Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slijtage onderdeel ofniet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    maar dat zal dan voornamelijk aan de rijstijl, van waarschijnlijk de voorgaande eigenaar, gelegen hebben.
    Voila.

Niet mijn maat dus.

Ik herhaal. Federauto heeft niets van meerwaarde. Dat 2dehands altijd een gok is, dat weet iedereen. En om risico te vermijden, neemt ge een (duurdere) Federauto-gecertifieerde occazie. Met alle gevolgen vandien...
    Mijn Skoda

Comment

Op welke manier ze het hebben aangepakt qua communicatie ga ik mij niet uitspreken maar zoals hier al reeds enkele malen is aangehaald het is en blijft een slijtage-onderdeel.
      Als je dan nog eens meldt dat op het contract van Federauto zelf mooi is aangevinkt dat er gebruikssporen zijn aan de koppeling EN dit is ondertekend door de koper, die de garantie-voorwaarden daarmee ook aanvaardt, tja wat verwacht je dan nog dat men gaat doen.
      Als men elke keer een slijtage-onderdeel onder garantie moet vervangen bij een Federauto gecertificeerde occasiewagen dan mogen ze volgende week 80 garages gaan sluiten bij wijze van spreken.
      Trek die argumentatie door naar de garantievoorwaarden (op duur van garantieperiode na zeer gelijkend) voor nieuwe wagens en ze worden allemaal 25% duurder.

Comment

Als ik mij niet vergis heeft federauto een soort van verzoeningscommissie voor dergelijke gevallen.

Comment

Jep, de verzoeningscommissie van Federauto. Wilden geen ticket openen 'zolang er nog mogelijkheid was dat het probleem opgelost kon worden tussen de handelaar en de klant'

Dat we op dat moment tegen een muur stonden en het totaal niet eens waren met de garage, was blijkbaar niet afdoende.

Het is precies eenvoudig om te oordelen tot ge zelf in de situatie zou zitten, veel brave zielen hier precies...

Erge aan heel het verhaal is ook dat er iemand was, 2dehands wagen van Federauto (een Alfa dacht ik, was zelfs op dit forum?), koppeling stuk na 11 maand (!) en die is 100% vergoed geweest. Vandaar dat mijn maat er ook redelijk gerust in was dat de garage het ging oplossen, gezien de geringe tijd en afstand dat hij de wagen had, tot hij daar aankwam natuurlijk.

Ik probeer trouwens al een hele tijd de garagenaam te vinden, maar noppes...ben er redelijk zeker van dat die niet meer op de site van Federauto zelf staat...vraag me af waarom
          Last edited by TooTall; 29/10/2013, 18:05.
          Mijn Skoda

Comment

Enerzijds lijkt het feit dat een handelaar federauto-erkend is mij geen waterdichte garantie op een feilloze oplossing voor een eventueel garantiegeval. Gebruiken dergelijke handelaren geen standaard federauto facturen waarop alles wat onder de garantie valt nauwkeurig beschreven staat? Als er een dergelijke factuur werd gebruikt dan lijkt het me toch behoorlijk makkelijk op te lossen zou ik zo denken.

Comment

Hun mening toen (en nu vermoed ik) is dat alles (letterlijk, alles) wat 1 minuut na ondertekening van de overeenkomst voorvalt ,de schuld is van de nieuwe eigenaar. En al hun mooie woordjes "defecten binnen de eerste 6 maand worden verondersteld aanwezig te zijn bij aankoop en zijn dus ten laste van de verkoper" zijn dus alleen maar dat, woordjes.
              Mijn Skoda

Comment

er mogen hier nog zoveel mening gepost worden, als verkoper bij zijn standpunt blijft ... dan heb jij niets
                hoe spijtig dat dit ook zou zijn
                toch veel succes gewenst.

Comment

Working...
                X