er zitten pas nieuwe banden op die amper 5000km gereden hebben.Ik hoop ergens tussen de 1500 en 2000 euro...“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk BerichtenOnnozelaar
Ik wil alleen maar zeggen dat ik niet ga onderhandelen over een brood van 2€, of over een biefstukske.
Maar stel dat ik biefstuk wil aankopen voor het jaarlijks steakfeest van de voetbal, dan ga ik toch wel eens vragen wat er kan hé.
Comment
Comment