Laat me beginnen met zeggen wat een .... garage is me dat zeg,
hebben daar in 2012 een Fiesta 1.6TDCi Econetic aangekocht, nieuw.
Vanaf week 1 problemen gehad met stoten, stotteren, motor die niet regelmatig loopt,
toerental dat schommelt, motor die uitvalt tijdens het rijden,....
Elke leenauto die wij mee hebben gekregen (ondertussen al veel) rijden 10keer zo goed.
Nu werkt er daar de "chef-mechanieker" wiens naam ik hier niet op ga zetten, die voet bij stuk houdt
en volhoud dat er met de auto niks fout is, wanneer hij er mee rijd.
Nu, zo rijden als hem kan ik ook, altijd volgas, slippende koppeling, en inderdaad, dan heeft de auto weinig tot geen problemen,
maar daar koop je geen Econetic voor, die koop je om zuinig te willen rijden.
Begin dit jaar waren we voor de 5 of 6e keer terug geweest, en toen hadden ze de injectoren vervangen. (ZONDER de oude te testen...)
Toen is het probleem een tijd weg geweest, maar kwam stilaan weer terug.
Daarna hebben ze er een potje "injectoren-reiniger" in gedaan, en het probleem was weer 2-3 weken van de kaart.
Nu, maandag is de auto WEER binnen geweest, en hij is weer alleen maar aan de computer gehangen en er zijn een paar rondjes mee gereden, terwijl er tegen ons was gezegd dat er
zgn. Flying Doctors kwamen vanuit Genk om er naar te kijken,
maar ze hebben gewoon enkele waarden doorgebeld naar Genk en vergeleken met fabriekswaarden,
dit is voor hun reden genoeg om te zeggen dat er met de auto niks fout is.
We hebben de auto (op eigen kosten!) naar een tuning-bedrijf gedaan en op de testbank gezet, dit gaf aan dat de auto tijdens de eerste run nog niet eens aan zijn 90PK komt, 2e run was iets van 87PK dus dat kan wel kloppen, en het vermogen gaat in een stijgende lijn, daalt dan plots, stijgt weer, daalt weer, enzovoort,... i.p.v. in 1 mooie lijn omhoog te gaan.
Deze resultaten hebben we laten zien bij de garage, maar hier wordt geen gehoor aan geleverd, en wanneer je hun ermee confronteert weten ze geen antwoord.
Het enigste wat meneer zei was dat wij hebben gezegd dat het probleem opgelost was na de nieuwe verstuivers.
Echter, als wij dan zeggen dat het maar tijdelijk opgelost was,
is het net alsof je tegen een muur praat.
Wanneer je dan aan de toonbank bij de garage je probleem aan het vertellen bent, en dat je het na 2 jaar bijna wel beu aan het geraken bent,
staat meneer de mechanieker u gewoon in u gezicht uit te lachen!
De grote baas, Peerlings, doet de moeite nog niet om uit zijn kantoor te komen en te vragen wat er aan de hand is.
Dit zijn volgens mijn indruk mensen die motorisch van auto's niks af weten, en alleen afgaan op foutcode's en fabriekswaardes.
Ik koop hier NOOIT een auto meer, en hoop hiermee sommige te waarschuwen.
Verkopen kunnen ze daar goed, maar opdraaien als er problemen zijn minder, zeg maar barslecht.
Groeten, Nick.
hebben daar in 2012 een Fiesta 1.6TDCi Econetic aangekocht, nieuw.
Vanaf week 1 problemen gehad met stoten, stotteren, motor die niet regelmatig loopt,
toerental dat schommelt, motor die uitvalt tijdens het rijden,....
Elke leenauto die wij mee hebben gekregen (ondertussen al veel) rijden 10keer zo goed.
Nu werkt er daar de "chef-mechanieker" wiens naam ik hier niet op ga zetten, die voet bij stuk houdt
en volhoud dat er met de auto niks fout is, wanneer hij er mee rijd.
Nu, zo rijden als hem kan ik ook, altijd volgas, slippende koppeling, en inderdaad, dan heeft de auto weinig tot geen problemen,
maar daar koop je geen Econetic voor, die koop je om zuinig te willen rijden.
Begin dit jaar waren we voor de 5 of 6e keer terug geweest, en toen hadden ze de injectoren vervangen. (ZONDER de oude te testen...)
Toen is het probleem een tijd weg geweest, maar kwam stilaan weer terug.
Daarna hebben ze er een potje "injectoren-reiniger" in gedaan, en het probleem was weer 2-3 weken van de kaart.
Nu, maandag is de auto WEER binnen geweest, en hij is weer alleen maar aan de computer gehangen en er zijn een paar rondjes mee gereden, terwijl er tegen ons was gezegd dat er
zgn. Flying Doctors kwamen vanuit Genk om er naar te kijken,
maar ze hebben gewoon enkele waarden doorgebeld naar Genk en vergeleken met fabriekswaarden,
dit is voor hun reden genoeg om te zeggen dat er met de auto niks fout is.
We hebben de auto (op eigen kosten!) naar een tuning-bedrijf gedaan en op de testbank gezet, dit gaf aan dat de auto tijdens de eerste run nog niet eens aan zijn 90PK komt, 2e run was iets van 87PK dus dat kan wel kloppen, en het vermogen gaat in een stijgende lijn, daalt dan plots, stijgt weer, daalt weer, enzovoort,... i.p.v. in 1 mooie lijn omhoog te gaan.
Deze resultaten hebben we laten zien bij de garage, maar hier wordt geen gehoor aan geleverd, en wanneer je hun ermee confronteert weten ze geen antwoord.
Het enigste wat meneer zei was dat wij hebben gezegd dat het probleem opgelost was na de nieuwe verstuivers.
Echter, als wij dan zeggen dat het maar tijdelijk opgelost was,
is het net alsof je tegen een muur praat.
Wanneer je dan aan de toonbank bij de garage je probleem aan het vertellen bent, en dat je het na 2 jaar bijna wel beu aan het geraken bent,
staat meneer de mechanieker u gewoon in u gezicht uit te lachen!
De grote baas, Peerlings, doet de moeite nog niet om uit zijn kantoor te komen en te vragen wat er aan de hand is.
Dit zijn volgens mijn indruk mensen die motorisch van auto's niks af weten, en alleen afgaan op foutcode's en fabriekswaardes.
Ik koop hier NOOIT een auto meer, en hoop hiermee sommige te waarschuwen.
Verkopen kunnen ze daar goed, maar opdraaien als er problemen zijn minder, zeg maar barslecht.
Groeten, Nick.
Comment