Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garage Peerlings Overpelt, ferme kl**** garage!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Garage Peerlings Overpelt, ferme kl**** garage!!!

    Laat me beginnen met zeggen wat een .... garage is me dat zeg,
    hebben daar in 2012 een Fiesta 1.6TDCi Econetic aangekocht, nieuw.
    Vanaf week 1 problemen gehad met stoten, stotteren, motor die niet regelmatig loopt,
    toerental dat schommelt, motor die uitvalt tijdens het rijden,....

    Elke leenauto die wij mee hebben gekregen (ondertussen al veel) rijden 10keer zo goed.
    Nu werkt er daar de "chef-mechanieker" wiens naam ik hier niet op ga zetten, die voet bij stuk houdt
    en volhoud dat er met de auto niks fout is, wanneer hij er mee rijd.
    Nu, zo rijden als hem kan ik ook, altijd volgas, slippende koppeling, en inderdaad, dan heeft de auto weinig tot geen problemen,
    maar daar koop je geen Econetic voor, die koop je om zuinig te willen rijden.
    Begin dit jaar waren we voor de 5 of 6e keer terug geweest, en toen hadden ze de injectoren vervangen. (ZONDER de oude te testen...)
    Toen is het probleem een tijd weg geweest, maar kwam stilaan weer terug.
    Daarna hebben ze er een potje "injectoren-reiniger" in gedaan, en het probleem was weer 2-3 weken van de kaart.

    Nu, maandag is de auto WEER binnen geweest, en hij is weer alleen maar aan de computer gehangen en er zijn een paar rondjes mee gereden, terwijl er tegen ons was gezegd dat er
    zgn. Flying Doctors kwamen vanuit Genk om er naar te kijken,
    maar ze hebben gewoon enkele waarden doorgebeld naar Genk en vergeleken met fabriekswaarden,
    dit is voor hun reden genoeg om te zeggen dat er met de auto niks fout is.
    We hebben de auto (op eigen kosten!) naar een tuning-bedrijf gedaan en op de testbank gezet, dit gaf aan dat de auto tijdens de eerste run nog niet eens aan zijn 90PK komt, 2e run was iets van 87PK dus dat kan wel kloppen, en het vermogen gaat in een stijgende lijn, daalt dan plots, stijgt weer, daalt weer, enzovoort,... i.p.v. in 1 mooie lijn omhoog te gaan.
    Deze resultaten hebben we laten zien bij de garage, maar hier wordt geen gehoor aan geleverd, en wanneer je hun ermee confronteert weten ze geen antwoord.
    Het enigste wat meneer zei was dat wij hebben gezegd dat het probleem opgelost was na de nieuwe verstuivers.
    Echter, als wij dan zeggen dat het maar tijdelijk opgelost was,
    is het net alsof je tegen een muur praat.

    Wanneer je dan aan de toonbank bij de garage je probleem aan het vertellen bent, en dat je het na 2 jaar bijna wel beu aan het geraken bent,
    staat meneer de mechanieker u gewoon in u gezicht uit te lachen!
    De grote baas, Peerlings, doet de moeite nog niet om uit zijn kantoor te komen en te vragen wat er aan de hand is.


    Dit zijn volgens mijn indruk mensen die motorisch van auto's niks af weten, en alleen afgaan op foutcode's en fabriekswaardes.
    Ik koop hier NOOIT een auto meer, en hoop hiermee sommige te waarschuwen.
    Verkopen kunnen ze daar goed, maar opdraaien als er problemen zijn minder, zeg maar barslecht.

    Groeten, Nick.
    Last edited by ; 27/11/2013, 19:51.

  • #2
    Nog niet naar een andere garage geweest ipv op eigen kosten naar een tuning-bedrijf te gaan?

    Comment


    • #3
      Garantie telt in elke Ford garage in heel Europa dus snel een andere garage opzoeken. Bedankt om ons te waarschuwen voor deze klungelaars.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
        Nog niet naar een andere garage geweest ipv op eigen kosten naar een tuning-bedrijf te gaan?
        Ook al geweest, echter deze raden ons aan om het hier te proberen omdat hun het in principe op moeten lossen, en anders moeten we voor de garage elke keer veel verder rijden, deze is het kortste bij.

        Groeten

        Comment


        • #5
          en altijd een aangetekend schrijven sturen!
          + eventueel een heem gedetailleerde tijdslijn bijhouden wanneer wat gezegd/gedaan is.

          Comment


          • #6
            dringend een andere garage zoeken!
            Benieuwd of Ford-power hier zal reageren.
            problemen met een Ford, dat kan toch niet?
            2013- Volvo V60 D3 R-Design
            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

            Comment


            • #7
              Ga eens naar Herroelen!

              @ThomasT
              Ja, ik heb gereageerd. Problemen met een Ford? Ja. Waar heb ik gezegd dat dat niet kan?

              Comment


              • #8
                Probeer je niet té laag in toeren te rijden?
                Een motor valt niet zomaar stil...

                Comment


                • #9
                  En dan zeggen ze een nieuwe wagen geeft de eerste jaren geen problemen .

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                    Probeer je niet té laag in toeren te rijden?
                    Een motor valt niet zomaar stil...
                    doet me aan het volgende denken...

                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                      Probeer je niet té laag in toeren te rijden?
                      Een motor valt niet zomaar stil...
                      Nee is niet het geval, was in 2e versnelling rond de 1.300 toeren/min,
                      en boem stil en je zit met je neus op het dashboard, net alsof je de rem hard induwt zonder koppeling.

                      Comment


                      • #12
                        Uuuh zeg je daar 1300 toeren? Mijne valt dan ook zo goed als stil als ik zo rij. Zelfs als ik 80-90 rij in 6e moet die niet hebbe. Gewoon schakelen bij 2200 toere en er kan niets gebeuren. Man, man, als dat het probleem was moet u toch geen garage uitschelden.

                        Comment


                        • #13
                          @TS : leg misschien eens uit hoe jouw rijstijl is ?

                          Wat is je gem. verbruik tot nu toe ?
                          Mijn schoonzus en schoonpa hebben elk een Fiësta zoals jij ( 1.6 diesel econetic ) en hebben geen problemen.
                          Hun gem. verbruik is 4.2 tot 4.9 l /100km......mijn verbruik is +- 5.2 tot 5.8 l /100 km met een 1.5 dci van Renault .......grand scenic +- 1600 kg zwaar.....
                          Onder de 1500 rpm rijden is volgens mij nooit goed voor je wagen , tenzij je bergaf rijdt . Lagere toeren is zeker niet minder verbruiken : rij maar eens in 6e versnelling met je auto een brug op en je zal minstens 10 liter/ 100 km verbruiken "actueel-verbruik" , doe je dit in bvb 3e of 4e versnelling en tegen meer toeren dan zit je amper op 6 liter.......
                          ( met je fiets rij je ook in een lagere versnelling bergop en verbruik je ook niet meer dan wanneer je in de hoogste versnelling even snel zou bergop fietsen........)

                          Persoonlijk rij ik nooit onder de 1600 rpm , ik zie eerder naar mijn actueel verbruik en dat is meestal lager in een lagere versnelling . ( hangt af hoeveel je mag rijden en daarop stem ik mijn versnelling af )

                          Wat natuurlijk niks zegt over het feit dat er (mogelijk) wel degelijk iets aan de hand is met je wagen...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                            Uuuh zeg je daar 1300 toeren? Mijne valt dan ook zo goed als stil als ik zo rij. Zelfs als ik 80-90 rij in 6e moet die niet hebbe. Gewoon schakelen bij 2200 toere en er kan niets gebeuren. Man, man, als dat het probleem was moet u toch geen garage uitschelden.
                            Zelfs in 4de aan 1300t zou mijn simpele 1.4TDI niet stilvallen.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                              Uuuh zeg je daar 1300 toeren? Mijne valt dan ook zo goed als stil als ik zo rij. Zelfs als ik 80-90 rij in 6e moet die niet hebbe. Gewoon schakelen bij 2200 toere en er kan niets gebeuren. Man, man, als dat het probleem was moet u toch geen garage uitschelden.
                              1300 toeren bij constante snelheid kan gemakkelijk, zelfs als je dan plankgas geeft is dat niet gezond voor de krukaslagers maar de motor hoort zeker niet stil te vallen. Mijn A3 draait regelmatig aan 1100-1200 toeren in D, allemaal geregeld door de automaat en die valt nooit stil

                              Comment


                              • #16
                                Schijte beu ben ik zo een gedoe. Alweer een nieuwe god weet wat voor marginaal die hier als eerste post zomaar zonder boe of ba gelijk wie door het slijk mag halen met een compleet eenzijdig verhaal. Tis niet den eersten, maar van al de gene die hier al gepasseerd zijn en waar de andere partij bij betrokken is geraakt is gebleken dat de topic starter compleet ongelijk had en een verhaal vol gaten had.

                                Ik ben er zeker van dat dit alweer zo is. Het is een schande dat dit forum zo toestanden toe laat! Er zou echt een minimum aan posts moeten ingevoerd worden voor iemand iets in de consumenten zaken kan posten!
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Nickkkk Bekijk Berichten

                                  Nu, zo rijden als hem kan ik ook, altijd volgas, slippende koppeling, en inderdaad, dan heeft de auto weinig tot geen problemen,
                                  maar daar koop je geen Econetic voor, die koop je om zuinig te willen rijden.
                                  Vooral dit stuk in de hele tekst doet me vermoeden dat het eerder aan de chauffeur ligt.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Maar een diesel moet wel probleemloos aan 1200t/m in 4e kunnen blijven rijden.

                                    Post die vermogentest eens als afbeelding, misschien weten de experts raad hier.

                                    Is de brandstoffilter al ooit vervangen?
                                    Waar tank je?

                                    Ook raar dat de problemen opgelost zijn na het toevoegen van een additief of het vervangen van de injectoren.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      Schijte beu ben ik zo een gedoe. Alweer een nieuwe god weet wat voor marginaal die hier als eerste post zomaar zonder boe of ba gelijk wie door het slijk mag halen met een compleet eenzijdig verhaal. Tis niet den eersten, maar van al de gene die hier al gepasseerd zijn en waar de andere partij bij betrokken is geraakt is gebleken dat de topic starter compleet ongelijk had en een verhaal vol gaten had.

                                      Ik ben er zeker van dat dit alweer zo is. Het is een schande dat dit forum zo toestanden toe laat! Er zou echt een minimum aan posts moeten ingevoerd worden voor iemand iets in de consumenten zaken kan posten!
                                      Tjeu, ieder staat vrij om ook op Facebook of anderen zo een dingen te posten. De poster is verantwoordelijk voor wat ie post.

                                      Maar als je zijn verhaal leest, kan je wel al raden waar het aan scheelt. En het is niet de garage. Recent was er in NL nog zo een expert die op een eco-auto uit kwam die vol roet zat omdat de bestuurder altijd aan 900rpm reed...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                        Uuuh zeg je daar 1300 toeren? Mijne valt dan ook zo goed als stil als ik zo rij. Zelfs als ik 80-90 rij in 6e moet die niet hebbe. Gewoon schakelen bij 2200 toere en er kan niets gebeuren. Man, man, als dat het probleem was moet u toch geen garage uitschelden.
                                        1300 toeren kan de auto makkelijk hebben, een diesel valt niet zomaar uit het niks stil.
                                        Als dit inderdaad het probleem was, had ik dit er niet op gezet, maar agz. dit het probleem niet is, komt dit verhaal er wel op.
                                        Wij rijden al lang Ford en hebben nog nooit een auto gehad die zo slecht rijdt.


                                        Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                        @TS : leg misschien eens uit hoe jouw rijstijl is ?

                                        Wat is je gem. verbruik tot nu toe ?
                                        Mijn schoonzus en schoonpa hebben elk een Fiësta zoals jij ( 1.6 diesel econetic ) en hebben geen problemen.
                                        Hun gem. verbruik is 4.2 tot 4.9 l /100km......mijn verbruik is +- 5.2 tot 5.8 l /100 km met een 1.5 dci van Renault .......grand scenic +- 1600 kg zwaar.....
                                        Onder de 1500 rpm rijden is volgens mij nooit goed voor je wagen , tenzij je bergaf rijdt . Lagere toeren is zeker niet minder verbruiken : rij maar eens in 6e versnelling met je auto een brug op en je zal minstens 10 liter/ 100 km verbruiken "actueel-verbruik" , doe je dit in bvb 3e of 4e versnelling en tegen meer toeren dan zit je amper op 6 liter.......
                                        ( met je fiets rij je ook in een lagere versnelling bergop en verbruik je ook niet meer dan wanneer je in de hoogste versnelling even snel zou bergop fietsen........)

                                        Persoonlijk rij ik nooit onder de 1600 rpm , ik zie eerder naar mijn actueel verbruik en dat is meestal lager in een lagere versnelling . ( hangt af hoeveel je mag rijden en daarop stem ik mijn versnelling af )

                                        Wat natuurlijk niks zegt over het feit dat er (mogelijk) wel degelijk iets aan de hand is met je wagen...

                                        Gemiddeld verbruik ligt precies op 5 l/100km,
                                        toen de auto stilviel (aan 1300 toeren), kwamen we net een haakse bocht uit, wat de lage snelheid verklaarde, toen er gas werd gegeven, viel de auto uit. Heeft dus niks te maken met een "te laag toerental".


                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        Schijte beu ben ik zo een gedoe. Alweer een nieuwe god weet wat voor marginaal die hier als eerste post zomaar zonder boe of ba gelijk wie door het slijk mag halen met een compleet eenzijdig verhaal. Tis niet den eersten, maar van al de gene die hier al gepasseerd zijn en waar de andere partij bij betrokken is geraakt is gebleken dat de topic starter compleet ongelijk had en een verhaal vol gaten had.

                                        Ik ben er zeker van dat dit alweer zo is. Het is een schande dat dit forum zo toestanden toe laat! Er zou echt een minimum aan posts moeten ingevoerd worden voor iemand iets in de consumenten zaken kan posten!

                                        In dit verhaal blijkt helemaal geen ongelijk vanuit mijn kant,

                                        verklaar dan eens waarom al die vervangwagens (ook 1.6TDCi ECO's WEL goed reden, en niet stotterden/toerental dat schommelt,..)
                                        Dus aan ons rijgedrag ligt het niet, want da's juist hetzelfde met de vervangwagens als met onze eigen auto
                                        Compleet eenzijdig verhaal? Natuurlijk! Het is onze auto, niet meer die van de garage. Als de garage hier wil reageren om hun eigen te verdedigen mogen ze dat best.

                                        P.S. Een forum dient ervoor om te discussieren, als dit verhaal u niet aanstaat, houd niemand u tegen om er NIET op te reageren en het aan u voorbij te laten gaan,
                                        maar u kiest ervoor om toch te reageren, en de feiten die u beweerd zijn nergens op gebaseerd, hoe kan u weten of ik ongelijk heb?


                                        Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                        Vooral dit stuk in de hele tekst doet me vermoeden dat het eerder aan de chauffeur ligt.
                                        Er word met onze auto gewoon normaal gereden, door mijn moeder, vader, en ik, tussen de 2200 en 2500t/min word er geschakeld.
                                        Dus dat de garagist volgas wegrijd, en als hij traag vertrekt 5sec zijn koppeling laat slepen vind jij OK?
                                        Ik niet, daar kopen we geen Econetic voor om een verbruik te hebben van 8 liter gemiddeld.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Maar een diesel moet wel probleemloos aan 1200t/m in 4e kunnen blijven rijden.

                                        Post die vermogentest eens als afbeelding, misschien weten de experts raad hier.

                                        Is de brandstoffilter al ooit vervangen?
                                        Waar tank je?

                                        Ook raar dat de problemen opgelost zijn na het toevoegen van een additief of het vervangen van de injectoren.
                                        Vermogentest zal ik posten vanavond of morgen, heb nu geen tijd ivm werk.
                                        Brandstoffilter is NORMAAL gezien vervangen tijdens zijn eerste grote beurt,
                                        tanken doen we overal verschillend, hebben al geprobeerd wat de garage toen heeft gezegd, ga bij de Total tanken, haalde niks uit.
                                        En inderdaad, na het vervangen van de injectoren is het probleem 2-3 weken weg geweest, en kwam stilaan weer terug.
                                        Bij het additief hetzelfde verhaal..

                                        Groeten
                                        Last edited by ; 28/11/2013, 15:27.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X